nieuwe federale regering
Re: nieuwe federale regering
Paul Magnette, voorzitter van de PS, liep vanochtend mee in de nationale betoging van de vakbonden in Brussel. Hij betoogde dus tegen het beleid van de regering waar zijn eigen partij deel van uitmaakt en de minister van Werk levert.
-
- Verbannen Gebruiker
Pukkie007 mag gerust verder gaan met zijn fake news om vluchtelingen in een slecht daglicht te stellen.
Zoals zijn eerdere verzinsels over de Ukraiense vluchtelingen.
Verhaal: Een Belgisch gezin vangt 2 Oekraïense vrouwen op. Ze krijgen gratis kost en inwoon. De kost laten ze links liggen want de Vlaamse keuken zegt hen totaal niks. De inwoon wordt beperkt tot het slapen. Vrijdag zaten de 2 in Antwerpen, gisteren waren ze naar de kust gespoord en vandaag stond Amsterdam op het programma. Dinsdag gaan de 2 het huis terug verlaten om naar hun familie en vrienden in Slovenië terug te keren ... Het gastgezin heeft zich danig verkeken op deze 2 oorlogsvluchtelingen...
Dit was volledig uit Pukkie007 zijn duim gezogen. Daarna heeft hij hier meerdere versies van dit verhaal gezet, omdat hij steeds maar weer op leugens werd betrapt:
Zo bleek dat Belgisch gezin later plots Pukkie007 zelf te zijn. Daarna was het Ukraiense tweetal plots familie van hem. Hoe verder Pukkie007 ging, hoe meer hij zich vastreed in zijn fantasieën. Daarna zei Pukkie007 dat hij zich kandidaat had gesteld om vluchtelingen op te vangen, en dat men hem heel toevallig die 2 familieleden van hem had gestuurd.
Ik heb niemand uitgenodigd. Ik heb me opgegeven om vluchtelingen op te vangen. Er zou een gezin ( zonder de vader en de zoon, want die mochten het land niet uit) naar ons komen.
De 'betere' lezers weten dat ik familie heb in Kiev en Odessa. Dus deze 2 zijn verre familie, die ik nog nooit gezien of gehoord had, en bij ons te 'gast' zijn.
In hetzelfde stramien andere haatverhalen van pukkie007:
Elke Vlaming heeft wel 'zo een geval' in de familie ( of bij uitbreiding, vrienden- of kennissenkring), vrees ik. Werk opgezegd om vluchtelingen te helpen > af en toe ene meepakken naar huis > misbruikt > en nu geloof in iedereen verloren ... 't Ja, we hadden haar nochtans gewaarschuwd.
1 voorbeeld maakt de regel niet, maar als elke Vlaming weet heeft van zulke voorvallen. Droom dus maar mooi verder over die multi-cul. Het gaat nooit iets worden.
Laatst gewijzigd door VLblokpate op 20 juni 2022, 17:33, 3 keer totaal gewijzigd.
Hey Yaris ,
Nog nooit gehoord van meningsverschillen binnen een regering.
Ps staat niet achter alle maatregelen.
En een partij voorzitter is ook maar gewoon een mens van vlees en bloed.
Als nog werkende je was daar toch ook of onmisbaar op uw job.
Estate Guru believer.
PS voelt de hete adem van de PTB.
@platin: het is hypocriet om in de regering iets mee te beslissen en dan buiten te gaan protesteren tegen die beslissing. Als je er zo tegen bent probeer die maatregelen dan binnen de regering bij te vijlen.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Je volgorde klopt alleszins
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ja het maakt hen alleszinds niet populair. Vooruit voorzitter doet het alvast niet.
Heb de indruk dat de PS ergens te lang in de ivoren toren heeft blijven zitten.
Ik heb de indruk dat het voor links niet links genoeg is en dat het voor rechts niet rechts genoeg is.
Dat zal een oud zeer zijn.
En zo vinden ze elkaar tegenwoordig nog altijd in het midden (Vivaldi).
Daar zijn ook middenvelders die het niet 'midden' genoeg vinden.
Dat zal een oud zeer zijn.
En zo vinden ze elkaar tegenwoordig nog altijd in het midden (Vivaldi).
Daar zijn ook middenvelders die het niet 'midden' genoeg vinden.
Er is over nagedacht. Niet lang... maar toch..
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ikzelf vind dat als onafhankelijke instellingen alarm laten afgaan dat het hier geen geval meer is van een koopkrachtcrisis maar van een financiële crisis. Maargoed dat is mijn standpunt.
België is een zinkend schip en de financiële toestand van ons land wordt met de dag rampzaliger.
- schrap de subsidiëring van salariswagens
- verminder of schaf het fiscaal voordeel van pensioensparen af
- schaf het fiscaal voordeel van de dienstencheques af
- schaf het fiscaal voordeel af voor wie een tweede woning wil kopen
- snijd in de hoogste ambtenarenpensioenen en zo zijn er heel wat
- schaf de senaat af
- schaf het Koningshuis af
- hef hogere belastingen op multinationals etc
Allemaal zaken die land miljarden euro's kan opleveren zonder dat het de burger pijn doet.
Door amateuristisch knip en plak werk zijn we de voorbije jaren één van de landen ter wereld waar de belastingdruk extreem hoog is en we er als burger weinig voor terug krijgen
- ons wegennet is een ramp
- het openbaar vervoer is een ramp
- defensie is een ramp
- politie heeft te weinig middelen en justitie draait vierkant
- schrap de subsidiëring van salariswagens
- schaf de senaat af
Allemaal zaken die land miljarden euro's kan opleveren zonder dat het de burger pijn doet.
Door amateuristisch knip en plak werk zijn we de voorbije jaren één van de landen ter wereld waar de belastingdruk extreem hoog is en we er als burger weinig voor terug krijgen
- ons wegennet is een ramp
- het openbaar vervoer is een ramp
- defensie is een ramp
- politie heeft te weinig middelen en justitie draait vierkant
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik vind het helemaal niet verkeerd dat men deelneemt aan een regering met een regeerakkoord en dat je daarnaast als partij je eigen standpunt/mening/oplossingen verkondigt, ook al strookt dat niet met de regering waarin je zit. Maar men moet daar dan wel duidelijk over zijn.Timoootjex schreef: ↑20 juni 2022, 18:51Ja het maakt hen alleszinds niet populair. Vooruit voorzitter doet het alvast niet.
Heb de indruk dat de PS ergens te lang in de ivoren toren heeft blijven zitten.
Net zo, vind ik het helemaal niet verkeerd dat men deel uitmaakt van een partij met een partij programma en dat je daarnaast als individu je eigen standpunt/mening/oplossingen verkondigt, ook al strookt dat niet met de partij waarin je zit. Maar men moet daar dan wel duidelijk over zijn.
Of deelnemen aan stakingen/betogingen/protesten een geschikt (laat staan het beste) middel is om je eigen standpunt over te brengen, laat ik in het midden.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Akkoord.
Enkel het afschaffen van de Senaat en het koningshuis zouden wij niet voelen. De rest komt allemaal neer op belastingverhogingen (minus die ambetantenarenpensioenen), net dat waar we nu al wereldkampioen in zijnGroupB schreef: ↑21 juni 2022, 17:10 - schrap de subsidiëring van salariswagens
- schaf de senaat af
Ik heb het hier al meermaals gesteld: het ligt echt niet aan de inkomsten van de staat, we zijn zowat de meest gepluimde burgers ter wereld.
So true
Ook hier ligt het echt niet aan de budgetten ...
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Inderdaad wordt te vaak "verhoog de middelen" als oplossing gegeven als het ergens spaak loopt, terwijl dat vaak niet het echte probleem is. (en dus ook niet de oplossing)
Bijvoorbeeld, Ik nam de laatste tijd iets vaker de bus met De Lijn (ipv MIVB)
Het probleem van de lijn is enorm in hun dienstverlening, maar dat ligt helemaal niet aan dat de bus verouderd is, of dat er geen chauffeur is of dergelijk, het ligt aan de mentaliteit van hun chauffeurs (en dus hun directie)
Na 5 ritten, kan ik letterlijk een klachtenbrief schrijven van 10 pagina's met problemen en echt 0 ervan waren veroorzaakt door iets dat financieel op te lossen is...
Ik vermijd De Lijn dus ook, maar soms moet het
Ik denk eigenlijk wel dat bij Justitie de problemen echt wel grotendeels budgettair zijn... Volgens mij is dit een uitzondering
Maar er is slechts 1 oplossing: maak van de sociale zekerheid dat nu een sociale hangmat is, terug een sociaal vangnet.
Dus wees zeer hard voor mensen die misbruik maken en beperken in de tijd lijkt me eigenlijk een absolute noodzaak.
Het probleem van de lijn is enorm in hun dienstverlening, maar dat ligt helemaal niet aan dat de bus verouderd is, of dat er geen chauffeur is of dergelijk, het ligt aan de mentaliteit van hun chauffeurs (en dus hun directie)
Na 5 ritten, kan ik letterlijk een klachtenbrief schrijven van 10 pagina's met problemen en echt 0 ervan waren veroorzaakt door iets dat financieel op te lossen is...
Ik denk eigenlijk wel dat bij Justitie de problemen echt wel grotendeels budgettair zijn... Volgens mij is dit een uitzondering
Maar er is slechts 1 oplossing: maak van de sociale zekerheid dat nu een sociale hangmat is, terug een sociaal vangnet.
Dus wees zeer hard voor mensen die misbruik maken en beperken in de tijd lijkt me eigenlijk een absolute noodzaak.
Inderdaad, sommige chauffeurs zouden best een cursus elementaire beleefdheid volgen, het zijn er weinig maar ze doen het naar de kl*ten voor de rest. Vergeet ook niet dat chauffeurs onder druk staan...Aerolla schreef: ↑22 juni 2022, 08:13
Er zijn ook historische redenen waarom OV in ons land moeilijk te organiseren is (... ), Ik noem een reden: lintbebouwing. Inderdaad, sommige problemen zijn niet financieel op te lossen.
Nog eentje omdat ik het niet kan laten: zware investering in een metro, in een stad die daar veel te klein voor is.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen