De Beurs vandaag
TIP
-
- Hero Member
- Contacteer:
-
- Verbannen Gebruiker
Re: De Beurs vandaag
Bitcoin staat rond de 18.000 USD, is daar zelfs kort onder gegaan.
Als zelfs cryptomunten geen bescherming meer bieden tegen de turbulentie op de financiële markten ...
Morgen zijn de Amerikaanse beurzen gesloten. Eindelijk nog eens een rustige dag
Als zelfs cryptomunten geen bescherming meer bieden tegen de turbulentie op de financiële markten ...
Morgen zijn de Amerikaanse beurzen gesloten. Eindelijk nog eens een rustige dag
Graag heb ik die toegewezen, ik sta de komende 10 jaar aan de koopkant, hoe goedkoper hoe beter. De beurs moet wrs al dalen met 95% voor ik op verlies sta. Ik heb een sterke maag en veel geduld. In 2020 is mijn portefeuille ook -75% gegaan Ik voel mij zeer comfortabel met kopen aan 3600 (ofwel 3350 met de premie). Zelf schat ik de kans eerder op 15a20%, delta is niet-realistisch en duid de angst in de markt aan.Indalo schreef: ↑17 juni 2022, 20:25Met een delta van ongeveer 41% (kans) en een nog dalende markt zou die levering wel ééns snel een feit zijn.
Je moet ze dan kopen aan 360$x 100 = 36000$ met transactiekosten + beurstaks en krijgt een korting van 2500$. Hopelijk zakt het boeltje dan niet verder naar 2600...
Ja, misschien wat onduidelijk maar ik doelde op de index zelf, dus de SPX op niveau 3600. Nu heb ik mijn aankopen gedaan, het is opnieuw wachten op mogelijke toewijzing (voorkeurscenario) of expiration, en verder cash opbouwen uit, lonen, bonussen, dividenden.
De premies en mijn excess cash de komende 5 maanden zet ik momenteel in de iShares $ Treasury Bond 1-3yr UCITS ETF ACC eventueel kan dat naar langere duration gaan (max 7-10 jaar wel) ofwel Corp Bond EFT of zelfs aandelen. Als zaken als MSFT, GOOG, AMZN nog 15% lager gaan sta ik greedy aan de aankoopkant
-
- Verbannen Gebruiker
De vrees voor een recessie zit er zo diep in dat de energieprijzen, en de lange termijn rentevoeten, blijven dalen.
Aedifica geeft nieuwe aandelen uit.
Het aandeel werd opgeschort, laatste koers was 93,7.
https://www.deaandeelhouder.nl/nieuws/2 ... delen-uit/
Het aandeel werd opgeschort, laatste koers was 93,7.
https://www.deaandeelhouder.nl/nieuws/2 ... delen-uit/
Eindelijk nog eens een goede, groene vrijdag met ABI, Wordline en Unilever. Mijn vingers bewegen zich weer richting verkoopknop.
Ik las vandaag in De Tijd, Een 'big short' tegen Europese aandelen.
De beruchte fondsenmanager Ray Dalio heeft zijn shortpositie in Europese aandelen vergroot tot meer dan 10 miljard dollar.
Je zou toch denken dat die kerel goed weet waarmee hij bezig is?
De beruchte fondsenmanager Ray Dalio heeft zijn shortpositie in Europese aandelen vergroot tot meer dan 10 miljard dollar.
Je zou toch denken dat die kerel goed weet waarmee hij bezig is?
Dat is hier al ter sprake gekomen: bridgewater-bets-6-7-billion-against-eu ... 31236.html
In de pers lees je bijna dagelijks commentaren van fondsenmanagers, professoren economie, beursanalisten en andere financieel experten die dit of dat voorspellen. Allemaal mensen waarvan je zou denken dat ze goed weten waar ze mee bezig zijn. Maar ze zitten er meer naast dan erop. Zie onderstaande bloemlezing van voorspellingen van recessies en beurscrashes uit de jaren 2010-2016.
In de pers lees je bijna dagelijks commentaren van fondsenmanagers, professoren economie, beursanalisten en andere financieel experten die dit of dat voorspellen. Allemaal mensen waarvan je zou denken dat ze goed weten waar ze mee bezig zijn. Maar ze zitten er meer naast dan erop. Zie onderstaande bloemlezing van voorspellingen van recessies en beurscrashes uit de jaren 2010-2016.
Bedankt, had ik nog niet gezien.
Kwam gisteren nog iets tegen van Bank of America.
Een onvervalst koopmoment? Volgens Hartnett moeten we bij een S&P 500-niveau van 3600 punten gaan 'knabbelen', bij een niveau 3300 punten gaan bijten en bij een niveau van 3000 punten mogen we echt gaan 'schrokken'. Bank of America denkt in ieder geval dat de sell-off voorlopig nog niet voorbij is, zoveel is wel duidelijk.
Beetje naïef te veronderstellen dat al die adviezen bedoeld zijn als toekomst voorspelling. Ga er maar van uit dat de meerderheid van die adviezen enkel het eigen belang van auteur dienen, bv een fondsmanager die koop advies geeft om eigen stukken gunstiger te verkopen.Yaris schreef: ↑26 juni 2022, 06:54 In de pers lees je bijna dagelijks commentaren van fondsenmanagers, professoren economie, beursanalisten en andere financieel experten die dit of dat voorspellen. Allemaal mensen waarvan je zou denken dat ze goed weten waar ze mee bezig zijn. Maar ze zitten er meer naast dan erop.
Prosus gaat lekker vandaag meer als 15 procent vooruit
Historisch gezien is dat voor bridgewater een kleine shortpositie. Verder heeft hij ook long-posities in europese aandelen.
De manier waarop dit werkt is het volgende:
- Het fonds neemt tegelijkertijd een short positie in bvb Renault en een long positie in VAG.
- Vervolgens gaan ze het van de daken roepen wat hun shortposities zijn. Hier zit immers het grootste risico in. Men hoopt dat lezers van het spaargids forum aandelen Renault gaat verkopen.
- Wanneer de auto sector erop vooruit gaat: dan verdient het fonds aan de long posisite op VAG
- Wanneer de auto sector erop achteruit gaat: dan verdient het fonds aan de short positie op Renault.
- Het maakt in dit scenario niet uit of de autosector (of de hele markt) erop vooruit gaat of achteruit: zolang Renault maar achterblijft tov VW verdient het fonds geld.
ATH voor BMY .