Spaargids, the movie
Re: Spaargids, the movie
Wat is de definitie van marginaal tegenwoordig? Carpe, jij met je schoonfamilie moet dat het best kunnen uitleggen.
Group B weet daar mss ook het fijne van.
Group B weet daar mss ook het fijne van.
Eikes; rauwe mosselen! Gelukkig hoef ik daar zelf niet van mee te eten!CarpeNoctem schreef: ↑24 juni 2022, 22:02 Episode 5: Broekzeelse Beuzelarijen
...
In een veel te dure afspanning in de Beenhouwersstraat aten we op aanraden van Nefertari rauwe mosselen.
...
En hoogstwaarschijnlijk zou ik die dure afspanning in de Rue des Bouchers niet direct aanraden aan spaargidsers.
(Indien er ándere soorten 'mosselen' bedoeld worden, dan zou ik sowieso ook een ándere straat aanbevelen)
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik heb meer bewondering voor rallyrijders die met een "gewone" auto op gewone wegen keihard driften en knetterhard rijden, dan voor de Formule 1. Voor rally moet je écht goed kunnen rijden. Nu, ik zou wel nooit gaan kijken, veel te gevaarlijk ook voor de toeschouwers imho
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
De bedoeling was om er een fictieve reeks van te maken met enkele knipoogjes naar dit forum, Nefertari. Dat is tot hiertoe aardig gelukt. Dus ook in het geval van die 'mosselen in 't zuur', zat Carpe er weer boenk op. Die andere 'Mosselstraat' werd trouwens ook vernoemd. Maar misschien dat jij nog betere adresjes kent, die mag je hier gerust plaatsen. Want in het echte leven zijn er Gidsers genoeg die daar graag hun licht eens gaan opsteken.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Je leest wat je wil lezen natuurlijk.
Geef je eerste accountnaam vrij en je krijgt ook een rolletje in de volgende aflevering.
Geef je eerste accountnaam vrij en je krijgt ook een rolletje in de volgende aflevering.
Uiteraard was dat de bedoeling, pukkie007. Maar misschien had ik er (nog) niet genoeg smilies bijgeplaatst
Anderzijds graag deze kleine opmerking tav de mosselliefhebbers: 'mosselen in 't zuur' zijn geen 'rauwe mosselen'.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
@CarpeNoctem,
Episode 5 getuigt weer eens van talent voor scenario's schrijven, en deze keer herken ik nogal wat plaatsen waar ik ooit carrièregewijs veel jaren vertoefde.
Maar hoewel ik een eeuwigheid geleden hoge punten haalde voor mijn schoolse opstelletjes, vrees ik dat ik niet over voldoende fantasie beschik om in te gaan op de oproep.
Ik ben dit topic ooit begonnen in tijden van unieke quarantaine omstandigheden.
De bedoeling was om dingen te schrijven als fictie maar toch te verwijzen naar 'bestaande fictieve personen' (aangezien wel niemand hier onder de eigen naam zal posten) of situaties op het forum.
Cfr de periode waar een admin een mail stuurde naar iedereen die in een bepaald topic had gereageerd.. en waar door enkelen (die zelf vaak zo goed als bij de stoutste kindjes hoorden) werd geëist dat zij zouden erkend worden als braaf kindje. OF dat hun nicks mochten geschrapt worden uit protest omdat ze kort nadien toch weer zouden terugkeren met een andere nick.
De helft van de enkelingen kon dan weer van nul beginnen met pesterijen tov andere leden. De andere helft kon een vervolg schrijven aan de eigen politieke inzichten. En een ander gedeelte behoorde tot beide helften.
Ermmmm... om het met de nieuwe (door mij voorgestelde) indeling van het forum te klasseren :
Overwegend rechts, links moet toch worden weggetreiterd.
Fictie die weliswaar berust op ware feiten.
Een lichte mate van stoef, die de ene deelnemer al wat meer tentoon spreidt dan de andere.
Dus rechts, Fictie, lichte stoef, de doorsnee van het hele forum, waardoor het topic ineens zeer passend is geworden bij dit forum. Te meer daar het niets te maken heeft met sparen, besparen of beleggen.. dan is het hier nog meer aanvaardbaar.
Ga je er een schrijven ? Ik hou 2 seconden mijn adem in nu. Meer seconden is niet echt nodig zeker?
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ik ben het levende bewijs van je ongelijk. Mijn schoonbroers zijn twee rallyfanaten die rally's over de hele wereld volgen. Ik vergezelde hen dan wel eens naar Ieper, maar ik deed het meer voor de sfeer die errond hing. En natuurlijk om pinten te drinken en wat tegen het vrouwvolk te zeverenGebruikersnaam2 schreef: ↑26 juni 2022, 09:30Rally, zo'n "sport" waar je voor of tegen bent, er is geen tussenweg.
Ik ben er zeker niet tegen maar moest ik niet uitgenodigd worden trek ik er zeker niet heen.
Mijn schoonfamilie is zeker niet marginaal. Toch alleszins niet in vergelijking met mijn bloedverwanten
En nochtans schreef ene Nefertari ooit in de klimaathysteriedraad het volgende:
Mosselen kunnen inderdaad ook rauw gegeten worden en het wordt in Brussel als een lekkernij beschouwd.
Gooi het gerust in de groep
Wel, ik ben lang geleden uit een werkmansbroek geschud in wat heden ten dage wel eens als marginale omstandigheden zou kunnen omschreven worden. Maar toen was dat helemaal niet zo uitzonderlijk, en de meeste van mijn leeftijdsgenoten groeiden in gelijkaardige omstandigheden op.
Toen Dimitri Verhulst zijn De helaasheid der dingen uitbracht was dat heel herkenbaar. Reetveerdegem rules!
Dank u.
Ja, ik meende me te herinneren dat je hier nog geschreven had daarover. Maar eerlijk gezegd is het jaren geleden dat ikzelf nog in Brussel ben geweest.
Jammer. Mijn nieuwsgierigheid was nochtans al gewekt...
En aan alle protagonisten die ik hier over de hekel haal: ik zie jullie allemaal graag
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
1) Dat wil daarom nog niet zeggen dat ik de smaak van Brusselse lekkernijen hoef te delen.CarpeNoctem schreef: ↑26 juni 2022, 21:15 ... En nochtans schreef ene Nefertari ooit in de klimaathysteriedraad het volgende:Mosselen kunnen inderdaad ook rauw gegeten worden en het wordt in Brussel als een lekkernij beschouwd.Gooi het gerust in de groep
2) Zouden de geïnteresseerden die straten dan niet beter kennen dan een buitenstaander?
Gotapronisten ! Jawadde, de marginalen tegenwoordig zijn ook niet meer wat ze geweest zijn.