De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Zouden we dan toch de bodem al gezien hebben? Ik zie iedereen spreken over een bear market rally, ook, jawel, Tom Simonts
Zomer maanden, dus vakantie periode komt er aan, vaak valt alles wat stil …
-
- Verbannen Gebruiker
Er zijn steeds "lokale dips" afgewisseld met "lokale toppen": naar boven, naar beneden, naar boven, naar beneden, ...
Tot nu toe in 2022 ligt elke dip lager dan de vorige dip, en ligt elke top lager dan de vorige top. Tot nu wordt wordt lager gekocht bij een dip, en wordt ook lager weer verkocht bij een top.
Ooit gaan we de laagste dip hebben, maar we zullen dat pas achteraf weten.
Volgens onze poll verwacht 50% van de stemmers dat we in 2022 de laagste dip hebben van de huidige daling. 50% verwacht dat pas in 2023 of zelfs enkele jaren daarna.
hoe-lang-duurt-de-huidige-daling-van-de ... 99-30.html
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Of omgekeerd nauurlijk: doomsayen om goedjoper te kunnen aankopen.vortex schreef: ↑26 juni 2022, 12:10Beetje naïef te veronderstellen dat al die adviezen bedoeld zijn als toekomst voorspelling. Ga er maar van uit dat de meerderheid van die adviezen enkel het eigen belang van auteur dienen, bv een fondsmanager die koop advies geeft om eigen stukken gunstiger te verkopen.Yaris schreef: ↑26 juni 2022, 06:54 In de pers lees je bijna dagelijks commentaren van fondsenmanagers, professoren economie, beursanalisten en andere financieel experten die dit of dat voorspellen. Allemaal mensen waarvan je zou denken dat ze goed weten waar ze mee bezig zijn. Maar ze zitten er meer naast dan erop.
We staan ergens tussen -15 en -25. We zijn het niveau van dip al lang voorbij.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Procent neem ik aan en ten opzichte van wat/wanneer juist ? (retorisch)
"we" staan niet tussen -15 en -25 , JIJ staat tussen -15 en -25...
"We" (ik dus) staan op +1,24%
Bezwaarlijk een dip te noemen dus
Nu ja, "we" zijn dit jaar toch al tot de volle -4,41% gegaan, dat was een beurscrash als het ware dus
"We" (ik dus) staan op +1,24%
Bezwaarlijk een dip te noemen dus
Nu ja, "we" zijn dit jaar toch al tot de volle -4,41% gegaan, dat was een beurscrash als het ware dus
Aerolla.. Het subtopic heet “de beurs vandaag”. B7 heeft het dus over de beurs. En de beurs staat zo’n 20% lager.
De beurs bestaat niet, deze discussie hebben we al gehad...
ale , het bestaat wel, maar niemand weet het percentage... (jammer genoeg)
We weten alleen dat het vermoedelijk ergens rond de -5 tot -10% YTD ligt (my best guess)
Maar spreek me gerust tegen, ik wil het ook weten
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Dat zou goed kunnen. Maar ik zou er niet om wedden.
Zo lijkt het inderdaad.
De kunst is dan te kopen vlak vóór de dip.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Sinds het begin van het jaar is het cash gedeelte van mijn total port gedaald van 36% naar 24%.
De afgebouwde cash is gegaan naar:
- mutual funds port (vrnl. aandelen): 10%
- ETF port (100% aandelen - zeer breed): 27%
- aandelen port (Belgisch - dividend): 36%
- andere (vrnl. Belgische P2P-lending en een beetje energie coops): 27%
Ter vergelijking: vorig jaar is over het volledige jaar het cash gedeelte van mijn totale port gedaald van 37% naar 36%.
Om maar te zeggen: dit jaar zit ik in koop-modus, vorig jaar zat ik in verkoop/hold-modus
De afgebouwde cash is gegaan naar:
- mutual funds port (vrnl. aandelen): 10%
- ETF port (100% aandelen - zeer breed): 27%
- aandelen port (Belgisch - dividend): 36%
- andere (vrnl. Belgische P2P-lending en een beetje energie coops): 27%
Ter vergelijking: vorig jaar is over het volledige jaar het cash gedeelte van mijn totale port gedaald van 37% naar 36%.
Om maar te zeggen: dit jaar zit ik in koop-modus, vorig jaar zat ik in verkoop/hold-modus