Koopwaardige aandelen
TIP
Re: Koopwaardige aandelen
Is er iemand op deze forum die een goede mening heeft over de koopwaardigheid van Alphabet?
Op 15 juli gaat een stock split van 20-1 plaatsvinden, en het bekende aandeel zal door het brede beleggerspubliek koopwaardig worden.
Dit alleen zorgt naar mijn mening voor een koersremonte.
Op 15 juli gaat een stock split van 20-1 plaatsvinden, en het bekende aandeel zal door het brede beleggerspubliek koopwaardig worden.
Dit alleen zorgt naar mijn mening voor een koersremonte.
Re: Koopwaardige aandelen
Ik vind Alphabet een interessant aandeel, maar het is de afgelopen 10 dagen alweer zo'n 10% gestegen.Georg schreef: ↑25 juni 2022, 09:06 Is er iemand op deze forum die een goede mening heeft over de koopwaardigheid van Alphabet?
Op 15 juli gaat een stock split van 20-1 plaatsvinden, en het bekende aandeel zal door het brede beleggerspubliek koopwaardig worden.
Dit alleen zorgt naar mijn mening voor een koersremonte.
Ik vermoed dat die 10% er nog wel weer een keer af gaan de komende maanden.
Ik denk niet dat je ervan uit mag gaan dat die splitsing automatisch tot een herwaardering zal leiden. Bij Amazon was dit kort geleden alvast niet echt het geval.
Re: Koopwaardige aandelen
Trouwens, na bekendmaking van stock split van Tesla en Apple is het aandeel gestegen....tot de daadwerkelijke split, toen viel het serieus terug heb ik net kunnen vinden.dreamy schreef: ↑25 juni 2022, 17:58 Ik vind Alphabet een interessant aandeel, maar het is de afgelopen 10 dagen alweer zo'n 10% gestegen.
Ik vermoed dat die 10% er nog wel weer een keer af gaan de komende maanden.
Ik denk niet dat je ervan uit mag gaan dat die splitsing automatisch tot een herwaardering zal leiden. Bij Amazon was dit kort geleden alvast niet echt het geval.
Gaat GOOGL anders reageren? Tot 1 juli bedenktijd!
- Higherdemon
- Jr. Member
- Berichten: 91
- Lid geworden op: 06 mar 2011
- Locatie: Oostvlaanderen
- Contacteer:
Re: Koopwaardige aandelen
Wat denken jullie over Atos? Persoonlijk lastig is 82% gezakt en gaat nu opgesplitst worden.
Re: Koopwaardige aandelen
Je zou denken dat die splitsing enige (aandeelhouders)waarde zou moeten gaan creëren, maar ik zie het aandeel niet snel naar €100 terugkeren.Higherdemon schreef: ↑28 juni 2022, 14:53 Wat denken jullie over Atos? Persoonlijk lastig is 82% gezakt en gaat nu opgesplitst worden.
-
- Newbie
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 08 dec 2020
- Contacteer:
Re: Koopwaardige aandelen
Hmm, werkt langs 2 kanten natuurlijk, aan de andere kant is het na de split ook gemakkelijker om een deeltje van je aandelen van de hand te doen...Georg schreef: ↑26 juni 2022, 09:50Trouwens, na bekendmaking van stock split van Tesla en Apple is het aandeel gestegen....tot de daadwerkelijke split, toen viel het serieus terug heb ik net kunnen vinden.dreamy schreef: ↑25 juni 2022, 17:58 Ik vind Alphabet een interessant aandeel, maar het is de afgelopen 10 dagen alweer zo'n 10% gestegen.
Ik vermoed dat die 10% er nog wel weer een keer af gaan de komende maanden.
Ik denk niet dat je ervan uit mag gaan dat die splitsing automatisch tot een herwaardering zal leiden. Bij Amazon was dit kort geleden alvast niet echt het geval.
Gaat GOOGL anders reageren? Tot 1 juli bedenktijd!
Re: Koopwaardige aandelen
Ik, samen met een paar andere hebben dit vorig jaar al te kennen gegeven. Ik vernoemde toen als dat we naar een salami-crash gingen. Maarja,sommige denken dat de beurs alleen maar kan stijgen.
Re: Koopwaardige aandelen
Ik ga niet mee in die redenering. Dat is een typisch voorbeeld van de krenten uit de pap halen.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Re: Koopwaardige aandelen
Iemand al eens naar Carvana gekeken?
https://www.marketscreener.com/quote/st ... inancials/
-> Online car dealer. Koop/verkoopt de wagens. Ze bieden ook leningen aan die ze herverpakker & doorverkopen. Risico is dus niet voor hun... -> waar hebben we dat nog gehoord & ze experimenteren nu ook met verzekeringen.
Ik moet erbij zeggen HIGH RISK -- > negatieve cashflows + hoge schuld(en rentekosten)
-> kans op een total loss, maar ook op een x10 of meer.
Ik heb alvast het risico genomen met 3% van de port gezien de risk/reward.
De markt heeft de risico's ondertussen wel grotendeels ingeprijsd, oa vanwege short cases & complottheorieën.
+30 % van de free float zit nog steeds short.
Voordeel/nadeel is dat de CEO/founder Ernie Garcia 3 & vooral z'n vader (E.G. 2) veel geld hebben (en aandelen met 10x stemrecht). De vader verkocht vorig jaar voor meer dan 3B USD aandelen aan koersen boven 300USD, ondertussen staan we aan 25USD.
Laatste kapitaalverhoging deden ze een dikke maand geleden aan 80USD na de financiering van de acquisitie van Adessa voor 2,2B USD.
Het grote minpunt waarop de markt afknapte was het feit dat ze een obligatie uitgaven van 3,25B USD met rente van 10,25% voor de overname van Adesa te financieren! Daarnaast waren de Q1 cijfers niet om over naar huis te schrijven. Carvana was voorbereid op sterke groei, maar die kwam er niet door de uitzonderlijk hoge prijzen & verzwakt consumentenvertrouwen. Groei stokte op +15%, terwijl fixed costs veel hoger uitkwamen door anticipatie op groei. De markt waarin ze opereren deed wel veel slechter met -16% sales. Ondertussen hebben ze actie genomen gezien de economische toestand & hebben ze gesneden in SG&A, voorlopig 2000 banen geschrapt, ze willen niet in 1x te diep snijden. Even 'terugschakelen' & daarna terug volle gas? (om in het autojargon te blijven)
investment case;
+ zitten aan +- 1% marketshare in USA. Als online even groot wordt als in andere sectoren & vaak is het winner takes all/most...
+ tripple digit CAGR sinds oprichting, bijna 13B sales in 2021.
+ Customer proposition; klant zou zo'n 1000euro besparen tov traditionele autodealer.
+ bewezen hun opgestelde (mid term) targets te kunnen halen in het verleden. -> GPU +4000 & Gross margin 15à19%.
+ ze zien op LT Ebitda-marges van 8à13,5%; in 2021 zijn ze 2 kwartalen Ebitda positief geweest (1 zelfs net income). 2023 zou ook Ebitda positief moeten zijn gezien de genomen maatregelen. FCF zal wel nog negatief zijn, gezien de hoge rentekosten.
+ aandelenstructuur -> familie heeft merendeel van de stemrechten, geen vijandige overname mogelijk dus & in hun belang dat het aandeel het goed doet.
+ Adesa acquisitie biedt de ruimte om hun omzet x3 te doen, mits 1B extra investeringen. Locaties dichter bij de klant, lagere logistieke kosten. Verder genereert Adesa +- 100M Ebitda met auction sales (dit laatste is echter niet de rationale achter de acquisitie)
+ Schaalgrootte is nodig voor zo'n platform.
+ onlangs veel insideraankopen in de 20-25USD regio.
+ tegenover de hoge schuld staat uiteraard ook nog de waarde van de voertuigen in stock (3B USD eind 2021).
- hoge schuld; >7B USD eind 2022 is de consensus; +-600M rentekosten.
- nog niet bewezen dat het businessmodel winstgevend is.
- aandelenstructuur ->10x voting power... kans op overname door de familie. Loopt hun belang gelijk met dat van de andere aandeelhouders?
- mogelijke verwatering -> familie heeft geld om deze te financieren.
- Carmax de grootste brick & mortar auto dealer is ook een online divisie gestart. Al denk ik dat er genoeg ruimte is voor 2 in de onlinemarkt. De overige concurrenten in online zie ik het niet overleven (oa Vroom) of zullen enkel lokaal blijven.
- te kapitaalintensief om zo snel op te schalen?
- groei zal vertragen in de nabije toekomst
...
Op het spoor gekomen omdat Rob Vinal (RVcapital) hier een grote positie in heeft. Verder zit ook Cliff Sosin(CAS invesments) met een zeer grote positie (25%, z'n maximum op 31maart). Beiden zeer sterke stockpickers (19% & 30% returns op LT na fees) & regelmatig ook tegendraadse keuze (nu dus ook).
investor letters; Sterk aan te raden! Focus ligt minder op de risico's.
https://mcusercontent.com/f5a7230dae50d ... estors.pdf
https://www.rvcapital.ch/post/rv-capita ... -investors?
& 1tje van Saga partners (moet ik zelf nog lezen), maar blijkbaar ook niet slecht presterend.
https://seekingalpha.com/article/451230 ... l%3Asearch
pitches op youtube van Rob Vinal & Cliff Sosin
https://www.youtube.com/watch?v=6IPKwpx3n60
https://www.youtube.com/watch?v=Kq1joP-W49A
https://www.marketscreener.com/quote/st ... inancials/
-> Online car dealer. Koop/verkoopt de wagens. Ze bieden ook leningen aan die ze herverpakker & doorverkopen. Risico is dus niet voor hun... -> waar hebben we dat nog gehoord & ze experimenteren nu ook met verzekeringen.
Ik moet erbij zeggen HIGH RISK -- > negatieve cashflows + hoge schuld(en rentekosten)
-> kans op een total loss, maar ook op een x10 of meer.
Ik heb alvast het risico genomen met 3% van de port gezien de risk/reward.
De markt heeft de risico's ondertussen wel grotendeels ingeprijsd, oa vanwege short cases & complottheorieën.
+30 % van de free float zit nog steeds short.
Voordeel/nadeel is dat de CEO/founder Ernie Garcia 3 & vooral z'n vader (E.G. 2) veel geld hebben (en aandelen met 10x stemrecht). De vader verkocht vorig jaar voor meer dan 3B USD aandelen aan koersen boven 300USD, ondertussen staan we aan 25USD.
Laatste kapitaalverhoging deden ze een dikke maand geleden aan 80USD na de financiering van de acquisitie van Adessa voor 2,2B USD.
Het grote minpunt waarop de markt afknapte was het feit dat ze een obligatie uitgaven van 3,25B USD met rente van 10,25% voor de overname van Adesa te financieren! Daarnaast waren de Q1 cijfers niet om over naar huis te schrijven. Carvana was voorbereid op sterke groei, maar die kwam er niet door de uitzonderlijk hoge prijzen & verzwakt consumentenvertrouwen. Groei stokte op +15%, terwijl fixed costs veel hoger uitkwamen door anticipatie op groei. De markt waarin ze opereren deed wel veel slechter met -16% sales. Ondertussen hebben ze actie genomen gezien de economische toestand & hebben ze gesneden in SG&A, voorlopig 2000 banen geschrapt, ze willen niet in 1x te diep snijden. Even 'terugschakelen' & daarna terug volle gas? (om in het autojargon te blijven)
investment case;
+ zitten aan +- 1% marketshare in USA. Als online even groot wordt als in andere sectoren & vaak is het winner takes all/most...
+ tripple digit CAGR sinds oprichting, bijna 13B sales in 2021.
+ Customer proposition; klant zou zo'n 1000euro besparen tov traditionele autodealer.
+ bewezen hun opgestelde (mid term) targets te kunnen halen in het verleden. -> GPU +4000 & Gross margin 15à19%.
+ ze zien op LT Ebitda-marges van 8à13,5%; in 2021 zijn ze 2 kwartalen Ebitda positief geweest (1 zelfs net income). 2023 zou ook Ebitda positief moeten zijn gezien de genomen maatregelen. FCF zal wel nog negatief zijn, gezien de hoge rentekosten.
+ aandelenstructuur -> familie heeft merendeel van de stemrechten, geen vijandige overname mogelijk dus & in hun belang dat het aandeel het goed doet.
+ Adesa acquisitie biedt de ruimte om hun omzet x3 te doen, mits 1B extra investeringen. Locaties dichter bij de klant, lagere logistieke kosten. Verder genereert Adesa +- 100M Ebitda met auction sales (dit laatste is echter niet de rationale achter de acquisitie)
+ Schaalgrootte is nodig voor zo'n platform.
+ onlangs veel insideraankopen in de 20-25USD regio.
+ tegenover de hoge schuld staat uiteraard ook nog de waarde van de voertuigen in stock (3B USD eind 2021).
- hoge schuld; >7B USD eind 2022 is de consensus; +-600M rentekosten.
- nog niet bewezen dat het businessmodel winstgevend is.
- aandelenstructuur ->10x voting power... kans op overname door de familie. Loopt hun belang gelijk met dat van de andere aandeelhouders?
- mogelijke verwatering -> familie heeft geld om deze te financieren.
- Carmax de grootste brick & mortar auto dealer is ook een online divisie gestart. Al denk ik dat er genoeg ruimte is voor 2 in de onlinemarkt. De overige concurrenten in online zie ik het niet overleven (oa Vroom) of zullen enkel lokaal blijven.
- te kapitaalintensief om zo snel op te schalen?
- groei zal vertragen in de nabije toekomst
...
Op het spoor gekomen omdat Rob Vinal (RVcapital) hier een grote positie in heeft. Verder zit ook Cliff Sosin(CAS invesments) met een zeer grote positie (25%, z'n maximum op 31maart). Beiden zeer sterke stockpickers (19% & 30% returns op LT na fees) & regelmatig ook tegendraadse keuze (nu dus ook).
investor letters; Sterk aan te raden! Focus ligt minder op de risico's.
https://mcusercontent.com/f5a7230dae50d ... estors.pdf
https://www.rvcapital.ch/post/rv-capita ... -investors?
& 1tje van Saga partners (moet ik zelf nog lezen), maar blijkbaar ook niet slecht presterend.
https://seekingalpha.com/article/451230 ... l%3Asearch
pitches op youtube van Rob Vinal & Cliff Sosin
https://www.youtube.com/watch?v=6IPKwpx3n60
https://www.youtube.com/watch?v=Kq1joP-W49A
Re: Koopwaardige aandelen
Of u nu niet of wel mee gaat in de redenering, het feit blijft dat we gelijk hadden.
En toen kregen we ook van die kinderachtige reactie of we onze glazen bol niet wilden verkopen ed.
Ik ga er vanuit dat dit zal uitmonden tot een stagflatie. Dit zal nu weer worden weg gelachen.
Als het dan toch gebeurd zal het weer krenten uit de pap zijn zeker.
En dan verschieten dat mensen weg blijven van dit forum.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Berichten: 6730
- Lid geworden op: 13 dec 2020
- Contacteer:
Re: Koopwaardige aandelen
Ik denk het niet.
Stagflatie = ((te) hoge) inflatie + vertraging (of negatieve) economische groei
Hoge(re) werkloosheid lijkt mij dan eerder een gevolg ipv een voorwaarde. Symptoom kan ik dus volgen, maar dat zijn veigen na Pasen.
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 29 juni 2022, 19:01, 1 keer totaal gewijzigd.