De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Je kan daar over discussiëren als je dat graag doet. De consensus is dat het de ticker VT is: Vanguard total stock market. https://finviz.com/quote.ashx?t=VT&ty=c&ta=1&p=d
En zoals je ziet staat die op -20% ytd. In euro doen wij het hier ietsje beter zoals je weet.
Als jij op +1% staat heb je het dus goed gedaan, waarvoor proficiat!
En zoals je ziet staat die op -20% ytd. In euro doen wij het hier ietsje beter zoals je weet.
Als jij op +1% staat heb je het dus goed gedaan, waarvoor proficiat!
Ik vermoed doordat ik redelijk veel heb ingezet op spreiding over sectoren en situaties, ik zit veel minder geconcentreerd in tech dan de indices.
Ik probeer ervoor te zorgen dat als event X gebeurd, dat ik dan aandelen heb die er slecht op reageren, en evengoed aandelen die er goed op reageren.
En zo krijg je weinig extreme dalingen door gebeurtenissen zoals renteverhogingen, oorlogen etc.
(je beweegt wel wat mee met de hele markt, maar dat is voor iedereen zo)
Maar ik ben zelf ook beetje verbaasd over mijn resultaat, er is eigenlijk niet 1 grote reden of aandeel dat het goed doet ofzo, het is beetje algemeen...
Maar er is nog werk aan mijn port, ik ben (verre van) tevreden met hoe het nu is
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Met een YTD rendement van 1% kan je vandaag weldegelijk zitten, maar enkel als je een aantal grote posities hebt die het uitmuntend gedaan hebben in 2022 en die dan waarschijnlijk in de voorbije jaren slecht gepresteerd hebben.
Als je tegeliijkertijd een grote positie in Euronav, Sipef, Van De Velde, Resilux en Barco hebt, dan zal je waarschijnlijk beter doen dan de markt. Euronav staat YTD 48% hoger, Sipef 10% hoger, Van De Velde 4% in plus, Barco 7% in plus, EVS 4,5%,...
Ook Befimmo deed het goed door het overnamebod (+40% YTD).
Maar het zijn allemaal aandelen die de voorgaande jaren te sterk waren teruggevallen.
Als je tegeliijkertijd een grote positie in Euronav, Sipef, Van De Velde, Resilux en Barco hebt, dan zal je waarschijnlijk beter doen dan de markt. Euronav staat YTD 48% hoger, Sipef 10% hoger, Van De Velde 4% in plus, Barco 7% in plus, EVS 4,5%,...
Ook Befimmo deed het goed door het overnamebod (+40% YTD).
Maar het zijn allemaal aandelen die de voorgaande jaren te sterk waren teruggevallen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Natuurlijk, maar wie heeft juist al die aandelen behouden of gekocht en de rest verkocht ?
Dus ja, mooi theoretisch voorbeeld, maar de realiteit lijkt mij toch anders.
Vandaar mijn vraag aan Aerolla ...
Volledige port bestaat uit:
- AB-inbev (grootste blunder uit mijn port , niet trouw geweest aan mijn eigen ideeën )
- Amsterdam commodities
- Burford Capital
- Campine
- Cameco
- Compagnie des alpes
- Intuitive surgical
- Moscow stock exchange
- Northrop grumman
- Nokia
- Shell
-Veolia (de nieuwste aanwinst, recent gekocht voor de heel lange termijn)
De voorbije jaren lagen mijn resultaten in lijn met IWDA, +/-1% als ik het me goed herinner
Mijn tegenvallers zijn altijd een gevolg dat ik om een of andere reden soms investeer in dingen waar ik niks van snap
AB-Inbev moet eruit, maar niet aan deze prijs, Nokia en compagnie des alpes ben ik nog onbeslist en Burford zou ik ook liever zien verdwijnen.
- AB-inbev (grootste blunder uit mijn port , niet trouw geweest aan mijn eigen ideeën )
- Amsterdam commodities
- Burford Capital
- Campine
- Cameco
- Compagnie des alpes
- Intuitive surgical
- Moscow stock exchange
- Northrop grumman
- Nokia
- Shell
-Veolia (de nieuwste aanwinst, recent gekocht voor de heel lange termijn)
De voorbije jaren lagen mijn resultaten in lijn met IWDA, +/-1% als ik het me goed herinner
Mijn tegenvallers zijn altijd een gevolg dat ik om een of andere reden soms investeer in dingen waar ik niks van snap
AB-Inbev moet eruit, maar niet aan deze prijs, Nokia en compagnie des alpes ben ik nog onbeslist en Burford zou ik ook liever zien verdwijnen.
De S&P 500 is op weg naar zijn slechtste half jaar sinds 1970.
Ik heb het gewoon moeilijk met mensen die om de zoveel tijd een crash voorspellen en dan wanneer er ook 1 gebeurt zeggen: kijk, we hadden het gezegd. We hadden gelijk. A broken clock is right twice a day. Voor jou ook nog het beste.Denfi schreef: ↑30 juni 2022, 00:00Bedankt om mij weer belachelijk te willen maken. Ik heb niks gezegd dat over een "voorspellende gave".Ik ga mij ook niet meer verdedigen want vind het te vermoeiend en ben het ook gewoon beu. Tijd om terug naar mijn grot te begeven voor mijn zomerslaap. Ik wens je het beste.
Wat heeft dat eigenlijk voor zin om om de haverklap mensen belachelijk te willen maken of om giftig uit de hoek te komen. Voel je je dan beter voor de rest van de dag? Vind je vrouw je dan plots een hele bink? Of wil je handengeklap van mede-forummers?
Analisten en economen voorspellen om de zoveel maanden een crash. Stuur je die dan ook een mail om hen belachelijk te maken?
Analisten en economen voorspellen om de zoveel maanden een crash. Stuur je die dan ook een mail om hen belachelijk te maken?
Wat ben je hier nu zelf aan het doen?TikTak schreef: ↑30 juni 2022, 09:11 Wat heeft dat eigenlijk voor zin om om de haverklap mensen belachelijk te willen maken of om giftig uit de hoek te komen. Voel je je dan beter voor de rest van de dag? Vind je vrouw je dan plots een hele bink? Of wil je handengeklap van mede-forummers?
Ik had vroeger een baas die een paar ondergeschikten had uitgekozen om sporadisch te beledigen en uit te kafferen, waaronder ik. Hij was klein en had zelf een minderwaardigheidscomplex maar voelde zich machtig en groot wanneer hij anderen kon kleineren.
On topic: de korte tussentijdse rally is precies weer voorbij.
Dat soort mensen verdient ons medelijden. Je weet niet wat soort erfenis ze met zich mee sleuren.
Hij is op school waarschijnlijk gepest en hij heeft verteld over onaangename dingen die mensen over en tegen hem gezegd hebben, ook toen hij al volwassen was. Maar hoe triest het ook is, dat is geen excuus om later zelf mensen te pesten.
Het is geen excuus, wel een verklaring.