VGP
TIP
Re: VGP
Waar haal je die cijfers vandaan? Heb je het over meerwaarden op het eigen vastgoed?doorwinterd schreef: ↑30 juni 2022, 03:40 Van de 366M aan meerwaarden geboekt in 2020, is daarvan 200M een nt gerealiseerde meerwaarde.
dat blijft maar naar beneden knallen....kbegin nu toch een beetje paniekerig te worden, shit zeg
Bij de beurs/markt is het vaak overdrijven naar boven of naar onder. Verwacht komende maanden nog wat schokken en denk niet dat het sentiment in fel positieve zal evolueren. De jongens/meisjes die dachten dat de beurs enkel kon stijgen zijn eraan voor de moeite. Wie voldoende cash heeft kan mondjesmaat wat kopen, maar zou voorzichtig zijn met diverse sectoren, waaronder vastgoed in het algemeen.
Hoe hard dit ook mag klinken: dit is precies wat we nodig hebben. Paniekverkopers. Het is dan dat de grote winsten gemaakt kunnen worden. De koers kan nog een heel stuk lager. Pas als iedereen hier schrijft dat VGP vergane glorie is, kun je nog eens een blik op de cijfers werpen. Je kijkt dan naar de earnings per share, de vrije kassstroom, de bezettingsgraad, de schuldgraad, stelt vast dat er niets aan de hand is, koopt goedkoop aandelen bij (met tegen dan een mooi dividend er bovenop) en wacht. Wachten tot de rust in de markt is weergekeerd, en je zult zien: je bent rijk.
(Ter info: we zitten al een een bruto-dividend van 4,5% -- wie had dat kunnen denken een jaar geleden).
Ben ook erg benieuwd naar insidertransacties.
Insider trading VGP
Datum Bedrijf Transactie Aantal Prijs Tot. waarde
We hebben de afgelopen 2 jaar geen meldingen ontvangen van transacties van insiders bij VGP.
Bron: Trivano
Datum Bedrijf Transactie Aantal Prijs Tot. waarde
We hebben de afgelopen 2 jaar geen meldingen ontvangen van transacties van insiders bij VGP.
Bron: Trivano
-
- Verbannen Gebruiker
De Belgische Staat, en al zijn burgers, is VGP dankbaar. 30% RV in de pocket of dus 1,5% van de beurswaarde in de pocket In de hoop dat dividend gelijk blijft uiteraard.
Waar is de tijd dat vastgoedaandelen standaard aan zo'n dividendrendementen noteerden?
Dat was een tijd van hogere rentes natuurlijk en daar gaan we nu dus terug naartoe.
75% aandelen, 15% obligaties, 10% cash
Ook niet vergeten dat VGP zo'n twee jaar geleden nog aan €113 noteerde, de prijs waar ik het toen voor heb opgepikt.
Met de stijgende rente en de vertragende economie zou het me niets verwonderen als we naar die koers terugkeren.
Met de stijgende rente en de vertragende economie zou het me niets verwonderen als we naar die koers terugkeren.
Geen ervaring met Trivano maar wel met de FSMA website : VGP insider aankopen/verkopen
Dat is perfect mogelijk, maar het zou mij WEL verbazen. Twee jaar geleden was VGP een kleiner bedrijf, met een lagere winst, een kleinere landbank, een hogere schuldgraad, minder werknemers, minder getekende huurcontracten,...
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Trivano is een brolwebsite.Niche schreef: ↑30 juni 2022, 15:54 Geen ervaring met Trivano maar wel met de FSMA website : VGP insider aankopen/verkopen
Anyways, ik doelde op de insideraankopen die in de komende maanden (al dan niet) zullen gebeuren.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ok, wanneer de hele wereld vergaat blijven Yaris en consorten nog bestaan!Jozefien1969 schreef: ↑25 juni 2022, 21:26Ooh gelukkig ik voelde me al zo éénzaam!!!!!VLblokpate schreef: ↑25 juni 2022, 14:45
Je bent de volgende scalp aan de ban-gordel van Yaris . Het is eervol, maar niet exclusief. Heel veel zijn jou voorgegaan.
kan ook gewoon winst pakken en later terug instappensintorama schreef: ↑30 juni 2022, 14:50Hoe hard dit ook mag klinken: dit is precies wat we nodig hebben. Paniekverkopers. Het is dan dat de grote winsten gemaakt kunnen worden. De koers kan nog een heel stuk lager. Pas als iedereen hier schrijft dat VGP vergane glorie is, kun je nog eens een blik op de cijfers werpen. Je kijkt dan naar de earnings per share, de vrije kassstroom, de bezettingsgraad, de schuldgraad, stelt vast dat er niets aan de hand is, koopt goedkoop aandelen bij (met tegen dan een mooi dividend er bovenop) en wacht. Wachten tot de rust in de markt is weergekeerd, en je zult zien: je bent rijk.
(Ter info: we zitten al een een bruto-dividend van 4,5% -- wie had dat kunnen denken een jaar geleden).
1. Dat fenomeen geldt niet enkel voor VGP. VGP kan er niets aan doen.VLblokpate schreef: ↑30 juni 2022, 15:23De Belgische Staat, en al zijn burgers, is VGP dankbaar. 30% RV in de pocket of dus 1,5% van de beurswaarde in de pocket In de hoop dat dividend gelijk blijft uiteraard.
2. De eerste... wat is het... 240 EUR ofzo kan gerecupereerd worden.
3. Het dividend werd tot nu toe gebaseerd op recurrente inkomsten.
4. Nr 1 en 2 in acht genomen zou het niet betalen van een dividend dan juist iets moeten zijn wat je aanmoedigt.