Digitale meters GAS / ELEC
Re: Digitale meters GAS / ELEC
De netbeheerder moet niet meer binnen zijn om de meterstand op te nemen.
Misschien toch interessant om te kijken hoe je best pieken in je verbruik vermijdt, als het capaciteitstarief binnenkort ingevoerd wordt.
dat kan met een digitale meter ook. Het gaat over de extra installatie die je op de P1 poort kunt aansluiten op de digitale meter.
Eens je een warmte bereikt van 60 a 70 graden bv. kan je je daar zeker ook nog de volgende dag mee douchen.
Als je warm water verbruikt wordt de ketel wel bijgevuld met koud water en dan gaat het snel.
Ik hou zelf nogal vast aan elektrisch water verwarmen en niet met gas. Dat gaat nu ook niet echt snel veranderen.
Daarom zou ik er aan denken om ooit zonnepanelen te installeren.
Dan kan ik op zachte winterdagen mijn huis nog altijd verwarmen met elektrische vuurtjes of airco, naargelang wat het meest aangewezen lijkt en hoeveel stroom de panelen kunnen leveren op de bewuste winterdag.
Mensen met digitale meter die door arrest zijn genekt en virtueel geen terugdraaiende meter meer hebben waardoor ze een tijdspanne dubbele netkosten hebben betaald (netkosten en prosumenten tarief) kunnen vanaf vandaag (01/07/2022) een premie aan vragen bij Fluvius.
Mijn aanvraag is al weg.
Mijn aanvraag is al weg.