verschillend elektriciteitscontract voor afname en injectie
verschillend elektriciteitscontract voor afname en injectie
Is er iemand die een contrakt heeft bij verschillende elektriciteitsleveranciers, bij 1 leverancier een contract voor afname, en bij een andere leverancier een contract voor injectie ?
Bij welke leveranciers is dat dan, en met welke contracten/tarieven ?
Ik heb bij 3 leveranciers (Engie, Bolt, Luminus) gevraagd of ze een injectie only contract hebben, maar tot nu toe nog geen antwoord gekregen.
Bij welke leveranciers is dat dan, en met welke contracten/tarieven ?
Ik heb bij 3 leveranciers (Engie, Bolt, Luminus) gevraagd of ze een injectie only contract hebben, maar tot nu toe nog geen antwoord gekregen.
Re: verschillend elektriciteitscontract voor afname en injectie
Neen, dat hebben ze niet. In hun tarieffiches staat steeds dat afname en injectie bij dezelfde leverancier moet. Kijk maar eens op de V-test.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Voor de injectie, zou ik eens gaan horen bij een afnemer ipv bij een leverancier ...
En waar vindt ik die afnemers dan ?
klopt het trouwens dat injectie ondertussen veel interessanter geworden is? prijzen van rond de 20c/kWh vs 40c afname (kosten en transport en accijns en toeslag en blablabla er mee in).
Als je dan een beetje kan combineren live verbruik + terug verkopen wordt het dan toch niet interessant, zelf zonder batterij?
Als je dan een beetje kan combineren live verbruik + terug verkopen wordt het dan toch niet interessant, zelf zonder batterij?
Voor mij, met een zonnepaneel installatie die meer produceert dan wat ik zelf verbruik, is een batterij niet interessant, ik heb nagerekend dat ik voor een batterij op een terugverdientijd van ongeveer 50 jaar kom, en zo lang gaat een batterij niet mee.
Ik zit momenteel bij Ecopower, die hebben lage afnametarieven (0.26 ct/kWh alle netvergoedingen en belastingen inbegrepen)
maar ook lage injectietarieven (0.6 ct/kWh) en daarom zou het interessant zijn om bij een ander bedrijf een injectiekontrakt af te sluiten, want ik zie idd injectieprijzen van rond de 20 ct/kWh)
Ik zit momenteel bij Ecopower, die hebben lage afnametarieven (0.26 ct/kWh alle netvergoedingen en belastingen inbegrepen)
maar ook lage injectietarieven (0.6 ct/kWh) en daarom zou het interessant zijn om bij een ander bedrijf een injectiekontrakt af te sluiten, want ik zie idd injectieprijzen van rond de 20 ct/kWh)
Enkel Engie heeft een enkel terugleveringscontract.
Wel een vaste vergoeding van ongeveer 65 euro.
Zie tabel:
https://www.mijnenergie.be/blog/injecti ... gn=content
Wel een vaste vergoeding van ongeveer 65 euro.
Zie tabel:
https://www.mijnenergie.be/blog/injecti ... gn=content
mbbs schreef: ↑2 juli 2022, 09:52 Voor mij, met een zonnepaneel installatie die meer produceert dan wat ik zelf verbruik, is een batterij niet interessant, ik heb nagerekend dat ik voor een batterij op een terugverdientijd van ongeveer 50 jaar kom, en zo lang gaat een batterij niet mee.
Afnemen aan 26 cent en op een ander injecteren aan 20 cent de droom van velen.
Je zou ook een paar zonnepanelen kunnen afschakelen geen zorgen over injectie.
Estate Guru believer.
Engie staat niet meer bij de injectiecontracten op de V-test, zag ik vandaag. https://vtest.vreg.be/
Iedere maand moeten de leveranciers opnieuw hun tarieven doorgeven.Tycoon schreef: ↑2 juli 2022, 11:08 Engie staat niet meer bij de injectiecontracten op de V-test, zag ik vandaag. https://vtest.vreg.be/
Ook de afnametarieven voor juli van engie staan nog niet op de V test.
Wacht enkele dagen en ze zullen er wel op staan...
Ik maak me helemaal geen zorgen over injectie hoor, nergens voor nodig want die injectie levert me geld op, ik zou wel gek zijn om wat zonnepanelen uit te schakelen.
Bovendien moet er met wat ik en anderen injecteren, minder dure en vervuilende brandstoffen aangekocht worden en worden we daardoor wat meer energie onafhankelijk van andere landen.
Niets om je zorgen over te maken dus.
Laatst gewijzigd door mbbs op 2 juli 2022, 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Hier alleen afname klant bij Ecopower.mbbs schreef: ↑2 juli 2022, 12:09Ik maak me helemaal geen zorgen over injectie hoor, nergens voor nodig want die injectie levert me geld op.
Bovendien moet er met wat ik en anderen injecteren, minder dure en vervuilende brandstoffen aangekocht worden en worden we daardoor wat meer energie onafhankelijk van andere landen.
Niets om je zorgen over te maken dus.
Dus bedankt voor uw injectie.
Estate Guru believer.
De vraag is natuurlijk… hoe lang gaat die injectie billijk vergoed blijven. Als ik een dikke installatie leg en binnen 2 maand krijg je er weer maar peanuts voor…luccc schreef: ↑2 juli 2022, 11:14Iedere maand moeten de leveranciers opnieuw hun tarieven doorgeven.Tycoon schreef: ↑2 juli 2022, 11:08 Engie staat niet meer bij de injectiecontracten op de V-test, zag ik vandaag. https://vtest.vreg.be/
Ook de afnametarieven voor juli van engie staan nog niet op de V test.
Wacht enkele dagen en ze zullen er wel op staan...