nieuwe federale regering
-
- Verbannen Gebruiker
Re: nieuwe federale regering
Belgie is meer dan Vlaanderen.
Jij bent de persoon die Belgie zelfs geen democratie vindt
E10ne schreef: ↑2 juli 2022, 13:12
Zelden had een regering zo veel onverkozen ministers en staatssecretarissen. Eén ding is duidelijk: van democratie heeft deze Vivaldi-bende geen al te hoge pet op. Nochtans is die representatieve democratie de basis van onze maatschappij. De burgers verdienen beter. Respecteer onze democratie!
Ik heb het advies van de experten opgevolgd en heb bij een reisje naar de elzas mijn snelheid op maximum 100 km/u gehouden met als resultaat een verbruik van 3,5/100 km. Voor 60 euro kon ik over en weer rijden.
Ik heb het advies van de experten opgevolgd en heb bij een reisje naar de elzas mijn snelheid op maximum 100 km/u gehouden met als resultaat een verbruik van 3,5/100 km. Voor 60 euro kon ik over en weer rijden.
Ah, ge hebt 2 keer gereden, Brembos? En ook 2 keer in Aarlen vertrokken? Ge rijdt toch niet meer met zo ne vervuilende diesel?
Neen , vertrokken In de vieze stad Antwerpen met een cng wagen. In totaal 1300 km gereden en overal biogas kunnen tanken. Prijzen varieerden tussen 1,02 en 1,32 euro.
Minder snel rijden bespaart dus wel degelijk brandstof. De federale expertengroep koopkracht pleit ervoor om de snelheid op de autosnelwegen te verlagen. De tenoren in de politiek kraken dat voorstel meteen af:
Georges-Louis Bouchez: "Militante gadget"
Vlaamse liberalen: "Symbolische maatregel"
Sammy Mahdi: "Betutteling van de hoogste graad"
Georges-Louis Bouchez: "Militante gadget"
Vlaamse liberalen: "Symbolische maatregel"
Sammy Mahdi: "Betutteling van de hoogste graad"
-
- Jr. Member
- Contacteer:
En terecht! Al wie wil, kan perfect 100 km/u rijden. De overheid heeft zich de voorbije jaren meer dan genoeg ingemengd.
Als we zelfs de kleinste maatregel die de regering ons oplegt als een inbreuk op onze vrijheid beschouwen, wat kan er dan nog gedaan worden? Iedereen is voor energiebesparing maar niemand wil energie besparen.
97 km/u lijkt me de ideale snelheid , dan zit ik rond de 3.1 aan verbruik. Iedereen die sneller rijdt heeft geen reden om te klagen over de hoge brandstofprijzen.
Iedereen die een verbouwing doet of een nieuwbouw koopt wil toch ook energie besparen?
Het probleem is dat er bepaalde groene terroristen in de regeringen zitten wiens voorstellen totaal onrealistisch zijn en vooral de hardwerkende kleine middenklasse treffen.
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
Gisterenavond thuisgekomen van een vierdaagse in de champagnestreek. In totaal probleemloos bijna 1100 km gereden op 1 dieseltank en me gehouden aan de aangegeven snelheid => gemiddeld verbruik 4,9 liter diesel op 100 km .. zorgeloos.
Het is een zeer goede zaak dat in de Verenigde Staten het SCOTUS bepaalde ingrepen van Joe Biden van tafel veegt. Ik hoop dat het boerenprotest in Nederland ook serieuze gevolgen zal hebben.
Investeren in groene energie ja, maar doe het op een minder radicale en realistische manier.
Het is een zeer goede zaak dat in de Verenigde Staten het SCOTUS bepaalde ingrepen van Joe Biden van tafel veegt. Ik hoop dat het boerenprotest in Nederland ook serieuze gevolgen zal hebben.
Investeren in groene energie ja, maar doe het op een minder radicale en realistische manier.
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
-
- Verbannen Gebruiker
In de Vlaamse regering zijn de terroristen NVA, OpenVLD en CD&V.
Groen zit er niet bij, bij de groene terroristen.
VLblokpate schreef: ↑3 juli 2022, 19:28 Het desastreuze Groene Vlaamse beleid van de Vlaamse regering. En groen zit zelfs niet eens in de Vlaamse regering. Enkele verwezenlijkingen van die regering:
- boeren doen stoppen met boeren want eten produceren is niet groen
- alleen elektrische auto's sneller dan Europa dat wil, ook al zal er geen elektriciteit zijn, en trouwens geen elektrische auto's
- verplichte waterput
- verplichte warmtepomp
- verplichte isolatie
- mensen laten betalen voor elektriciteit die ze niet gebruiken, door te factureren op basis van piekgebruik
Je mag de Franse snelwegen niet vergelijken met die in Belgie/Vlaanderen. Met zijn vele op- en afritten, totaal gebrek aan treffelijk ontwerp, onoverzichtelijke situaties, opstoppingen etc is een verlaging van de snelheid op Vlaamse snelwegen goed voor 3 zaken:
1. Veiligheid
2. Doorstroming (paradoxaal genoeg)
3. Milieu (en dan VOORAL bij electrische wagens!)
Er zou juist op een veel agressievere en radicale manier moeten omgesprongen worden met het probleem van de klimaatopwarming. Het is nu te laat voor zachte maatregeltjes die niemand voor de borst stoten en van niemand een aanpassing vergen.
-
- Verbannen Gebruiker
Je snapt niet hoe een parlementaire democratie werkt. Het volk kiest het parlement. Het parlement maakt, verandert, vernietigt de wetten.
Als het volk niet tevreden is, moeten ze maar anders stemmen. Het volk blijft kiezen voor dezelfde partijen, dus zijn ze tevreden. Ofwel is het volk dom, en dan verdienen ze niet beter.
Cultuur verandert trouwens. 100 jaar geleden waren we allemaal domme boerkes en leefden we rond de kerktoren. Nu kijken we over de grenzen en verruimen we onze blik.