nieuwe federale regering
Re: nieuwe federale regering
Zeker. Met als bedenking dat dat nergens het geval is. Wanneer is iets OK? Dat heeft niet enkel met milieutechnische zaken te maken, maar ook met andere zaken: veiligheid, geluidsoverlast,...EarthNvstr1 schreef: ↑5 juli 2022, 18:09 Dan kunnen we misschien al eens beginnen met:
- wegen waar 70 perfect ok is, de snelheidsbeperking van 50 weg te halen
- wegen waar 70 mag en het ok is, dan ook 70 te rijden ipv 60 of 50
Bovendien: mijn redenering gaat alleen op voor constante snelheden. In een zone 50 verbruikt je auto minder (en het verschil is zelfs zeer groot) dan in een zone 30. Maarrrr: om van 30 km/h naar 50 km/h te geraken moet je WEL extra brandstof verbranden. Op een baan die constant wisselt tussen 30 en 50 km/h verbruik je in de praktijk dus MEER dan wanneer je ineens het hele traject beperkt tot 30 km/h. Leuk of niet, het is zo.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Politiek zou het alvast een pak eenvoudiger en dus ook goedkoper moeten worden. Vlaams blok zou wel eens ( allicht éénmalig ) de absolute meerderheid kunnen krijgen. Ik ben niet overtuigd dat het dan nog slechter dan nu zou zijn. Kunnen we geen proefperiode van 4 jaar inlassen?
Als reactie op deze post van Yaris: 'Als Vlaanderen onafhankelijk wordt ben ik benieuwd wat een rotzooi dat gaat worden, economisch en politiek. Degenen die nu zo vurig naar onafhankelijkheid verlangen zullen hun ogen nogal opentrekken.'
Als reactie op deze post van Yaris: 'Als Vlaanderen onafhankelijk wordt ben ik benieuwd wat een rotzooi dat gaat worden, economisch en politiek. Degenen die nu zo vurig naar onafhankelijkheid verlangen zullen hun ogen nogal opentrekken.'
Dat principe van "alles wat we zelf doen, doen we slechter" is al genoeg bewezen.
De proef van vier jaar is al voorbij en het was alles behalve een succes.
We kunnen de reïncarnatie van JP Van Rossem ook nog eens vier jaar de kans geven om zijn zakken te vullen. Al zou die de boel minder naar de kl* helpen..
Vl. Belang vier jaar laten regeren ? Moeten we eerst niet Nog duidelijker weten waar ze voor staan ?
Waar willen ze naartoe ? Een onafhankelijk Vlaanderen dat niets oplost ? Of is er nog wat ?
We kunnen de reïncarnatie van JP Van Rossem ook nog eens vier jaar de kans geven om zijn zakken te vullen. Al zou die de boel minder naar de kl* helpen..
Vl. Belang vier jaar laten regeren ? Moeten we eerst niet Nog duidelijker weten waar ze voor staan ?
Waar willen ze naartoe ? Een onafhankelijk Vlaanderen dat niets oplost ? Of is er nog wat ?
Zodra Vlaams Belang ergens in een regering komt zal het gedaan zijn met hun rijzende ster. Zolang ze in de oppositie zitten hoeven ze niets anders te doen dan kritiek op de regering te geven. Maar zodra ze mee regeren zal iedereen zien dat ook zij geen oplossing voor de problemen hebben en een partij zijn als een ander.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Het federale niveau loopt van oudsher als een trein. Dat ziet iedereen.haelewyn schreef: ↑7 juli 2022, 11:21 Dat principe van "alles wat we zelf doen, doen we slechter" is al genoeg bewezen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Denk dat er bij beide overheden wel serieuze tekortkomingen zijn. Vlaanderen doet alles beter zegt men?
Wachtlijsten zijn bij beide overheden een probleem. Het is niet dat Vlaanderen plots meer budget heeft.
Het enige wat Vlaanderen nu nog heeft is dat het meer productiviteit heeft. Maar de structurele Belgische problemen zijn er ook bij Vlaanderen alleen zijn het geen communautaire problemen.
Wachtlijsten zijn bij beide overheden een probleem. Het is niet dat Vlaanderen plots meer budget heeft.
Het enige wat Vlaanderen nu nog heeft is dat het meer productiviteit heeft. Maar de structurele Belgische problemen zijn er ook bij Vlaanderen alleen zijn het geen communautaire problemen.
Je hebt me overtuigd. Ik stem ook mee voor de cholera in plaats van voor de pest.Popkwiskampioen schreef: ↑7 juli 2022, 13:34 Het federale niveau loopt van oudsher als een trein. Dat ziet iedereen.
Als quasi elk idee om het land te hervormen op lange termijn wordt afgeschoten lijkt het mij quasi nutteloos om eigenlijk nog te gaan stemmen.
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
Door niet te gaan stemmen leg je je neer bij de keuze van degenen die wel nog gaan stemmen. Wie is er het meest gemotiveerd om te gaan stemmen? Aanhangers van extremistische partijen. Dus dan krijg je een groter gewicht van extremistische partijen in het parlement ten nadele van de centrumpartijen. Of dat een goede zaak is weet ik niet.
Inderdaad. Je kunt niet "niet stemmen", want als je niet stemt, dan stem je ook. Zelfs als je ongeldig stemt, stem je geldig. Niet stemmen of ongeldig stemmen is namelijk hetzelfde als je stem verdelen onder alle andere mensen die wel geldig stemmen. Mensen die niet stemmen of ongeldig stemmen denken vaak dat ze een protest-stem uitbrengen. Het tegendeel is waar. Niet stemmen is zeggen: ik ben akkoord met alles wat de anderen stemmen. Het is een universele PRO-stem.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Fijn dat je inziet dat België hopeloos vastzit en dat er op Vlaams niveau, waar zeker ook verbetering nodig is, misschien nog iets te redden valt.haelewyn schreef: ↑7 juli 2022, 13:51Je hebt me overtuigd. Ik stem ook mee voor de cholera in plaats van voor de pest.Popkwiskampioen schreef: ↑7 juli 2022, 13:34 Het federale niveau loopt van oudsher als een trein. Dat ziet iedereen.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Geloof je nu echt dat het VB ooit een absolute meerderheid zou kunnen halen?
Volgens de laatste peilingen was hun top - behaald door kritiek op het coronabeleid - al voorbij. Ze zouden nu de 2e grootste Vlaams partij zijn met 22,6%. Nog een eind verwijderd van 50% van de stemmen ….
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Het ganse traject aan 50 km/h is ook beter voor het verbruik dan afwisselend afremmen en optrekken tot 30 en 50 km/h …Gudrun schreef: ↑7 juli 2022, 09:56Zeker. Met als bedenking dat dat nergens het geval is. Wanneer is iets OK? Dat heeft niet enkel met milieutechnische zaken te maken, maar ook met andere zaken: veiligheid, geluidsoverlast,...EarthNvstr1 schreef: ↑5 juli 2022, 18:09 Dan kunnen we misschien al eens beginnen met:
Bovendien: mijn redenering gaat alleen op voor constante snelheden. In een zone 50 verbruikt je auto minder (en het verschil is zelfs zeer groot) dan in een zone 30. Maarrrr: om van 30 km/h naar 50 km/h te geraken moet je WEL extra brandstof verbranden. Op een baan die constant wisselt tussen 30 en 50 km/h verbruik je in de praktijk dus MEER dan wanneer je ineens het hele traject beperkt tot 30 km/h. Leuk of niet, het is zo.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Tja, 't is maar hoe je het bekijkt héGudrun schreef: ↑7 juli 2022, 09:56Zeker. Met als bedenking dat dat nergens het geval is.EarthNvstr1 schreef: ↑5 juli 2022, 18:09 Dan kunnen we misschien al eens beginnen met:
Inderdaad. En de vraag is hoever we moeten gaan en waar een redelijk evenwicht ligt.
"Leuk" is misschien ook een aspect om rekening mee te houden.Gudrun schreef: ↑7 juli 2022, 09:56 Bovendien: mijn redenering gaat alleen op voor constante snelheden. In een zone 50 verbruikt je auto minder (en het verschil is zelfs zeer groot) dan in een zone 30. Maarrrr: om van 30 km/h naar 50 km/h te geraken moet je WEL extra brandstof verbranden. Op een baan die constant wisselt tussen 30 en 50 km/h verbruik je in de praktijk dus MEER dan wanneer je ineens het hele traject beperkt tot 30 km/h. Leuk of niet, het is zo.
Als je iedereen op de zenuwen werkt met onzinnige limieten, dan werk je frustratie in de hand.
Misschien is het dan beter om een redelijke max snelheid te hanteren ipv een idioot lage max snelheid om een beter resultaat te bekomen. Het is een *max* snelheid hé, geen gemiddelde of minimum.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Als we al een volledig onafhankelijk Vlaanderen zouden willen, dan kan dat inderdaad best allemaal samen geregeld worden.
Net zoals wanneer Spanje intern akkoord zou zijn om te splitsen, waarom zou dat een probleem moeten zijn ?
Het probleem zit intern in Spanje, net zoals het probleem intern in België zit.
En dit gezegd zijnde: een splitsing is zowel in het geval van Spanje als in het geval van België niet noodzakelijk, als er derdege rekening gehouden wordt met de verzuchtingen van de regio's. (Oekraïne zal ik maar niet vermelden, om het niet op de spits te drijven).