Corona-virus.
-
- Verbannen Gebruiker
Re: Corona-virus.
Het zijn altijd de politici geweest die de beslissingen genomen hebben. Dat zal nu ook weer zo zijn.
Zo hoort het. We worden geregeerd door politici, niet door virologen.
-
- Verbannen Gebruiker
Dezelfde splitsing als in de US zullen we ook weer nu bij ons zien:
- al wie republikein, rechts is, is tegen abortus, tegen vaccinatie, tegen mondmaskers, tegen maatregelen.
- al wie democraat, links, niet-egoistisch is, ziet daar allemaal geen problemen in
Die eerste soort is ook minst ontwikkeld: slechts 34% van de volwassen republikeinen accepteert dat de huidige mens uit eerdere diersoorten geëvolueerd is
Waar haal je deze waarheid?Voor de vrijwilligers van vroeger zal het nu wel genoeg geweest zijn.
-
- Verbannen Gebruiker
Yaris kan gerust trollen met zijn cartoons. Hij behoort tot het clubje dat geprivilegieerd is om anderen te laten bannen. En is dus beschermd.
Een mondmasker dragen lijkt me een kleine moeite .
-
- Sr. Member
- Contacteer:
De oudjes zijn nu toch al hun tweede booster aan het krijgen ?
Het feit dat men de booster in het najaar enkel zal voorstellen voor 65-plussers en zorgpersoneel, wijst erop dat men beseft dat de huidige variant (Omikron in de verschillende variaties) niet gevaarlijk is voor de doorsnee gezonde volwassene.
Het zou me dan ook verbazen moesten er in de globale maatschappij nog belangrijke maatregelen volgen.
Het feit dat men de booster in het najaar enkel zal voorstellen voor 65-plussers en zorgpersoneel, wijst erop dat men beseft dat de huidige variant (Omikron in de verschillende variaties) niet gevaarlijk is voor de doorsnee gezonde volwassene.
Het zou me dan ook verbazen moesten er in de globale maatschappij nog belangrijke maatregelen volgen.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Euh, de oudjes zijn hier massaal hun kat aan het sturen.
Zijn er nog mensen die info uit eerste hand hierover hebben?
Zijn er nog mensen die info uit eerste hand hierover hebben?
De booster in september is voor iedereen boven de 18.
"Iedereen boven de 18 wordt uitgenodigd om zich te laten prikken, al krijgen 65-plussers, mensen met een zwakkere immuniteit, bewoners van woon-zorgcentra en iedereen in de zorgsector voorrang."
"Iedereen boven de 18 wordt uitgenodigd om zich te laten prikken, al krijgen 65-plussers, mensen met een zwakkere immuniteit, bewoners van woon-zorgcentra en iedereen in de zorgsector voorrang."
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Voor 5 minuten maar toch geen volledige dag !
Ik weet niet hoe anderen dat ervaren maar ik word daar misselijk van en zit vaak op het randje van hyperventilatie.
Het kan toch ook niet gezond zijn constant je eigen uitgeademde lucht weer binnen te krijgen ?
Voor mensen die sporadisch een winkel binnenstappen of met het openbaar vervoer rijden is dat een kleine moeite maar ik heb medelijden met degenen die in de winkel werken en hun mondmasker de hele dag op moeten hebben.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Absoluut.
En wie in een ziekenhuis werkt moet nog steeds de ganse dag een mondmasker dragen.
Zoals ik al schreef, nogal raar op een moment dat gans de maatschappij open is.
Logischer zou zijn dat enkel bij contact met in het ziekenhuis opgenomen mensen een mondmasker moet gedragen worden, maar niet op consultaties en dergelijke.
En wie in een ziekenhuis werkt moet nog steeds de ganse dag een mondmasker dragen.
Logischer zou zijn dat enkel bij contact met in het ziekenhuis opgenomen mensen een mondmasker moet gedragen worden, maar niet op consultaties en dergelijke.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Charlesvdw schreef: ↑15 juni 2022, 19:51 Een virus (Omikron), ik blijf het herhalen, waar niemand ernstig ziek van wordt.
De Sjarel komt een beetje meer dichtbij de werkelijkheid. Iedereen die daar al gearriveerd is : Hou je zakken dicht !Charlesvdw schreef: ↑9 juli 2022, 21:48 ....... wijst erop dat men beseft dat de huidige variant (Omikron in de verschillende variaties) niet gevaarlijk is voor de doorsnee gezonde volwassene.
Zo raak je je status van expert nog kwijt, Charles !
Expert ?
Dat was grappig.
En toch komt die 'expert' mijn richting uit met zijn werkelijkheid en niet andersom.
Charlesvdw schreef: ↑10 juni 2022, 21:02
Overigens ben ik van mening dat de mondmaskerplicht in de ziekenhuizen moet afgeschaft worden.
Jaja, we weten het nu al.Charlesvdw schreef: ↑12 juni 2022, 19:50 Overigens ben ik van mening dat de mondmaskerplicht in ziekenhuizen moet afgeschaft worden.
Dat kunnen we beter aan de ziekenhuizen zelf overlaten, om daarover te oordelen.
En aan de mensen die daar verstand van hebben of door de maatregel geimpacteerd worden.
En aan diegenen die moeten oordelen wat nodig is als maatregel om de bezoeker van een ziekenhuis (+ patiënten) te beschermen.
Remember : an opinion is like an assohole. Everybody has one and that makes it a lot less special.
Euhhhh... Vind je dat raar ? In een ziekenhuis komen zieke en besmette mensen. Maar ook mensen die niet ziek zijn of niet besmet. En mensen die besmette mensen moeten behandelen maar een uur later ook mensen die niet besmet zijn.Charlesvdw schreef: ↑10 juli 2022, 07:28 Absoluut.
Er zijn op dit moment meer besmettingen dan een tijdje geleden.
Maatschappij in het algemeen is open.
Een ziekenhuis waar mensen met de zwakste gezondheid samenkomen : mondmasker.
Is dat echt raar ?
Ik zou het raar vinden als enkel de spoorarbeiders van den ijzeren weg het zouden moeten dragen en in een ziekenhuis niet.
Ik zou het ook raar vinden dat in tijden van meer besmettingen, op plaatsen waar mensen met een zwakkere gezondheid aanwezig zijn, de mondmaskerplicht zou worden opgegeven.
Ik ben geen expert natuurlijk. Dat moet voor leden als Charles en Pukkie wel heel erg snel duidelijk zijn ook.
Ik was dus niet op zoek naar de zoveelste aflevering van de Kampioenen/jouw riedeltje, maar naar info over het aantal 'oudjes' dat hun booster haalt.
Het zijn jullie riedeltjes versus de werkelijkheid. Niet anders.. Maar daarover verschillen we van mening. Dat is me al lang duidelijk.
Als je het antwoord op je vraag gevonden hebt, laat het maar weten. Dat antwoord ligt trouwens in de toekomst.
In het belang van 'de expertise' van onze leden, hier de juiste info :
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/07/06/imc-taskforce/
Als je het antwoord op je vraag gevonden hebt, laat het maar weten. Dat antwoord ligt trouwens in de toekomst.
Het begint pas in september ! Iemand informatie over de toekomst voor Pukkie ?
Vanaf 50 ging actief uitgenodigd worden trouwens. Niet 65...Charlesvdw schreef: ↑9 juli 2022, 21:48 De oudjes zijn nu toch al hun tweede booster aan het krijgen ?
Het feit dat men de booster in het najaar enkel zal voorstellen voor 65-plussers en zorgpersoneel, wijst erop .....
In het belang van 'de expertise' van onze leden, hier de juiste info :
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/07/06/imc-taskforce/