Corona-virus.
-
- Verbannen Gebruiker
Re: Corona-virus.
Gisteren heeft Pukkie007 zijn mening gevormd ...
En vandaag is die brave man nog steeds op zoek naar cijfers die zijn mening ondersteunen ...
Is er nu echt niemand die hem wil helpen? Het mag compleet uit de duim gezogen zijn, pure fantasie. Pukkie007 interesseert zich niet in feiten.
En alstublieft geen wetenschappelijke feiten. Wetenschap is bedrog. Zoals 66% van de volwassen republikeinen weten: de evolutieleer is brol. De mens is geschapen zoals het in het Oude Testament staat. De mens is niet geëvolueerd uit eerdere diersoorten.
Ik zoek iemand die mij informatie kan bezorgen over de beurskoersen van net voor Nieuwjaar en net erna.
En over de cijfers van de lotto van volgende week.
Het moet wel gratis zijn want ik ben nogal zuinig.
Nog een geluk dat die oudjes hun kat sturen. De vaccinatiecentra zijn immers 9 op de 10 dagen gewoon dicht in de meeste regio's.
Het gaat weer open in SEPTEMBER !
Alle info over wat er gaat gebeuren in september is...
Uit de duim gezogen.
En over de cijfers van de lotto van volgende week.
Het moet wel gratis zijn want ik ben nogal zuinig.
Nog een geluk dat die oudjes hun kat sturen. De vaccinatiecentra zijn immers 9 op de 10 dagen gewoon dicht in de meeste regio's.
Het gaat weer open in SEPTEMBER !
Alle info over wat er gaat gebeuren in september is...
Uit de duim gezogen.
Ga jij nog vrijwilliger zijn, haelewyn?
Deze week op het nieuws maar toch was er al langer meer geweten over de start van een nieuwe campagne in september. Een dikke maand geleden zei iemand van de organisatie me al dat er vanaf september meer volk nodig zal zijn.
Ik overweeg om dan terug te gaan helpen want ik vond het daar een plezante groep en het was leuk "werk".
Ik overweeg om dan terug te gaan helpen want ik vond het daar een plezante groep en het was leuk "werk".
Ok, het is zondag. Dus ik zal wat zalvend zijn voor Patéke en Haelewyn : Mijn vraag ging niet over de vaccinaties in de toekomst ( september ?), maar over de huidige booster die de oudjes momenteel mogen gaan halen.
Zijn jullie broers of gewoon dezelfde persoon? Steeds weer diezelfde verdraaide en achterhaalde antwoorden ... En ook altijd de drang om er een half boek over te willen schrijven. Wel met nul meerwaarde en vol herhalingen en verzinsels. Geeuw!
Zijn jullie broers of gewoon dezelfde persoon? Steeds weer diezelfde verdraaide en achterhaalde antwoorden ... En ook altijd de drang om er een half boek over te willen schrijven. Wel met nul meerwaarde en vol herhalingen en verzinsels. Geeuw!
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Vervelend als Haelewyn mij citeert, want hij staat op mijn negeerlijst. Dan krijg ik toch een melding en lees ik zijn berichten.
Gelukkig wordt ik niet geciteerd door zijn Franstalige evenknie/alter ego dhalluin !
Enfin, ik begrijp vooral dat hij mijn literaire referentie niet gesnapt heeft, in tegenstelling tot andere forumleden.
Gelukkig wordt ik niet geciteerd door zijn Franstalige evenknie/alter ego dhalluin !
Enfin, ik begrijp vooral dat hij mijn literaire referentie niet gesnapt heeft, in tegenstelling tot andere forumleden.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Mijn vriend haelewyn wordt hier vandaag fel bekritiseerd. Ik wil mijn waardering en steun voor hem uiten met de eerste strofe van het Lied van heer Halewijn:
Heer Halewyn zong een liedekijn,
Al die dat hoorde wou bi hem zijn.
En dat vernam een koningskind,
Die was zoo schoon en zoo bemind.
Zi ging voor haren vader staen:
‘Och vader, mag ik naer Halewijn gaen?’
‘Och neen, gy dochter, neen, gy niet:
Die derwaert gaen, en keeren niet!‘
Heer Halewyn zong een liedekijn,
Al die dat hoorde wou bi hem zijn.
En dat vernam een koningskind,
Die was zoo schoon en zoo bemind.
Zi ging voor haren vader staen:
‘Och vader, mag ik naer Halewijn gaen?’
‘Och neen, gy dochter, neen, gy niet:
Die derwaert gaen, en keeren niet!‘
Het leven is hard. Ik leef met je mee. Consequent zijn jongen !Charlesvdw schreef: ↑10 juli 2022, 16:57 Vervelend als Haelewyn mij citeert, want hij staat op mijn negeerlijst. Dan krijg ik toch een melding en lees ik zijn berichten.
Literaire referentie... poeh.. ik zie alleen veel geblaat en weinig wol.
Dat is een andere manier om hetzelfde te zeggen.
Same, same, but different.
Zeer zalvend bedoeld trouwens. Niet beledigend.
Ook met jou leef ik mee. Het leven is hard. Niets aan te doen. Ik kan me niet goed beperken tot een paar lijnen en ik zie dat zelf ook als een gebrek.
Binnenkort ook naar het vaccinatiecentrum Pukkie ? Een goeie job aan minder dan 1800 euro bruto per maand !
Op jouw verzoek : Gevonden !
Ik ben vrijwilliger, Haelewyn. Maar hebben ze mij überhaupt nog wel nodig de volgende campagnes? I doubt it.
Onbegrijpelijk dat jij geen plaats op de arbeidsmarkt vindt. Maar mss moet je wel afstand van je uitkering doen en gewoon huisman worden. Zou maatschappelijk een mooie geste zijn.
Yaris zou dan weer beter een job in de full-continu aannemen. Dat zou hier dan weer een verademing zijn.
Genoeg op de man gespeeld, ik zet me ff opzij. Tijd om het weekend uit te zwaaien tss de 12-inch-lovers! Turn on the bass!
Onbegrijpelijk dat jij geen plaats op de arbeidsmarkt vindt. Maar mss moet je wel afstand van je uitkering doen en gewoon huisman worden. Zou maatschappelijk een mooie geste zijn.
Yaris zou dan weer beter een job in de full-continu aannemen. Dat zou hier dan weer een verademing zijn.
Genoeg op de man gespeeld, ik zet me ff opzij. Tijd om het weekend uit te zwaaien tss de 12-inch-lovers! Turn on the bass!
Onbegrijpelijk zijn vaak de dingen waarover je denkt alles te weten, pukkie, maar waarover je niet alles / niet genoeg/ niet veel weet. En dat is dan ineens de reden waarom je die dingen niet begrijpt.
Troost je met de gedachte dat, door mijn openheid over mijn leven, jij meer weet over mij dan ik over jou.
Tenzij ik links en rechts wat zou gelogen hebben. Dat gebeurt wel eens op fora.
Ik wil jou wel eens een plezier doen maar dat (afstand doen van mijn inkomen) ga ik (nog) niet (voor jou) doen.
Het zou voor jou trouwens geen verschil maken.
Ik zal wat vrijwilligerswerk gaan doen in het vaccinatiecentrum, als ze me nodig hebben. Mooi genoeg als geste. Of niet... het maakt me niets uit. Ik doe het niet speciaal omdat mensen zouden vinden dat ik hun respect waard ben.
Goed, Haelewyn (versus Charles), even concreet:
'Ceterum censeo' Maak jij hem af ?
(Enfin, vast wel. Tegenwoordig hebben we Google)
Terugkomende op het mondmasker. Natuurlijk heeft Yaris gelijk. De expert raadt aan, de politieker beslist.
Maar in vlaanderen is dat wel zoooooo gierend uit de bocht gevlogen.
Indien er enigszins een wetenschappelijke basis is voor mondmaskers in de trein of voor mondmaskers in het vliegtuig of voor mondmaskers in een druk bezoch gebouw, dan draag ik gaarne mondmaskers.
Maar...
Ik ben het niet vergeten, dat Cathy en die sheriff uit W-VL het verplichtten om dat gvd ding buiten te dragen. En dan niet alleen 'buiten', maar ook 'buiten op de fiets' en 'buiten op de step'.
Man,man, man... dan stepte ik lekker in De Panne en dan begon zo'n facho te roepen, dat ik een mondmasker moest dragen. En 500 meter later zag ik echt he-le-maal niets meer - ik draag immers een bril. Neen... dat gaat mijn statistische levensduur echt verlengen.
Toegegeven: er zijn er nog debieler dan Cathy. Zij had immers verordonneerd, dat chauffeurs van automobielen geen mondmasker hoefden te dragen indien zij alleen in het voertuig zaten. En daar ging de burgemeester van Borsbeek nog losjes over: chauffeurs van cabrio's moesten WEL een mondmasker dragen (als het dak open is).
Nu, die halve zool (of 1/8 zool eerder...) had wel 1 punt dat in zijn voordeel sprak: een burgemeester wordt verkozen (in tegenstelling tot Cathy en de sheriff).
'Ceterum censeo' Maak jij hem af ?
(Enfin, vast wel. Tegenwoordig hebben we Google)
Terugkomende op het mondmasker. Natuurlijk heeft Yaris gelijk. De expert raadt aan, de politieker beslist.
Maar in vlaanderen is dat wel zoooooo gierend uit de bocht gevlogen.
Indien er enigszins een wetenschappelijke basis is voor mondmaskers in de trein of voor mondmaskers in het vliegtuig of voor mondmaskers in een druk bezoch gebouw, dan draag ik gaarne mondmaskers.
Maar...
Ik ben het niet vergeten, dat Cathy en die sheriff uit W-VL het verplichtten om dat gvd ding buiten te dragen. En dan niet alleen 'buiten', maar ook 'buiten op de fiets' en 'buiten op de step'.
Man,man, man... dan stepte ik lekker in De Panne en dan begon zo'n facho te roepen, dat ik een mondmasker moest dragen. En 500 meter later zag ik echt he-le-maal niets meer - ik draag immers een bril. Neen... dat gaat mijn statistische levensduur echt verlengen.
Toegegeven: er zijn er nog debieler dan Cathy. Zij had immers verordonneerd, dat chauffeurs van automobielen geen mondmasker hoefden te dragen indien zij alleen in het voertuig zaten. En daar ging de burgemeester van Borsbeek nog losjes over: chauffeurs van cabrio's moesten WEL een mondmasker dragen (als het dak open is).
Nu, die halve zool (of 1/8 zool eerder...) had wel 1 punt dat in zijn voordeel sprak: een burgemeester wordt verkozen (in tegenstelling tot Cathy en de sheriff).
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/09/09 ... -besparen/
Van Ranst zegt dat deze winter de vensters terug open moeten
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Het is intussen duidelijk dat corona niet gevaarlijk is voor kinderen, en al zeker de zeer besmettelijke en zeer milde omikronvariant. Ik denk dat de meeste schooldirecteurs genoeg verstand hebben om hun kinderen geen kou te laten lijden.JW1 schreef: ↑9 september 2022, 21:39 https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/09/09 ... -besparen/
-
- Sr. Member
- Contacteer:
In het laatste verslag van Sciensano is duidelijk te lezen dat vaccinatie geen aantoonbaar effect heeft op het aantal Intensieve-Zorgenopnames bij -18-jarigen. Ze geven geen interpretatie van die cijfers, maar het lijkt logisch dat het basisrisico bij -18-jarigen voor IZ-opname zo laag is, dat geen bijkomende bescherming kan aangetoond worden.
Anderzijds blijkt wel dat bij 65-plussers de basisvaccinatie onvoldoende beschermt tegen IZ-opname, en dat bij deze categorie de booster een sterke bijkomende bescherming biedt.
De 18-64-jarigen zijn voldoende beschermd door hun basisvaccinatie, daar geeft een booster geen bijkomende bescherming tegen IZ-opname.
Na te lezen op p 26 en 27 van het wekelijks Sciensanorapport.
https://covid-19.sciensano.be/sites/def ... ort_NL.pdf
Anderzijds blijkt wel dat bij 65-plussers de basisvaccinatie onvoldoende beschermt tegen IZ-opname, en dat bij deze categorie de booster een sterke bijkomende bescherming biedt.
De 18-64-jarigen zijn voldoende beschermd door hun basisvaccinatie, daar geeft een booster geen bijkomende bescherming tegen IZ-opname.
Na te lezen op p 26 en 27 van het wekelijks Sciensanorapport.
https://covid-19.sciensano.be/sites/def ... ort_NL.pdf