De zaak Conings
Re: De zaak Conings
In de 47 pagina's van dit draadje zullen er wel meer berichten gestaan hebben waar de nabestaanden van Jurgen Conings zich geschoffeerd door konden voelen. Had dit draadje in die optiek gemodereerd moeten worden?
Voilà, cartoon is verwijderd. Kunnen we de discussie nu sluiten?
Cartoontje van toepassing op deze situatie :
Den diene (of die ene) op de tekening is Yaris in dit geval... die zich te snel gewonnen geeft.
Den diene (of die ene) op de tekening is Yaris in dit geval... die zich te snel gewonnen geeft.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Destereir op 11 juli 2022, 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
Het probleem met die redenering is dat je dan niets meer kan schrijven. Elke uiting van humor, elke kunstvorm, elk boek, elke tekst, elk gedicht, elk TV programma, elk mopje kan door iemand als aanstootgevend of kwetsend ervaren worden. Je kunt nu eenmaal geen rekening houden met dergelijke individuele gevoeligheden.RantingDuck schreef: ↑11 juli 2022, 13:06 Je kan enkel voor jezelf spreken, niet voor anderen waar je absoluut niks van weet. Gelieve dat dan ook niet te doen.
Moet ik nu nogmaals de opmerking maken dat voor anderen spreken, zonder de minste notie, de grenzen van het fatsoen overschrijdt? Het toont nog maar eens aan hoe ver we gekomen zijn. Er was een tijd dat bijna iedereen dit soort van elementaire beleefdheid met de moedermelk meekreeg. Zijn we al zo modern dat beleefdheid en fatsoen ons remt in ons modern zijn?
Dit slaat nergens op. Ten eerste, en ik spreek uit helaas ervaring: niet iedereen die een dierbare verloren heeft door zelfdoding vindt die cartoon aanstootgevend. Of ik het ook grappig vind is dan weer een andere zaak. Als ik die cartoon zie staan dan denk ik: "och, dat is een van de mindere van Jeroom" en ik scroll verder.RantingDuck schreef: ↑11 juli 2022, 12:55 Ik kan alle humor smaken, zelfs zwarte. Maar ik heb wel genoeg fatsoen om geen grap te maken over van een brug springen in het bijzijn van iemand die op die manier een dierbare verloren is.
Ten tweede is die cartoon helemaal niet geplaatst "in het bijzijn van iemand". Het zou een heel ander verhaal zijn moest de cartoon geplaatst worden met de bedoeling iemand te kwetsen die recent een dierbare verloren heeft. En dat is hier geenszins het geval.
Wat een gezever hier over een onnozele cartoon.
Er zijn belangrijker zaken in het leven !
Er zijn belangrijker zaken in het leven !
Het belang van humor in het leven wordt danig onderschat.
-
- Verbannen Gebruiker
1500 berichten heeft hij toen verwijderd. Eén per één. Zoek al mijn berichten. Klik op een bericht. Klik op verwijderen. Weet u zeker dat u dit bericht wilt verwijderen? Ja. Bericht wordt verwijderd. En dat 1500 keer. We hebben zelden zo gelachen op het forum
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Deze week een zaak met nogal wat gelijkenissen in het nieuws. Yannick Verdyck, een goudhandelaar uit het Antwerpse die zichzelf omschreef als: Soeverein goudhandelaar, liefhebber van geschiedenis, de vrijheid, burgerrechten en de Belgische grondwet uit 1831, werd 's nachts doodgeschoten door (Franstalige!) poitieagenten in zijn eigen woonst.
Erik Geenen, bekend bij de Spaargidsers als de man met het groen petje omschrijft hem als een vriend.
Die Verdyck was een prepper die geloofde dat ons financieel systeem op instorten staat en zich naar eigen zeggen voorbereidde op de dag dat TSHTF.
“De agenten riepen ‘ta gueule’ en toen werd er geschoten”: dodelijke inval bij wapenverzamelaar Yannick Verdyck krijgt ook veel kritiek
Ook hier een persoon die niet hoog opliep met onze overheid die na wat vage verdachtmakingen het leven laat.
Ik loop hier constant te fulmineren tegen de bemoeizuchtige overheid, en stond daarstraks in het warenhuis te twijfelen of ik wel die bak melk zou meebrengen. Zie dat de staatsveiligheid in mij ook een prepper ziet die gevaar oplevert voor hun postje
Ik heb het dan maar gehouden op twee losse flessen, liever blode Carpe dan dode Carpe
Erik Geenen, bekend bij de Spaargidsers als de man met het groen petje omschrijft hem als een vriend.
Die Verdyck was een prepper die geloofde dat ons financieel systeem op instorten staat en zich naar eigen zeggen voorbereidde op de dag dat TSHTF.
“De agenten riepen ‘ta gueule’ en toen werd er geschoten”: dodelijke inval bij wapenverzamelaar Yannick Verdyck krijgt ook veel kritiek
Ook hier een persoon die niet hoog opliep met onze overheid die na wat vage verdachtmakingen het leven laat.
Ik loop hier constant te fulmineren tegen de bemoeizuchtige overheid, en stond daarstraks in het warenhuis te twijfelen of ik wel die bak melk zou meebrengen. Zie dat de staatsveiligheid in mij ook een prepper ziet die gevaar oplevert voor hun postje
Ik heb het dan maar gehouden op twee losse flessen, liever blode Carpe dan dode Carpe
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik ben zelf ook een edelmetaal-liefhebber maar ben toch niet zo achterdochtig. Maar merk wel dat dit toch iets typisch is voor dat wereldje. Je kan de situatie ook omkeren. Er zullen ook veel mensen zijn die het niet erg vinden dat deze kerel niet meer leeft. Tegenwoordig horen we alleen de extremen en nog weinig nuance. Je moet wel voor- of tegen zijn want het midden komt nog weinig aan bod. Is zo met alle onderwerpen van klimaat tot oorlog.
Return portefeuille edelmetalen sinds 2016: 450%
Franstalige agenten.
Als die roepen "Police, ne bougez pas"
klinkt het waarschijnlijk in mijn oren als de dialectkreet "tes de polies, boezjeerd ou nie".
In ieder geval voor iedereen behalve voor een Hollander nog altijd goed verstaanbaar.
Ik lig van dit incident niet wakker.
Als die roepen "Police, ne bougez pas"
klinkt het waarschijnlijk in mijn oren als de dialectkreet "tes de polies, boezjeerd ou nie".
In ieder geval voor iedereen behalve voor een Hollander nog altijd goed verstaanbaar.
Ik lig van dit incident niet wakker.
De details zullen allicht nooit vrijgegeven worden. Dat werkt speculaties in de hand en kan zelfs tot revoltes van een bepaalde groep tot zelfs de hele bevolking leiden. Gevaarlijk manoeuvre van de overheid en al het tweede binnen korte tijd.
Voor sommigen mag je zoveel informatie vrijgeven als je wil, ze zullen het toch niet geloven zolang het kraam of overtuiging past. Denk maar aan covidontkenners, ontkenners van de IS-aanslagen …
Hoe meer de overheid haar best doet om complottheorieën te weerleggen, hoe harder de believers erin geloven.