nieuwe federale regering
Re: nieuwe federale regering
Ik stel vast, dat ondanks de hoge verwachtingen die ik in nva had gesteld, ook Vlaanderen op bijna elk gebied aan het afglijden is.
Het wordt hoog tijd dat ze zich bij de leiding van nva eens ernstig beraden over de toekomst. Een van de veranderingen die daarbij broodnodig is, is het dumpen van dewever. Deze man verstikt de rest van de partij en creeert daarbij willoze schapen die voortdurend hun eigen mening moeten inslikken. Het is na jarenlange regeringsdeelname, zowel gewestelijk als federaal, klaar als helder water, dat er voor de Vlamingen niets ten goede gewijzigd is.
Dewever heeft in pre-electorale tijden, dus nu ook weer, telkens de mond vol van confederalisme maar daar blijft het bij. Misschien zou er een en ander kunnen veranderen indien Francken zou overnemen?
Ik kan het wel zien gebeuren dat in voorkomend geval, hij een alliantie zou aangaan met Vlaams Belang. Bij de volgende verkiezingen zou dat een meerderheid kunnen opleveren in Vlaanderen, die dan eindelijk op weg kan gaan naar totale onafhankelijkheid van een land dat ons binnenkort in volledige armoede zal storten.
Het wordt hoog tijd dat ze zich bij de leiding van nva eens ernstig beraden over de toekomst. Een van de veranderingen die daarbij broodnodig is, is het dumpen van dewever. Deze man verstikt de rest van de partij en creeert daarbij willoze schapen die voortdurend hun eigen mening moeten inslikken. Het is na jarenlange regeringsdeelname, zowel gewestelijk als federaal, klaar als helder water, dat er voor de Vlamingen niets ten goede gewijzigd is.
Dewever heeft in pre-electorale tijden, dus nu ook weer, telkens de mond vol van confederalisme maar daar blijft het bij. Misschien zou er een en ander kunnen veranderen indien Francken zou overnemen?
Ik kan het wel zien gebeuren dat in voorkomend geval, hij een alliantie zou aangaan met Vlaams Belang. Bij de volgende verkiezingen zou dat een meerderheid kunnen opleveren in Vlaanderen, die dan eindelijk op weg kan gaan naar totale onafhankelijkheid van een land dat ons binnenkort in volledige armoede zal storten.
Denk je dat we met een onafhankelijk Vlaanderen beter af zullen zijn? Denk je dat een regering van N-VA en Vlaams Belang beter zal besturen? Theo Francken is nu voor jou de nieuwe messias maar messiassen hebben een korte levensduur. Ze creëren zoveel verwachtingen dat de mensen vlug gedesillusioneerd raken.
Er zijn ook een heleboel praktische problemen zoals:
Er zijn ook een heleboel praktische problemen zoals:
- Vlaanderen zal geen lid meer zijn van de EU.
- Wie neemt de Belgische staatsschuld over? (524 miljard in 2020)
-
- Verbannen Gebruiker
Het grote probleem is dat Belgie bewoond wordt door mensen waarmee niets aan te vangen is: Belgen, waarvan 70% Vlamingen. Allemaal, vooral de Vlamingen, negatieve zeurpieten. Altijd maar klagen, altijd maar frauderen, altijd de schuld op de anderen steken, geen enkel initiatief tonen, geen enkel engagement.
Probeer daar maar eens een deftig land mee te maken.
Een zelfstandig Vlaanderen bestaat dan uit 100% negatieve zeurpieten. Dat zal zeker werken
100% - 1, immers u bent er niet bij!VLblokpate schreef: ↑15 juli 2022, 08:13 Een zelfstandig Vlaanderen bestaat dan uit 100% negatieve zeurpieten. Dat zal zeker werken
Aan mijn vijandin Yaris,
Op al je vragen heb ik, net als jij geen antwoord.
Maar geef toe, slechter dan nu is bijna onmogelijk!
Op welke feiten baseer jij je overigens dat Francken mijn messias zou zijn?
Ik geloof alleen dat het soms mogelijk is dat andere mensen wel iets positiefs zouden kunnen bijdragen na een totaal verprutste regeringsperiode.
Meer moet jij uit mijn woorden niet opmaken en vooral geen woorden in mijn mond leggen die enkel in je fantasie leven.
Op al je vragen heb ik, net als jij geen antwoord.
Maar geef toe, slechter dan nu is bijna onmogelijk!
Op welke feiten baseer jij je overigens dat Francken mijn messias zou zijn?
Ik geloof alleen dat het soms mogelijk is dat andere mensen wel iets positiefs zouden kunnen bijdragen na een totaal verprutste regeringsperiode.
Meer moet jij uit mijn woorden niet opmaken en vooral geen woorden in mijn mond leggen die enkel in je fantasie leven.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Je laat het wel heel aanlokkelijk klinken
Twijfel je daaraan? Het gros zou ongetwijfeld door de Vlamingen af te dokken zijn. Rien ne change...
De Vlamingen worstelen sinds mensenheugnis met een knoert van een Stockholmsyndroom.
Ik zie Brussel als een veel groter obstakel. Brussel zelf lijkt me verloren voor ons. Maar wees maar zeker dat bij een eventuele onafhankelijkheid de Franstaligen hun felbegeerde corridor gaan eisen. En hier en daar een gemeente in de Vlaamse rand annexeren ook.
De Brugse Metten liggen al lang achter ons. Maar onze welbekende sjibbolet werkt nog steeds, meer dan 700 jaar na dato:
Ze kunnen het zelfs nu nog niet juist schrijven.
Dat klopt, maar we gaan naar goede Belgische gewoonte verder aanmodderen
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
-
- Verbannen Gebruiker
Ik woon niet in Vlaanderen. Een zelfstandig Vlaanderen zal mij bespaard blijven.E10ne schreef: ↑15 juli 2022, 08:48100% - 1, immers u bent er niet bij!VLblokpate schreef: ↑15 juli 2022, 08:13 Een zelfstandig Vlaanderen bestaat dan uit 100% negatieve zeurpieten. Dat zal zeker werken
Nu, ook de Vlamingen willen geen zelfstandig Vlaanderen
4 op 10 Vlamingen willen België splitsen maar als de crisis voorbij is, hoeft het niet meer
Bijna 4 op 10 Vlamingen (37%) vinden dat België maar beter gesplitst kan worden. "Een typisch fenomeen bij een politieke of communautaire crisis. Maar eens de crisis voorbij, ebben die anti-Belgische gevoelens ook snel weg."
Sven Spoormakers 17-12-19, 00:00Laatste update: 17-12-19, 07:32
Vlaamse separatistische gevoelens in tijden van politieke onstabiliteit zijn niet nieuw, zegt politicoloog Bart Maddens (KULeuven). "In oktober 1991 was er een enorme communautaire clash rond wapenleveringen van de Waalse FN-fabriek. Een bevraging van de KU Leuven toonde toen aan dat 33% van de Vlamingen voorstander was van een splitsing van België. Een paar weken later, toen de clash voorbij was, bleek dat nog amper 14%. Dat fenomeen hebben we sindsdien vaker gezien - in 2007 en 2010, bij de BHV-crisis, bijvoorbeeld - en het speelt ook nu weer op."
-
- Verbannen Gebruiker
Brussel verloren voor de VlamingenCarpeNoctem schreef: ↑15 juli 2022, 10:04
Ik zie Brussel als een veel groter obstakel. Brussel zelf lijkt me verloren voor ons.
Mijn beste "91 procent van de burgers heeft het afgelopen jaar hun belastinggegevens ingegeven in het Frans. Dat zorgt voor een overgrote meerderheid tegenover de negen procent die dat in het Nederlands deed. Het percentage verschilt wel van gemeente tot gemeente."
Vlamingen maken dus 9% uit van Brussel. Waarom zouden de Vlamingen enig recht hebben op Brussel?
Maar zo arrogant zijn Vlamingen wel, "Brussel is verloren voor ons". "Ondanks ons 9% is Brussel verloren voor ons".
Who cares about Brussels? Ze mogen hun shit hole hebben.CarpeNoctem schreef: ↑15 juli 2022, 10:04 Ik zie Brussel als een veel groter obstakel. Brussel zelf lijkt me verloren voor ons. Maar wees maar zeker dat bij een eventuele onafhankelijkheid de Franstaligen hun felbegeerde corridor gaan eisen. En hier en daar een gemeente in de Vlaamse rand annexeren ook.
En weg van de EU betutteling zou ook goed zijn.
We kunnen misschien een alliantie met UK sluiten.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Als we zo gaan redeneren... Waarom zou Vlaanderen enige verplichting hebben om Brussel te blijven onderhouden? Krijgen we onze centen dan terug?VLblokpate schreef: ↑15 juli 2022, 10:25Brussel verloren voor de VlamingenCarpeNoctem schreef: ↑15 juli 2022, 10:04
Ik zie Brussel als een veel groter obstakel. Brussel zelf lijkt me verloren voor ons.
Mijn beste "91 procent van de burgers heeft het afgelopen jaar hun belastinggegevens ingegeven in het Frans. Dat zorgt voor een overgrote meerderheid tegenover de negen procent die dat in het Nederlands deed. Het percentage verschilt wel van gemeente tot gemeente."
Vlamingen maken dus 9% uit van Brussel. Waarom zouden de Vlamingen enig recht hebben op Brussel?
Maar zo arrogant zijn Vlamingen wel, "Brussel is verloren voor ons". "Ondanks ons 9% is Brussel verloren voor ons".
Of is het arrogant om dat te vragen?
Weg met ons!
(maar blijkbaar niet met onze centen, die mogen hun gebruikelijk parcours blijven afleggen)
-
- Verbannen Gebruiker
Welk geld? Hoe onderhoudt Vlaanderen Brussel?Popkwiskampioen schreef: ↑15 juli 2022, 10:31
Als we zo gaan redeneren... Waarom zou Vlaanderen enige verplichting hebben om Brussel te blijven onderhouden? Krijgen we onze centen dan terug?
Of is het arrogant om dat te vragen?
Waar zijn de fiere Vlamingen geblevenWeg met ons!
Calimero's, ... Denken dat ze in de 19e eeuw leven.
Enkel op 11 juli durven de Vlamingen straffe verklaringen afleggen. Nu kruipen ze weer in hun mandje.
Welk geld volgt welk parcours?(maar blijkbaar niet met onze centen, die mogen hun gebruikelijk parcours blijven afleggen)
-
- Jr. Member
- Contacteer:
https://feb.kuleuven.be/VIVES/publicati ... -wel-nodig
Het is niet omdat het van het federale niveau komt dat het geen (althans: grotendeels) Vlaams geld is...
Daarnaast de werkloosheidscijfers al eens bekeken? Het is niet voor niets dat de sociale zekerheid federaal moet blijven.
Het is niet omdat het van het federale niveau komt dat het geen (althans: grotendeels) Vlaams geld is...
Daarnaast de werkloosheidscijfers al eens bekeken? Het is niet voor niets dat de sociale zekerheid federaal moet blijven.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Van mij ook, maar ik vrees dat het daar niet bij gaat blijven. De Franstalige expansiedrang kennende ...TikTak schreef: ↑15 juli 2022, 10:29Who cares about Brussels? Ze mogen hun shit hole hebben.CarpeNoctem schreef: ↑15 juli 2022, 10:04 Ik zie Brussel als een veel groter obstakel. Brussel zelf lijkt me verloren voor ons. Maar wees maar zeker dat bij een eventuele onafhankelijkheid de Franstaligen hun felbegeerde corridor gaan eisen. En hier en daar een gemeente in de Vlaamse rand annexeren ook.
Akkoord.
Vlaanderen had vroeger goede banden met Engeland. We kunnen misschien samen Kales en Duinkerke terug veroveren?
Alle gekheid op een stokje, hoe zeer ik ook anglofiel ben lijkt het me dat je dan van de regen in de drop komt.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
- Ten eerste, dat weet je niet.
- Ten tweede, dat is geen reden om voor Vlaamse onafhankelijkheid te zijn. Want je maakt een keuze om iets negatiefs te vermijden, niet om iets positiefs te krijgen. Je moet altijd naar iets positiefs streven.
Wat mij betreft, mag Vlaanderen terug aangehecht worden bij Nederland met een overgangsperiode (behoud van Vlaamse instellingen en wetten + federale wetten die nu nog in Vlaanderen van toepassing zijn) van +- 30 jaar. Zo leren we het Nederlandssprekende broedervolk met hun gewoonten en wetten op een langzame manier kennen.
Brussel kan een exclusief EU- gebied worden.
Wallonie moet zelf maar kiezen; zelfstandig worden of geincorporeerd worden in Frankrijk. Ik meen dat ze vliegensvlug voor het laatste zullen opteren want zonder Vlaamse transferten kunnen ze niet overleven.
De duitstalige gebieden terug naar Duitsland.
Klaar is Kees!
Brussel kan een exclusief EU- gebied worden.
Wallonie moet zelf maar kiezen; zelfstandig worden of geincorporeerd worden in Frankrijk. Ik meen dat ze vliegensvlug voor het laatste zullen opteren want zonder Vlaamse transferten kunnen ze niet overleven.
De duitstalige gebieden terug naar Duitsland.
Klaar is Kees!
Laatst gewijzigd door dhalluinR op 15 juli 2022, 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.