Yield curve inversion - recessie
TIP
Re: Yield curve inversion - recessie
De ene voorspelt een rebound, de andere een verdere crisis.
Ondertussen worden we ook weer met de neus op de feiten geduwd wat betreft klimaatopwarming: bosbranden in Portugal, Spanje, Frankrijk en Griekenland. Een tendens die zich duidelijk begint af te lijnen voor de komende jaren.
Ondertussen worden we ook weer met de neus op de feiten geduwd wat betreft klimaatopwarming: bosbranden in Portugal, Spanje, Frankrijk en Griekenland. Een tendens die zich duidelijk begint af te lijnen voor de komende jaren.
Ik doe niet aan voorspellingen.
Maar er is volgens mij maar een "bewezen" indicator voor forse dalingen op de aandelenmarkten: de rentecurve.
https://fred.stlouisfed.org/series/T10Y2Y
En die ziet er niet goed uit.
Als je dit optelt bij de wereldwijde energiecrisis is mijn verwachting (geen voorspelling) dat we dit jaar nog heel fors gaan dalen, wereldwijd.
Maar er is volgens mij maar een "bewezen" indicator voor forse dalingen op de aandelenmarkten: de rentecurve.
Als je dit optelt bij de wereldwijde energiecrisis is mijn verwachting (geen voorspelling) dat we dit jaar nog heel fors gaan dalen, wereldwijd.
US10Y-US02Y en US10Y-US03M kijk ik vooral naar.JosTM schreef: ↑19 juli 2022, 10:20 Ik doe niet aan voorspellingen.
-
- Verbannen Gebruiker
De meesten zitten nog in de fase van de ontkenning, zeker omdat de forse stijging van de dollar de daling van US aandelen verdoezeld heeft.JosTM schreef: ↑19 juli 2022, 10:20 Ik doe niet aan voorspellingen.
VLblokpate schreef: ↑9 juni 2022, 18:35
Het zal een hard ontwaken worden voor de brave huisvaders die in de fase van de ontkenning zitten: joepie, de beurzen zakken !!! Aankoopopportuniteiten !!!!!
Daarna komen nog:
De fase van het ongeloof. Wat!!!!???
De fase van de opstand: iedereen is tegen mij !!!!!!! Ze doen de beurzen zakken. Ze doen een complot tegen mij !!!!!!!
De fase van de depressie.
De fase van het leren leven met de gevolgen. Daaaaag spaarpot. Daaaaag rijkelijk pensioen.
Ik weet het niet. Het is hier onlangs ook al getypt. Dat grijze vlak wordt er achteraf opgezet.JosTM schreef: ↑19 juli 2022, 10:20 Ik doe niet aan voorspellingen.
Zo kun je natuurlijk altijd wel een daling aanduiden en eventjes die grijze zone zolang maken als je wil om je 'gelijk' te halen.
Ik dacht ook altijd dat dit een graadmeter was en die volgde ik o.a. op maar eigenlijk zegt het dus niets. Wie weet hebben we de correctie al lang achter ons liggen (eind juni 2022 was misschien wel het dieptepunt?).
Zoals ik al dacht zaten we dus al in het grijze vlak. GDP 2e kwartaal in de VS -0.9%. 2 kwartalen op een rij een krimp = recessie.
Klopt en de beurzen veren alweer flink op. We zitten op het niveau van de uitbraak van de oorlog.
Tegenwoordig komt er elke dag een % bij.
Ja, het gaat hard. Ik heb gisteren en vandaag wat IWDA’s geruild voor cash. We zitten nog steeds ik een dalende trend (en recessie!). Volgens mij is dit een short squeeze. Het gaat te hard om een nieuwe trend te zijn. Waarschijnlijk ben ik weer mis hoor 
Europese economie groeit en bedrijven leggen goeie cijfers voor. Ergens moet toch iets anders spelen?
Misschien zijn we met z'n allen teveel gefocust op een recessie of crash?
Als je denkt dat je vrouw je bedriegt, ga je het op den duur misschien ook nog gaan geloven?
Misschien zijn we met z'n allen teveel gefocust op een recessie of crash?
Als je denkt dat je vrouw je bedriegt, ga je het op den duur misschien ook nog gaan geloven?
-
- Newbie
- Contacteer:
The treasury yield curve measures the relationship between interest rates (“yields”) on the yaxis and maturities (when repayment is due) on the xaxis for US Treasury fixed income securities. These securities are traded on the secondary market so their prices fluctuate.
A normal yield curve slopes upward as maturities increase. Upward sloping is considered normal because investors in longer maturity securities demand to be compensated higher through a higher yield.
A normal yield curve slopes upward as maturities increase. Upward sloping is considered normal because investors in longer maturity securities demand to be compensated higher through a higher yield.
De bedrijven zijn er tot nu toe in geslaagd de gestegen kosten door te rekenen in de prijzen. Maar dat gaan ze niet kunnen blijven doen.
In de VS willen ze zelfs niet spreken van een recessie, ookal is het per definitie al zo.
Wie weet wordt het wel de kortste 'recessie' ooit?
https://www.nu.nl/economie/6214787/econ ... essie.html
Wie weet wordt het wel de kortste 'recessie' ooit?
https://www.nu.nl/economie/6214787/econ ... essie.html
-
- Verbannen Gebruiker
US hanteert niet als definitie: 2 opeenvolgende kwartalen van negatieve groei.
A recession is defined by the NBER as a “significant decline in economic activity spread across the economy, lasting more than a few months.”
Deze definitie is arbitrair, en de toepassing ervan nog meer. Maar de definitie van 2 opeenvolgende kwartalen negatieve groei is dat ook.
Het is dus een grijze zone, maar als we in een zware recessie gaan zitten, gaan we het wel merken.
Het zal een recessie zijn anders dan de voorgaande. Normaal gaat een recessie gepaard met hoge werkloosheid: bedrijven danken massaal personeel af. Maar nu is er juist een krapte op de arbeidsmarkt. Bedrijven zijn al blij dat ze personeel vinden.
-
- Verbannen Gebruiker
Waarschijnlijk gaan we richting stagflatie: geen economische groei, of zeer licht, en toch een hoge inflatie. Dat is nog erger dan een recessie omdat het zeer lang kan duren om eruit te geraken. En door de hoge inflatie daalt de koopkracht pijlsnel en komt de lagere middenklasse in financiële problemen.