nieuwe federale regering
Re: nieuwe federale regering
Waar staat hier een haat bericht in?VLblokpate schreef: ↑19 juli 2022, 10:21Haatberichten tegenover migranten zijn weer toegelaten blijkbaar.
-
- Verbannen Gebruiker
odbc schreef: ↑19 juli 2022, 11:59Waar staat hier een haat bericht in?VLblokpate schreef: ↑19 juli 2022, 10:21
Haatberichten tegenover migranten zijn weer toegelaten blijkbaar.
Ja, dat is typisch voor jullie, de rechtse xenofobe bevolking. Migranten, specifiek Marokkanen, typeren als fraudeurs en profiteurs en dan niet snappen wat er xenofoob aan is en waar de haatboodschappen zitten. "Want alle migranten zijn toch fraudeurs en profiteurs?"
De Franse overheid overweegt in september 2022 een bod van 12€/EDF-aandeel. Ze moeten eerst nog wel een budgetwet stemmen. ZieSebastiaan1985 schreef: ↑3 februari 2022, 17:15Godverdomme ik moet precies aandelen engie en EDF (luminus) gaan kopen als ik dat hier moet gaan geloven... Overwinsten van miljarden! Staatsbedrijven! Royale dividenden dan!
Het enigste nadeel : het zijn Fransen... Daar word je door gepluimd in plaats van andersom
https://live.euronext.com/nl/product/eq ... e-11269231
Er zijn twee verschillende pensioen bedragen, er word vertrokken van vervroegd pensioen en volledig pensioen.
Ik zal een 13 de maand krijgen op mijn 65 jaar omdat ik 3 jaar heb doorgewerkt.
Februari '24 ga ik op volledig pensioen en op 1 januari ' 24 gaan die regels in voegen.
Dus bij mijn berekening moeten de 3 jaar toch in rekening genomen worden.
Of zie ik dat fout?
Ik zal een 13 de maand krijgen op mijn 65 jaar omdat ik 3 jaar heb doorgewerkt.
Februari '24 ga ik op volledig pensioen en op 1 januari ' 24 gaan die regels in voegen.
Dus bij mijn berekening moeten de 3 jaar toch in rekening genomen worden.
Of zie ik dat fout?
Ik ga in februari 2023 op pensioen 65 jaar, zou ik daar ook nog van kunnen genieten ?
Zou ook nog een jaartje extra kunnen werken tot mijn 66, dan val ik ook onder dat nieuw systeem
Wat een chaos gaat het worden
Zou ook nog een jaartje extra kunnen werken tot mijn 66, dan val ik ook onder dat nieuw systeem
Wat een chaos gaat het worden
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Arbeidseconoom Stijn Baert niet mals voor pensioenhervorming:
Koterij op koterij
Om Gary Lineker te parafraseren:
Koterij op koterij
Had er eigenlijk iemand iets anders verwacht?Bovendien blijven er onrechtvaardigheden in het systeem, bijvoorbeeld een overheidspensioen levert gemiddeld genomen dubbel zo veel op als één in de privé. Bij de NMBS mag je op 55 jaar op pensioen gaan. Ook kun je als je de tweede helft van je carrière in werkloosheid hebt gezeten, toch evenveel pensioen hebben als wie gewerkt heeft. Men lost dat niet op.
Om Gary Lineker te parafraseren:
Belgische politiek is een simpel spel. De politici van de verschillende Vlaamse partijen proberen allerlei ideeën, maar op het einde wint de PS altijd.
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 19 juli 2022, 13:54, 1 keer totaal gewijzigd.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Altijd afwachten wat het gaat worden, zeker tot je een belastingsaangifte invult en hiervan het resultaat kent.
Ergens moet ik mijn ontvangen extra legaal pensioen ook stilletjes elke maand afdragen (onder de mom van solidariteitsbijdrage welke ook stijgt bij elke indexering) aan vadertje staat. Ze zullen het waarschijnlijk nooit volledig bemachtigen omdat ik zolang niet zal leven, maar hun klauwen slaan ze er ondertussen wel in.
Nadien nemen ze het op een andere manier.
Bron: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/07/19 ... ming-voor/De minister wil ook een meerwaardebelasting op de winsten op aandelen invoeren in plaats van de huidige effectentaks.
Waar men niet over spreekt is dat bij de berekening van het minimum pensioen er rekening gehouden wordt met het pensioen of inkomen van het gezin. Dat is bij ons het geval. Mijn echtgenote heeft recht op het minimum pensioen van ambtenaar maar ze krijgt het niet omdat er ook rekening gehouden wordt met mij pensioen. Gehuwden worden afgestraft.
-
- Verbannen Gebruiker
Dat is een verkeerde voorstelling. Ze krijgt het niet omdat het minder voordelig is dan een gezinspensioen voor jullie. Het is dus in jullie voordeel.lowietje schreef: ↑19 juli 2022, 17:00 Waar men niet over spreekt is dat bij de berekening van het minimum pensioen er rekening gehouden wordt met het pensioen of inkomen van het gezin. Dat is bij ons het geval. Mijn echtgenote heeft recht op het minimum pensioen van ambtenaar maar ze krijgt het niet omdat er ook rekening gehouden wordt met mij pensioen. Gehuwden worden afgestraft.
Maar niet getreurd: laat aan de pensioendienst weten dat jullie elk jullie eigen pensioen willen. Ze gaan jullie zot verklaren maar het wel doen.
Jullie tevreden.
De staat tevreden.
Wij tevreden.
Een win-win-win. Waar wacht je op
@vLblokpate
Het gaat hier helemaal niet over het minimum gezinspensioen. Dat hebben we trouwens niet. Ik heb daarover jaren terug gesproken met de pensioendienst.
Mijn echtgenote kan het minimum pensioen niet krijgen, alhoewel ze voldoet. Omdat bij de berekening een deel van mijn pensioen overgezet wordt bij haar inkomen en zij aldus boven het minimum komt. Alleen als we scheiden kan ze voldoen.
Het gaat hier helemaal niet over het minimum gezinspensioen. Dat hebben we trouwens niet. Ik heb daarover jaren terug gesproken met de pensioendienst.
Mijn echtgenote kan het minimum pensioen niet krijgen, alhoewel ze voldoet. Omdat bij de berekening een deel van mijn pensioen overgezet wordt bij haar inkomen en zij aldus boven het minimum komt. Alleen als we scheiden kan ze voldoen.
Iedereen die getrouwd is en gewerkt heeft kan zijn eigen pensioen krijgen, daar heeft pensioen van partner niets mee te maken.lowietje schreef: ↑19 juli 2022, 17:00 Waar men niet over spreekt is dat bij de berekening van het minimum pensioen er rekening gehouden wordt met het pensioen of inkomen van het gezin. Dat is bij ons het geval. Mijn echtgenote heeft recht op het minimum pensioen van ambtenaar maar ze krijgt het niet omdat er ook rekening gehouden wordt met mij pensioen. Gehuwden worden afgestraft.
Gezin pensioen nemen zou dom zijn.
En als één van de echtgenote sterft kan je kiezen welk pensioen je neemt, van u of echtgenote vermeerderd met + 10 %
Zou die regeling nu nog kunnen met nieuw packt?
De pensioenbonus wanneer is dat van kracht.
Blijkbaar begrijpt men het niet. We hebben alle twee een eigen pensioen. Het mijne ver boven het gezinspensioen. Mijn echtgenote voldoet aan de voorwaarden om een minimum pensioen te krijgen. Maar ze krijgt het niet. Simpelweg omdat er in de berekening rekening gehouden wordt met een deel van mijn inkomen. Ik heb indertijd de berekening gekregen na een klacht van mij.
Ik wil simpelweg zeggen dat er nog veel raar zullen kijken als ze denken aan de minimum rechten te voldoen.
Ik wil simpelweg zeggen dat er nog veel raar zullen kijken als ze denken aan de minimum rechten te voldoen.
-
- Verbannen Gebruiker
Dan zit je in een heel speciaal geval.
Maar blijkbaar is jouw pensioen in de heel hoge categorie (generaal? Kolonel? Parlementslid? Diplomaat? Gewerkt voor de EU, NATO, Wereldbank, ...?)?