Hoe op eten besparen?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Hoe op eten besparen?
Ofwel zoek ik niet goed genoeg ofwel vind ik het niet terug.
Ik vind zelf verse blauwe bessen heel lekker maar de diepvries variant niet zo zelfs in yoghurt.
Echteter als ik kijk naar het verschil in prijs
Blauwe bessen(vers) 12 euro per kg
Blauwe bessen(diepvries) 4,7-5 euro per kg.
Is er ander fruit die wat dezelfde eigenschappen heeft en die dus goedkoper is dan dit fruit?
Tuurlijk zal ik nog blauwe bessen eten maar het prijsverschil is dusdanig groot dat vers al bijna onbetaalbaar wordt.
Ps: ik eet al bananen/kiwi's/appelen/peren
Ik vind zelf verse blauwe bessen heel lekker maar de diepvries variant niet zo zelfs in yoghurt.
Is er ander fruit die wat dezelfde eigenschappen heeft en die dus goedkoper is dan dit fruit?
Tuurlijk zal ik nog blauwe bessen eten maar het prijsverschil is dusdanig groot dat vers al bijna onbetaalbaar wordt.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Maar dan kies ik denk ik best druiven van de fruitmarkt/fruitwinkels want in de supermarkt zitten enkel pitloze en ik zie blijkbaar dat de pitten ook gezond zijn.
Het is niet omdat iets gezond is dat je het móet eten. Ga je de pitten mee opeten? Die zijn niet aangenaam om te eten en niet lekker en zie maar dat je maag ertegen kan.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Dat is ook wel een ding
Ik dacht dat jij - in een vorig leven/andere nickname - problemen had met overgewicht!?Timoootjex schreef: ↑21 juli 2022, 09:41 Ofwel zoek ik niet goed genoeg ofwel vind ik het niet terug.
Minder eten is dan de boodschap!
Fruit eten is op zich niet slecht maar vermijd toch maar het teveel eten van zoet fruit. Suikers die niet door het metabolisme verbrand worden door bvb te weinig bewegen, worden omgezet in vetten.
Dus ja, van teveel (zoet) fruit eten, gaat je lichaamsgewicht omhoog!
-
- Hero Member
- Contacteer:
Als je het volledige verhaal niet kent dan moet je ook niet zeuren
Ik eet meer fruit juist om minder te snoepen(weet je wel die koeken, drop enzo ga maar door) dan is teveel fruit eten nu echt niet het probleem.
Ik eet liever 1 of 2 stukken fruit meer dan adh dan 250 gram snoep maargoed
Ik eet meer fruit juist om minder te snoepen(weet je wel die koeken, drop enzo ga maar door) dan is teveel fruit eten nu echt niet het probleem.
Denk maar niet dat ik je volledig verhaaltje van je snoepgewoontes niet ken. Onder je vorige nickname zat je het forum af te zeuren met je slechte eetgewoontes.Timoootjex schreef: ↑21 juli 2022, 11:51 Als je het volledige verhaal niet kent dan moet je ook niet zeuren
Je bent nogal vlug op je gevoelige teentjes getrapt maar je moet maar leren leven met het feit dat een woord heel dikwijls een wederwoord opwekt.
Eigenlijk was mijn vorige reactie goed bedoeld omdat vele mensen denken dat er geen nadelen kunnen zijn aan het teveel eten van zoet fruit.
Verder eet jij natuurlijk wat je zelf wil, I couldn't care less!
Mijn stelling was en is nog steeds dat het innemen van teveel suikers, omgezet wordt in lichaamsvetten. Een teveel ervan is verre van gezond.
Cheers!
@ Timoootjex,
De belangrijkste besparingstip in verband met vers fruit is: koop alleen seizoensfruit.
"Belgisch geteelde blauwe bessen worden aangevoerd van mei tot november, met een piek in juli."
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/07/15 ... 0in%20juli.
Maar ik vrees dat de prijzen van deze gezonde lekkernij de laatste jaren kunstmatig opgedreven wordt, doordat het beschouwd wordt als een "superfood" en daardoor sinds enkele jaren een "gezondheidshype" geworden is. (zie ook artikel in link)
Veel succes met je zoektocht.
De belangrijkste besparingstip in verband met vers fruit is: koop alleen seizoensfruit.
"Belgisch geteelde blauwe bessen worden aangevoerd van mei tot november, met een piek in juli."
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/07/15 ... 0in%20juli.
Maar ik vrees dat de prijzen van deze gezonde lekkernij de laatste jaren kunstmatig opgedreven wordt, doordat het beschouwd wordt als een "superfood" en daardoor sinds enkele jaren een "gezondheidshype" geworden is. (zie ook artikel in link)
Veel succes met je zoektocht.
De stelling is technisch gezien correct maar niet volledig Een teveel aan vetten en eiwitten wordt evenwel omgezet in lichaamsvetten
Het is inderdaad zo dat de westerse dieet veel suiker bevat. Echter komt men gemakkelijker bij door te snoepen dan teveel fruit en groenten te eten. 1 kg bloemkool of bananen is 1 chocoladerep niet
Ergens gezien dat seizoens en lokaal gekwekte fruit het best zou zijn voor het klimaat. Echter valt de prijs van bijvoorbeeld verse blauwe bessen tegen
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Niet akkoord. De belangrijkste besparingstip in verband met vers fruit is: kweek je eigen fruit. Veeeel lekkerder dan die bespoten rommel uit de winkel.
Voor sommige fruitsoorten heb je zelf helemaal geen groene vingers nodig. En voor mensen die weinig grond ter beschikking hebben is er nog altijd de goede oude bloempot:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Inderdaad: maar de blauwe bessenstruikjes die ik indertijd in mijn tuin plantte, hebben het slechts enkele jaren volgehouden, in tegenstelling tot de rode- en witte- bessenstruiken die mij na 20 jaar nog altijd een mooie oogst opleveren.CarpeNoctem schreef: ↑21 juli 2022, 12:43Niet akkoord. De belangrijkste besparingstip in verband met vers fruit is: kweek je eigen fruit.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Mijzelf gaat het nog niet meest om te besparen, maar om de smaak en te weten dat er geen -cides aan te pas gekomen zijn.Nefertari schreef: ↑21 juli 2022, 13:14Inderdaad: maar de blauwe bessenstruikjes die ik indertijd in mijn tuin plantte, hebben het slechts enkele jaren volgehouden, in tegenstelling tot de rode- en witte- bessenstruiken die mij na 20 jaar nog altijd een mooie oogst opleveren.CarpeNoctem schreef: ↑21 juli 2022, 12:43 Niet akkoord. De belangrijkste besparingstip in verband met vers fruit is: kweek je eigen fruit.
Dat alleen al is onbetaalbaar
En ja, er slaat al eens iets tegen
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.