Termijnrekeningen op 10 jaar.
TIP
Termijnrekeningen op 10 jaar.
Beste forumleden,
Graag had ik jullie idee geweten over de "nieuwe" termijnrekeningen met een looptijd van 10 jaar. Bij rabobank merk ik dat ze momenteel 5,09 bruto bieden.
Enerzijds vind ik dit persoonlijk een vrij lange periode, anderzijds heb ik ook tak 21 verzekeringsbeleggingen lopen op 8 jaar plus 1 dag aan 3,75%, wat ook lang is.
(op dit laatste komen dan nog wat extra's bij).
Ik weet dat niemand over een glazen bol beschikt, doch een constante intrest van om en bij de 4% netto op een bedrag dat ik toch de eerste 10 jaar niet nodig hebt vind ik wel héél interessant.
Toch hoor ik héél graag enkele bedenkingen van jullie, met velen weet je immers veel meer dan alleen. Van beursbeleggingen heb ik schrik en begin ik nooit aan, hoe interessant het ook wel zou kunnen zijn...
Hartelijk dank voor de reacties.
Graag had ik jullie idee geweten over de "nieuwe" termijnrekeningen met een looptijd van 10 jaar. Bij rabobank merk ik dat ze momenteel 5,09 bruto bieden.
Enerzijds vind ik dit persoonlijk een vrij lange periode, anderzijds heb ik ook tak 21 verzekeringsbeleggingen lopen op 8 jaar plus 1 dag aan 3,75%, wat ook lang is.
Ik weet dat niemand over een glazen bol beschikt, doch een constante intrest van om en bij de 4% netto op een bedrag dat ik toch de eerste 10 jaar niet nodig hebt vind ik wel héél interessant.
Toch hoor ik héél graag enkele bedenkingen van jullie, met velen weet je immers veel meer dan alleen. Van beursbeleggingen heb ik schrik en begin ik nooit aan, hoe interessant het ook wel zou kunnen zijn...
Re: Termijnrekeningen op 10 jaar.
Bij credit europe bieden ze er ook geen slechte:
4.5% op 4 of 5 jaar, 4.75% op 7 jaar en 5% op 10 jaar.
Eventueel kan je 50% van je geld dat je wou investeren steken in één met een kortere termijn bij credit europe en de rest op die van rabobank.be van 10 jaar.
Zo spreid je niet alleen je geld bij meerdere banken, moest de rente op middellange termijn serieus gaan stijgen ( door bv. een hoge inflatie ) kan je na 4 of 5 jaar met je vrijgekomen geld ook hier een graantje van meepikken.
Moest ze eventueel terug gaan dalen, heb je die eerste jaren een redelijke intrest op beide rekeningen gehad en geniet je de laatste jaren toch nog van de 5.09% van robank.be.
Zo doe ik het al jaren en daardoor is mijn gemiddelde rente steeds zeer aanvaardbaar.
4.5% op 4 of 5 jaar, 4.75% op 7 jaar en 5% op 10 jaar.
Eventueel kan je 50% van je geld dat je wou investeren steken in één met een kortere termijn bij credit europe en de rest op die van rabobank.be van 10 jaar.
Zo spreid je niet alleen je geld bij meerdere banken, moest de rente op middellange termijn serieus gaan stijgen ( door bv. een hoge inflatie ) kan je na 4 of 5 jaar met je vrijgekomen geld ook hier een graantje van meepikken.
Moest ze eventueel terug gaan dalen, heb je die eerste jaren een redelijke intrest op beide rekeningen gehad en geniet je de laatste jaren toch nog van de 5.09% van robank.be.
Zo doe ik het al jaren en daardoor is mijn gemiddelde rente steeds zeer aanvaardbaar.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Rabobank lijkt me een zéér veilige belegging en in dit kader is 5.09% op dit moment niet slecht. Ik denk dat dergelijke interesten op korte termijn ( 1 maand - 2 jaar) nog verder zullen dalen.Luc B. schreef: Beste forumleden,
10 jaar is inderdaad een lange termijn dus je moet voor jezelf duidelijk uitmaken welke centen je 10 jaar kan vergeten. Uiteindelijk krijg je elk jaar er een 4.33% netto interest op.
In april gaf BNP Paribas Fortis nog 6.40% bruto op een achtergesteld certificaat op 10 jaar. Enkele maanden later geven ze nog maar 4.75% bruto. Een achtergesteld certificaat draagt wel een hoger risico. Het is maar gewoon een voorbeeld om aan te tonen dat de rentes aan het dalen zijn.
https://www.spaargids.be/sparen/index.p ... .0&lang=nl
Laatst gewijzigd door Stier op 22 juli 2009, 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
Zolang de inflatie op een laag pitje blijft ( wat het nu met een negatieve zeker het geval is ) en er geen structurele tekenen van een algemene hervatting van de wereldeconomie vast te stellen is, zullen de rentes inderdaad niet al te snel terug stijgen.
Daarom ben ik zo'n voorstaander van een mix tussen korte-middellange-lange termijn.
Zolas Stier het aangeeft, het is natuurlijk ook altijd zeer belangrijk om te kijken of de termijn dat je je geld vastzet overeenkomt met de financiële behoeftes die je in de toekomst zal hebben.
Daarom ben ik zo'n voorstaander van een mix tussen korte-middellange-lange termijn.
Zolas Stier het aangeeft, het is natuurlijk ook altijd zeer belangrijk om te kijken of de termijn dat je je geld vastzet overeenkomt met de financiële behoeftes die je in de toekomst zal hebben.
dit topic is een maand geleden ook al aan bod geweest: https://www.spaargids.be/sparen/index.p ... .0&lang=nlLuc B. schreef: Beste forumleden,
En als een kat een koe was ....
De kans dat de vrijstelling van RV op spaarboekjes verdwijnt is m.i. groter dan een algemene verhoging van de RV want dan verdwijnt al het geld naar het buitenkand.
De kans dat de vrijstelling van RV op spaarboekjes verdwijnt is m.i. groter dan een algemene verhoging van de RV want dan verdwijnt al het geld naar het buitenkand.
Volledig mee eens, zie de rv nog niet snel naar de 30% gaan.Geldwolf schreef: En als een kat een koe was ....
Hoe hoog is de bronheffing in het buitenland?
Hoe hoog wordt ze in de toekomst![Huh? ???](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/huh.gif)
Ik heb, nog niet zo lang geleden, een tijd gekend dat de RV 25% was![Angry >:(](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/angry.gif)
Als de regering geen andere oplossing heeft, zal hij wel zijn budget moeten spijzen door de RV te verhogen![Cry :'(](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cry.gif)
Welke rente mogen we verwachten over 4 à 5 j op een spaarrekening of een termijnrekening/kasbon op 5J is moeilijk te zeggen zoals het ook moeilijk te zeggen is hoe lang gaat de crisis duren?. en gaan we ooit meer dan 3+1.5% net (wat toch al 4.5% NET is) krijgen op een spaarrekening?![Undecided :-\](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/undecided.gif)
Stier heeft het aangegeven de rente zakt (voor het ogenblik)
In eerst instantie omdat de korte termijn rente zakt en veel geld (op laag renderende) spaarrekening zit.(vraag en aanbod)![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
Iedereen probeer voor het ogenblik om een iets hogere rente te krijgen door naar langere termijn te gaan.
De banken anderzijds, delen zoals wij, de onzekerheid over de toekomst
Met een TAK 21 of 23 gaat je eigenlijk wel gedeeltelijk op de beurs zonder al te veel risico's (daar ook is spreiden de boodschap al moet je goed uit je dopen kijken om niet hetzelfde product maar met een andere naam te kopen)
Ik vind dat je moet je rente op lange termijn vastleggen op een moment dat ze hoog is
En ik zou mij spoeien om rente op middellange termijn nog aan een interessant tarief te krijgen.
Hoe hoog wordt ze in de toekomst
![Huh? ???](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/huh.gif)
Ik heb, nog niet zo lang geleden, een tijd gekend dat de RV 25% was
![Angry >:(](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/angry.gif)
Als de regering geen andere oplossing heeft, zal hij wel zijn budget moeten spijzen door de RV te verhogen
![Cry :'(](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cry.gif)
Welke rente mogen we verwachten over 4 à 5 j op een spaarrekening of een termijnrekening/kasbon op 5J is moeilijk te zeggen zoals het ook moeilijk te zeggen is hoe lang gaat de crisis duren?. en gaan we ooit meer dan 3+1.5% net (wat toch al 4.5% NET is) krijgen op een spaarrekening?
![Undecided :-\](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/undecided.gif)
Stier heeft het aangegeven de rente zakt (voor het ogenblik)
In eerst instantie omdat de korte termijn rente zakt en veel geld (op laag renderende) spaarrekening zit.(vraag en aanbod)
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
Iedereen probeer voor het ogenblik om een iets hogere rente te krijgen door naar langere termijn te gaan.
De banken anderzijds, delen zoals wij, de onzekerheid over de toekomst
Met een TAK 21 of 23 gaat je eigenlijk wel gedeeltelijk op de beurs zonder al te veel risico's (daar ook is spreiden de boodschap al moet je goed uit je dopen kijken om niet hetzelfde product maar met een andere naam te kopen)
Ik vind dat je moet je rente op lange termijn vastleggen op een moment dat ze hoog is
En ik zou mij spoeien om rente op middellange termijn nog aan een interessant tarief te krijgen.
Laatst gewijzigd door ted op 27 juli 2009, 08:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Sorry, ik kon het niet latencp1234 schreef:Volledig mee eens, zie de rv nog niet snel naar de 30% gaan.Geldwolf schreef: En als een kat een koe was ....
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
Wel nu naar 25 %! Dus je ziet wat je denkt dat niet kan gebeuren! Kan Toch! Dieven zijn het!
Men strooit in het rond 25 %. Iedereen woest! Daarna zegt de politiek 20 %. En de brave Belg heel tevreden dat het geen 25 is, maar ze hebben U wel bij het neusje voor 5 %!
Zo werkt de politiek, iets loslaten en nadien zakken,en denken ze nu zijn ze toch tevreden!
Mobutu,Kabila enz Belgische politiek, in welk land heeft men iets te zeggen?
Maar de koningsfamilie zal het wel niet merken. Nieuw bootje gekocht enz...
Dat ze de voorheffing maar opdraaien anders kunnen de politiekers hun eigen loon niet betalen en de postjes van hun vrienden.
greetz
Men strooit in het rond 25 %. Iedereen woest! Daarna zegt de politiek 20 %. En de brave Belg heel tevreden dat het geen 25 is, maar ze hebben U wel bij het neusje voor 5 %!
Zo werkt de politiek, iets loslaten en nadien zakken,en denken ze nu zijn ze toch tevreden!
Mobutu,Kabila enz Belgische politiek, in welk land heeft men iets te zeggen?
Maar de koningsfamilie zal het wel niet merken. Nieuw bootje gekocht enz...
Dat ze de voorheffing maar opdraaien anders kunnen de politiekers hun eigen loon niet betalen en de postjes van hun vrienden.
greetz
Het is nog niet zo ver, zelfs de 25% zie ik er nog niet direct doorkomen. Of de open-vld - mr randidioten moeten echt hun laatste kiezers laten vallen.ted schreef:Sorry, ik kon het niet latencp1234 schreef:
Volledig mee eens, zie de rv nog niet snel naar de 30% gaan.![]()
Nee duidelijk nog niet zo ver! Maar waar rook is, is vuur! Ik denk er vandaag eens aan om naar "De Zevende dag" te kijken. Dit thema moet zeker erin komen. Noppes, de VRT speelt het spel mee en praat over De Lijn, De lange Wapper, kernenergie en onbenulligheden. Maar niemand die over dit durft te praten, zelfs onze Paul Dhoore niet!
De kleine man is trouwens niet belangrijk, want de grote geldwolven merken het toch niet dat ze nu misschien 10 % meer gaan afhouden.
Ik vind het spijtig maar er moest revolutie komen!
Taksen, belastingen, sociale lasten, LPG taks, Diesel taks en noem maar op. Zelfs om Uw rioolwater af te voeren betalen. Vuilzakken, recycleren, en hoe meer we sorteren, hoe meer we moeten betalen. Waarom dingen zoals groenafval betalen? Kadastraal Inkomen drastisch omhoog. België het paradijs? Niet de hemel maar het paradijs van de lasten! Ze zouden beter in hun eigen uitgaven snoeien en hun vetbetaalde postjes beter belasten, want hoeveel jobs doen deze personen, die ze zelfs niet aangeven? Ik word er misselijk van en jullie?
greetz
De kleine man is trouwens niet belangrijk, want de grote geldwolven merken het toch niet dat ze nu misschien 10 % meer gaan afhouden.
Taksen, belastingen, sociale lasten, LPG taks, Diesel taks en noem maar op. Zelfs om Uw rioolwater af te voeren betalen. Vuilzakken, recycleren, en hoe meer we sorteren, hoe meer we moeten betalen. Waarom dingen zoals groenafval betalen? Kadastraal Inkomen drastisch omhoog. België het paradijs? Niet de hemel maar het paradijs van de lasten! Ze zouden beter in hun eigen uitgaven snoeien en hun vetbetaalde postjes beter belasten, want hoeveel jobs doen deze personen, die ze zelfs niet aangeven? Ik word er misselijk van en jullie?
greetz
Misselijk is nog te positief, ik moet van deze mensen kotsen en spijtig genoeg kom ik ze door mijn functie veel te vaak tegen.jempi25 schreef: Nee duidelijk nog niet zo ver! Maar waar rook is, is vuur! Ik denk er vandaag eens aan om naar "De Zevende dag" te kijken. Dit thema moet zeker erin komen. Noppes, de VRT speelt het spel mee en praat over De Lijn, De lange Wapper, kernenergie en onbenulligheden. Maar niemand die over dit durft te praten, zelfs onze Paul Dhoore niet!
Taksen, belastingen, sociale lasten, LPG taks, Diesel taks en noem maar op. Zelfs om Uw rioolwater af te voeren betalen. Vuilzakken, recycleren, en hoe meer we sorteren, hoe meer we moeten betalen. Waarom dingen zoals groenafval betalen? Kadastraal Inkomen drastisch omhoog. België het paradijs? Niet de hemel maar het paradijs van de lasten! Ze zouden beter in hun eigen uitgaven snoeien en hun vetbetaalde postjes beter belasten, want hoeveel jobs doen deze personen, die ze zelfs niet aangeven? Ik word er misselijk van en jullie?greetz