nieuwe federale regering
-
- Verbannen Gebruiker
Re: nieuwe federale regering
Brussel en Wallonie staan veel meer open voor buitenlanders dan Vlaanderen.
Het zal voor jou veel gemakkelijker zijn om het nieuwe Belgie binnen te komen dan ik in de onafhankelijke republiek (of wordt het een keizerrijk?) Vlaanderen
Bananenrepubliek.
"Het nieuwe België" klinkt goed ook zonder splitsing.
"Het nieuwe België" klinkt goed ook zonder splitsing.
Dat is zeker waar. Mensen zijn er (over het algemeen) nog ongezorgd en vriendelijk. Ik merk dat heel goed wanneer ik in Wallonie ga wandelen: je krijgt telkens een vriendelijke goeiedag van de lokale bevolking. Wallonie heeft mooie natuur, Vlaanderen heeft dan weer de kust en mooie steden zoals Brugge. Het leuke aan de Ardennen en de kust is dat die nergens naartoe gaan na een splitsing van het land. Die blijven gewoon waar ze zijn en kunnen nog steeds door iedereen bezocht worden.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Hier nog eentje die een paar decennia achter loopt:
Jawadde, we kunnen nu al zeggen dat Lachaert dit jaar de prijs voor de wereldvreemdste uitspraak gewonnen heeft
Jawadde, we kunnen nu al zeggen dat Lachaert dit jaar de prijs voor de wereldvreemdste uitspraak gewonnen heeft
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
-
- Verbannen Gebruiker
Er wordt hier steeds gelachen met politici als Lachaert, Decroo, Weyts, Van der Straeten, Almaci, De Block, Vandenbroucke, Beke, Rousseau, Van Grieken, ....CarpeNoctem schreef: ↑25 juli 2022, 10:02 Jawadde, we kunnen nu al zeggen dat Lachaert dit jaar de prijs voor de wereldvreemdste uitspraak gewonnen heeft
En weet je, dat zullen de politici zijn die de Republiek Flandria zullen besturen wanneer Vlaanderen zich onafhankelijk verklaart
De gemiddelde Vlaming ligt niet wakker van Vlaamse onafhankelijkheid. Ik kan me geen gesprekken met collega's herinneren over België en Vlaanderen.
-
- Verbannen Gebruiker
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Het is niet omdat je niet wakker ligt van een vlaemsche onafhankelijkheid dat dat automatisch betekent dat je er niets op tegen hebt. Vreemde vorm van redeneren
-
- Verbannen Gebruiker
Het is een hot topic. De Wever met zijn confederalisme in 2024. NVA dat volgens de statuten maar 1 doel heeft: onafhankelijkheid van Vlaanderen. Vlaams Belang dat het een speerpunt maakt van de verkiezingen van 2024.Gebruikersnaam2 schreef: ↑25 juli 2022, 19:14Het is niet omdat je niet wakker ligt van een vlaemsche onafhankelijkheid dat dat automatisch betekent dat je er niets op tegen hebt. Vreemde vorm van redeneren
Een Vlaming die niet wakker geschud is door dit hot topic, die er nooit over praat, kan niet geïnteresseerd zijn, noch pro noch contra. Is er dus niet voor maar ook niet tegen. Het laat hem koud.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Het is misschien een hot topic bij politici maar het is niet omdat het speelt bij hen (haantjesgedrag you know) dat de gemiddelde vlaeming er wakker van ligt, die ligt meer wakker van zijn reis naar Benidorm met Ryanair (waarom moeten die piloten nu alweer staken omdat ze peanuts betaald worden), de gestegen gasprijzen, de inflatie.VLblokpate schreef: ↑25 juli 2022, 19:33Het is een hot topic. De Wever met zijn confederalisme in 2024. NVA dat volgens de statuten maar 1 doel heeft: onafhankelijkheid van Vlaanderen. Vlaams Belang dat het een speerpunt maakt van de verkiezingen van 2024.Gebruikersnaam2 schreef: ↑25 juli 2022, 19:14
Het is niet omdat je niet wakker ligt van een vlaemsche onafhankelijkheid dat dat automatisch betekent dat je er niets op tegen hebt. Vreemde vorm van redeneren
Een Vlaming die niet wakker geschud is door dit hot topic, die er nooit over praat, kan niet geïnteresseerd zijn, noch pro noch contra. Is er dus niet voor maar ook niet tegen. Het laat hem koud.
Herinner je nog Brussel-Halle-Vilvoorde, nog zo'n hot topic bij politici, geen mens wist waarover het ging maar er zijn regeringen over gevallen.
De gemiddelde mens zet een bolletje bij een politieke partij omwille van bijvoorbeeld, die ne dikke De Wever die is toch zo grappig geweest in de Slimste Mens : bolletje, Conner Rousseau is toch zo'n toffe pee en hij zat verstopt in één of ander debiel zangprogramma : bolletje, die Raoul Hedebouw praat toch zo grappig Nederlands : bolletje, die vlaemsch blokkers zien er uit als echte pestkoppen maar ze krijgen toch mijn bolletje omdat ik tegen alles ben, enzovoorts.
In de praktijk zie ik het niet gebeuren dat de volgende Vlaamse regering, zelfs al bestaat ze uit N-VA en Vlaams Belang, zomaar op haar eentje de onafhankelijkheid uitroept. Het kan niet anders dan dat er eerst een referendum georganiseerd wordt. Enkele vragen over dat referendum:
- Wordt er een minimum opkomst bepaald om geldig te zijn? Waarschijnlijk wel.
- Wat indien die minimum opkomst niet gehaald wordt? Dan geen onafhankelijkheid?
- Komt er eerst een objectieve informatiecampagne over de gevolgen of worden we bestookt met slogans?
We kunnen misschien beginnen met er hier een poll over te starten ? :-)
Bij de opmerkingen van yaris nog toe te voegen :
Ik denk dat het referendum wordt gehouden met de mogelijkheden
- ik wil dat vlaanderen onafhankelijk wordt
- het interesseert me weinig maar ik ben er niet tegen
Bij de opmerkingen van yaris nog toe te voegen :
Ik denk dat het referendum wordt gehouden met de mogelijkheden
- ik wil dat vlaanderen onafhankelijk wordt
- het interesseert me weinig maar ik ben er niet tegen
Een referendum heeft normaal maar één vraag waarop ja of nee geantwoord moet worden, in dit geval bijvoorbeeld: "Bent u voorstander van de omvorming van de Vlaamse Gemeenschap naar een onafhankelijke staat?"
Hoe dan ook, de belofte van Tom Van Grieken dat hij de Vlaamse onafhankelijkheid gaat uitroepen is nonsens.
Hoe dan ook, de belofte van Tom Van Grieken dat hij de Vlaamse onafhankelijkheid gaat uitroepen is nonsens.