nieuwe federale regering
-
- Verbannen Gebruiker
Re: nieuwe federale regering
Ik ben nog niet zo zeker.VincentVega schreef: ↑26 juli 2022, 15:44 By the way, als Brussel en Wallonië dan toch samengaan in een Brussel-Waals gewest of land, dan is er toch ook geen enkele reden voor Vlaanderen om nog Vlaams geld te geven?
"We willen garanties voor het Nederlandstalig onderwijs in nieuw-Belgie en voor de Vlaamse cultuur !"
En nieuw-Belgie: oei onderwijs is duur, maar als jullie dat zo graag willen, is er een oplossing. Een Vlaams museum is duur, maar als jullie dat zo graag willen, is er een oplossing. Een Vlaams theater is duur, maar als jullie het zo graag willen, is er een oplossing.
Enzovoort
Laatst gewijzigd door VLblokpate op 26 juli 2022, 20:06, 2 keer totaal gewijzigd.
Graag ook de west vkamingen afsplitsen want ik versta die mensen niet.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Dat lijkt me nogal eenvoudig.Timoootjex schreef: ↑26 juli 2022, 19:04 Het probleem is niet dat we de hoogste overheidsuitgaven hebben. Het probleem is dat we er alsmaar minder voor terugkrijgen.
Een deel vindt vermoedelijk dat ze veel (terug)krijgen en daarvoor niet veel (of niets) moeten bijdragen.
Op zich is een hoge belasting (en bijhorende dienstverlening en herverdeling) door een overheid niet per se slecht en eerder een teken van welvaart. Het "probleem" lijkt mij eerder het kiezen van de juiste/zinvollle uitgaven.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Ik hoor geen enkele Waal om onafhankelijkheid vragen... Tenzij je jezelf al als Waal ziet natuurlijk. Maar naar goede gewoonte leg je de bal tegelijk wel in het kamp van Vlaanderen.VLblokpate schreef: ↑26 juli 2022, 19:20De strategie van de Vlamingen is om Belgie te saboteren zodat Belgie van binnenuit rot.
Dus inderdaad: snel graag een einde eraan.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Over welke "financiële crisis" heb jij het ?
Welk probleem dan ook wordt ook niet opgelost door regio's willens nillens samen te houden.
Een referendum is enkel zinvol als dat een vast deel van een democratie uitmaakt, zoals bv. in Zwitserland.
Een éénmalig referendum over een (meestal "gevoelig") onderwerp met een simplistisch (bv ja/nee) vraag zonder concrete gedetailleerde uitwerking, is totaal contraproductief. Brexit is daar inderdaad een "mooi" voorbeeld van.
Ach ja.Nefertari schreef: ↑26 juli 2022, 12:03Misschien kunnen de voorstanders van een splitsing van België doen zoals (nog niet zolang geleden) gebeurde in (Federale Republiek) Joegoslavië. Daar zijn alle voormalige federale deelstaten er na 10 jaar oorlog eindelijk in geslaagd om elk hun onafhankelijkheid te bekomen.een overeengekomen splitsing zal nooit lukken
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 26 juli 2022, 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Verbannen Gebruiker
De eisen zijn altijd vanuit Vlaanderen gekomen. En pas daarna tegeneisen vanuit Brussel en Wallonie.Popkwiskampioen schreef: ↑26 juli 2022, 20:05 Ik hoor geen enkele Waal om onafhankelijkheid vragen... Tenzij je jezelf al als Waal ziet natuurlijk. Maar naar goede gewoonte leg je de bal tegelijk wel in het kamp van Vlaanderen.
Ook nu is het De Wever die "confederalisme" wilt. Ze moeten hem zelfs niet bellen als het niet daarover gaat. Van Grieken wil de onafhankelijkheid van Vlaanderen.
Waarom zou Brussel of Wallonie iets willen? Het is veel gemakkelijker onderhandelen als de andere partij iets heel graag wil en daar geen geheim van maakt.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Het vervolg: Franstalig België trekt het niet lang zonder de Vlaamse centen, met een activiteitsgraad van amper 60%, vele werklozen en andere steuntrekkers en maar weinig inkomsten.VLblokpate schreef: ↑26 juli 2022, 19:26Vlaanderen roept de onafhankelijkheid uit en het probleem is opgelost. Belgie blijft gewoon bestaan. Het wordt gewoon kleiner.
Vlamingen kunnen daarna in Belgie gaan wonen. Belgie zal heel tolerant zijn tgo buitenlanders.
Het omgekeerde zal moeilijker zijn aangezien Vlaanderen grenscontroles zal willen en zeer selectieve migratie. Letterlijk een ingangsexamen zoals Sammy Mahdi het ziet, en NVA en Vlaams Belang zullen dit idee graag onderschrijven.
Al snel zoekt minister-president Di Rupo aansluiting voor het quasi failliete Franstalig België met Frankrijk.
Met tegenzin en onder druk van de EU aanvaardt Frankrijk de gedwongen annexatie van Franstalig België. FB is een van de armste regio’s van Frankrijk en vegeteert op geldtransfers vanuit Parijs en andere Franse regio’s, dik tegen de zin van deze regio’s. Ongelukkigerwijs vallen de vele werklozen ook onder de strenge Franse werkloosheidsregels waardoor ze na amper 2 jaar werkloosheid van den dop worden geschopt. Ontmoedigd zoeken vele Franstalige werkloze Belgen naar werk in buurland Vlaanderen waar de economie floreert als nooit tevoren en er vele vacatures zijn, in tegenstelling tot het ondernemingsvijandige en semi-communistische FB. Met heimwee denken de FB’ers terug aan hoe goed het vroeger was in het oude België.
De nieuwe regio en haar inwoners krijgen - ondanks het protest van de echte Ch’tis du Nord van Picardië - ook nog een nieuwe naam: les Ch’tis belges.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Natuurlijk, hij wil net het tegenovergestelde van wat hij pretendeert … en ook gewoon een beetje stoken
Graag ook Borgerhout afsplitsen van Groot Antverpia.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Met veel plezier, dat communistisch district hoort eerder thuis bij Rusland of Noord- Korea …
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Brussel en Wallonië willen heel veel (centen).VLblokpate schreef: ↑26 juli 2022, 20:13De eisen zijn altijd vanuit Vlaanderen gekomen. En pas daarna tegeneisen vanuit Brussel en Wallonie.Popkwiskampioen schreef: ↑26 juli 2022, 20:05 Ik hoor geen enkele Waal om onafhankelijkheid vragen... Tenzij je jezelf al als Waal ziet natuurlijk. Maar naar goede gewoonte leg je de bal tegelijk wel in het kamp van Vlaanderen.
Ook nu is het De Wever die "confederalisme" wilt. Ze moeten hem zelfs niet bellen als het niet daarover gaat. Van Grieken wil de onafhankelijkheid van Vlaanderen.
Waarom zou Brussel of Wallonie iets willen? Het is veel gemakkelijker onderhandelen als de andere partij iets heel graag wil en daar geen geheim van maakt.
En het status quo is daarom voor hen uitstekend.
-
- Verbannen Gebruiker
Voilà. Maar ze beseffen dat daar ooit eens een einde aan zal komen. Eens zullen de Vlamingen denken: genoeg is genoeg. En die "eens" zou wel eens 2024 kunnen zijn.Popkwiskampioen schreef: ↑26 juli 2022, 23:41 Brussel en Wallonië willen heel veel (centen).
En het status quo is daarom voor hen uitstekend.
Maar het einde van dat geld zal tegelijk een bevrijding zijn.
Het zal zijn zoals onderstaand bericht in de krant vandaag.
Burgemeester La Roche vraagt 250 scouts uit Wilrijk terrein te verlaten wegens geluidsoverlast en hygiëneproblemen: “Nooit eerder geziene maatregel”
Guy Gilloteaux (MR) heeft een uitzettingsbevel uitgevaardigd voor een scoutsgroep uit Wilrijk, bij Antwerpen. Woensdag, voor 16 uur, moeten ze het terrein in Samrée verlaten. Het gaat om dezelfde groep die twee weken geleden nog op zoek moest naar een nieuwe bivakplaats na een dubbele boeking in de Waalse gemeente Hotton.
De maatregel komt er na geluidsoverlast en problemen met afval. Volgens Gilloteaux zat er niets anders op dan de groep weg te sturen. “De scouts zijn hier al een tijdje”, zegt burgemeester Gilloteaux. “Al sinds 15 juli, toen ze het kamp aan het opbouwen waren, zijn er incidenten. De eerste nacht was het hier feest tot drie uur ’s ochtends. De politie is toen al moeten tussenkomen.”
Rondvliegend wc-papier
Een eerste waarschuwing volgde. “Er was bovendien geen chemisch toilet, de eerste drie dagen. Buurtbewoners vonden rondvliegend wc-papier in hun tuin. Ik kan u verzekeren: dat is allesbehalve prettig.” Zelfs na meerdere waarschuwingen en interventies, bleven ze hardleers, klinkt het. “In de nacht van zaterdag op zondag staken ze vuurkorven aan, wat gezien de droge weersomstandigheden niet mocht.”
Vooral de buurtbewoners blijken te klagen. Het terrein dat de scouts last minute vonden ligt dan ook niet in een ver bos, waar er al wat luider gepraat en gefeest kan worden, maar naast een residentiële wijk in Samrée. Gilloteaux legt uit: “De buurt is dit soort lawaai niet gewoon. Sommigen reageren furieus. En dat is te begrijpen.”
“Alle begrip”
Jan Van Reusel, woordvoerder van Scouts & Gidsen Vlaanderen, “betreurt dergelijke incidenten” en heeft “alle begrip voor de reactie van de mensen daar”. “Maar tegelijk vind ik het een wel erg drastische maatregel om zo’n grote groep met 250 jongeren naar huis te sturen. Een ingreep die volgens mij nooit eerder genomen is.”
Een tweede kans is op z’n minst op zijn plaats, vindt Van Reusel. “Volgens mijn stafpermanentie erkende de groep de moeilijkheden en hadden ze wel degelijk de intentie zich te herpakken.” Maar de burgemeester, die ons gisteravond telefonisch te woord stond, volhardt. “Een tweede kans? Ze hebben al drie, vier, vijf kansen gekregen.”
Logistieke problemen
Hoe het nu verder moet? Van Reusel zucht. Hij ziet vooral logistieke problemen. Een verhuis is geen optie meer, omdat de opbouw en afbraak te lang duurt. “Het is een echt complexe situatie, die nog heel wat opvolging vraagt. Hoe leg je zoiets uit aan de ouders bijvoorbeeld? Ook zij moeten weer het een en ander geregeld krijgen. Daarom hopen we op een diplomatieke uitweg en zullen we zeker nog met de burgemeester overleggen.”
Een tiental mensen van de leiding zou nog tot het einde van de week mogen blijven om op te ruimen. Gilloteaux had het liever anders gezien. “Ik doe dit niet voor mijn plezier hé. Het is de eerste keer dat ik dergelijke beslissing moet nemen. Maar regels zijn regels. En die moeten gerespecteerd worden. Het kamp was onvoldoende voorbereid, om gekende redenen. Maar daar mogen mijn mensen niet het slachtoffer van zijn.”