nieuwe federale regering
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: nieuwe federale regering
De mythe van de geldtransfers uit het verleden is al door Carpe ontkracht.Gebruikersnaam2 schreef: ↑27 juli 2022, 10:43 Ooit komt de dag, net zoals het in het verleden al was, dat de geldstromen, voor wat voor reden dan ook, de omgekeerde weg zullen volgen, ga je dan nog roepen on onafhankelijkheid ?
By the way, de Vlaamse boeren gingen in de 19e eeuw WERKEN in Wallonië voor hun geld, m.a.w. ze leverden een tegenprestatie onder de vorm van ARBEID. De huidige transfers naar Wallonië zijn gebaseerd op UITKERINGEN, m.a.w. er wordt geen tegenprestatie geleverd door de (langdurige) werklozen in Brussel en Wallonië (hoewel er vele vacatures zijn die niet ingevuld geraken).
Een andere mythe is dat ooit, in de toekomst, het omgekeerde zal gebeuren en Vlaanderen geld zal nodig hebben van de Walen. Dat wil ik eerst nog eens zien. Al tientallen jaren worden we met die belofte (of dreiging) om de oren geslagen. Telkens weer - om de x aantal jaren - komt er een Waalse minister-president (Di Rupo, Magnette, Dermotte Van Cauwenberghe ...) met één of ander geldverslindend Marshallplan waardoor "Wallonië op afzienbare tijd Vlaanderen economisch zal inhalen". Niet dus ... tot op heden.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Daar heb je een terecht punt. Ik heb nul komma nul problemen met geldtransfers op zich. Dat is een kwestie van solidariteit. Ik heb WEL een probleem met zomaar geld geven dat vervolgens verkwanseld wordt ipv broodnodige hervormingen en moderniseringen door te voeren.Gebruikersnaam2 schreef: ↑27 juli 2022, 10:43 Als je alles op een weegschaaltje moet leggen en bij het minste onevenwicht de onafhankelijkheid moet uitroepen dan gaan we terug naar de Middeleeuwen met stadstaten en voortdurende oorlogen over een brokje grond, als je daar voorstander van bent ga gerust je gang en neem de wapens maar op. Ik geef met plezier een paar euro extra aan de Walen en Brusselaars als ik mijn boots niet moet aantrekken. Ooit komt de dag, net zoals het in het verleden al was, dat de geldstromen, voor wat voor reden dan ook, de omgekeerde weg zullen volgen, ga je dan nog roepen on onafhankelijkheid ?
Inderdaad: in het verleden gingen arme vlamingen massaal in het rijke wallonie werken. Ze leerden allemaal frans spreken. Het omgekeerde gebeurt vandaag niet, en DAT is een gebrek aan solidariteit.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
-
- Verbannen Gebruiker
Ik snap echt niet waarom jij geen voorstander bent van de onafhankelijkheid van VlaanderenVincentVega schreef: ↑27 juli 2022, 11:37 By the way, de Vlaamse boeren gingen in de 19e eeuw WERKEN in Wallonië voor hun geld, m.a.w. ze leverden een tegenprestatie onder de vorm van ARBEID. De huidige transfers naar Wallonië zijn gebaseerd op UITKERINGEN, m.a.w. er wordt geen tegenprestatie geleverd door de (langdurige) werklozen in Brussel en Wallonië (hoewel er vele vacatures zijn die niet ingevuld geraken).
Een andere mythe is dat ooit, in de toekomst, het omgekeerde zal gebeuren en Vlaanderen geld zal nodig hebben van de Walen.
Telkens weer - om de x aantal jaren - komt er een Waalse minister-president (Di Rupo, Magnette, Dermotte Van Cauwenberghe ...) met één of ander geldverslindend Marshallplan waardoor "Wallonië op afzienbare tijd Vlaanderen economisch zal inhalen". Niet dus ... tot op heden.
Je brengt hier het ene na het andere argument boven.
-
- Verbannen Gebruiker
Carpe heeft niets ontkracht. Heeft hier alleen een referentie van een flamingantenboek geplaatst.VincentVega schreef: ↑27 juli 2022, 11:37 De mythe van de geldtransfers uit het verleden is al door Carpe ontkracht.
Alle referenties en cijfers van Carpe zijn trouwens fantasie en fictie. Herinner je zijn recente mythe van HDI:
VLblokpate schreef: ↑19 juli 2022, 23:02De cijfers van CarpeNoctem zijn altijd verzonnen.CarpeNoctem schreef: ↑19 juli 2022, 21:41
Hier een kaart met de Europese regio's in vergelijking met de slechtst scorende VS-staat (Mississippi) op de index van de menselijke ontwikkeling. De donkerblauwe scoren beter dan Mississippi, de licht gekleurde nog slechter:
Of hij kan gewoon geen statistieken lezen. Erg triestig voor iemand die zo graag statistieken zou kunnen lezen.
Het hoeft ons dan ook niet te verwonderen dat CarpeNoctems cijfers nu ook weer van geen kanten kloppen.
De HDI van Mississippi is 0,871
https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of ... ment_Index
De HDI van ELKE Belgische provincie is hoger dan 0,871
https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of ... ment_Index
CarpeNoctem zoekt gewoon het internet af naar berichten hoe erg de Vlamingen Belgie om zeep helpen. En hij kopieert stomweg die berichten. Zonder te kijken of de berichten wel kloppen.
Trump was ook gekend voor zijn verzinsels. Trump is het grote idool van CarpeNoctem. Ze passen dus dezelfde tactiek toe. En hun fans laten zich al die leugens op de mouw spelden.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Omdat ik toch zoveel hou van dat rood/geel/zwart ...VLblokpate schreef: ↑27 juli 2022, 12:16Ik snap echt niet waarom jij geen voorstander bent van de onafhankelijkheid van VlaanderenVincentVega schreef: ↑27 juli 2022, 11:37 By the way, de Vlaamse boeren gingen in de 19e eeuw WERKEN in Wallonië voor hun geld, m.a.w. ze leverden een tegenprestatie onder de vorm van ARBEID. De huidige transfers naar Wallonië zijn gebaseerd op UITKERINGEN, m.a.w. er wordt geen tegenprestatie geleverd door de (langdurige) werklozen in Brussel en Wallonië (hoewel er vele vacatures zijn die niet ingevuld geraken).
Een andere mythe is dat ooit, in de toekomst, het omgekeerde zal gebeuren en Vlaanderen geld zal nodig hebben van de Walen.
Telkens weer - om de x aantal jaren - komt er een Waalse minister-president (Di Rupo, Magnette, Dermotte Van Cauwenberghe ...) met één of ander geldverslindend Marshallplan waardoor "Wallonië op afzienbare tijd Vlaanderen economisch zal inhalen". Niet dus ... tot op heden.
Je brengt hier het ene na het andere argument boven.
Voor mij hoeft Vlaanderen niet onafhankelijk te worden ... maar de geldverslindende "hangmatcultuur" en het in stand houden van inefficiënties moet stoppen. Als in bepaalde regio's mensen zich nestelen in de werkloosheid en hierbij gesteund worden door hun politici om dit in stand te houden, terwijl er tienduizenden vacatures niet ingevuld geraken, dan is er iets fundamenteel verkeerd. Of die financiële responsabilisering van deelstaten er komt door nieuwe hervormingen in de staatsstructuur of door onafhankelijkheid is voor mij van minder belang.
Of zoals Gudrun aanhaalde: "Ik heb nul komma nul problemen met geldtransfers op zich. Dat is een kwestie van solidariteit. Ik heb WEL een probleem met zomaar geld geven dat vervolgens verkwanseld wordt ipv broodnodige hervormingen en moderniseringen door te voeren."
Ik zou het niet beter kunnen formuleren. En ik merk dat vele Vlamingen er zo over denken ...
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik denk sowieso dat iets moet gedaan worden aan de hangmatten.
Er moet zowel minder belastingen op arbeid gebeuren, mogelijks een lichte arbeidsverlaging algemeen maar daar tegenover moet dan lagere uitkeringen en iets meeer degressiviteit.
Er moet zowel minder belastingen op arbeid gebeuren, mogelijks een lichte arbeidsverlaging algemeen maar daar tegenover moet dan lagere uitkeringen en iets meeer degressiviteit.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
O ja, wat de natte droom van Pateeke over een "Nieuw België" (BXL + WAL) betreft, ik vond nog dit:
"68 procent van de Brusselaars is voorstander van een onafhankelijk Gewest als België ophoudt te bestaan. Dat blijkt uit een studie die verschillende media lieten uitvoeren door onderzoeksbureau Ipsos. Een minderheid kiest voor aansluiting bij Wallonië (26 procent) of Vlaanderen (6 procent)."
"In Franstalig België vertrekt men nog altijd vanuit het standpunt dat het lot van Wallonië en Brussel aan elkaar gebonden is. Dat lijkt echter niet zo evident, bij de Brusselaars. In geval van een splitsing van België 68 procent van de Brusselaars kiest voor een onafhankelijk gewest. De koele houding van de Brusselaar ten opzichte van Wallonië komt door een gebrek aan een politiek project voor de Franstalige gemeenschap."
"Brusselaars voor onafhankelijkheid: ‘De Franstalige natie bestaat niet’"
"68 procent van de Brusselaars is voorstander van een onafhankelijk Gewest als België ophoudt te bestaan. Dat blijkt uit een studie die verschillende media lieten uitvoeren door onderzoeksbureau Ipsos. Een minderheid kiest voor aansluiting bij Wallonië (26 procent) of Vlaanderen (6 procent)."
"In Franstalig België vertrekt men nog altijd vanuit het standpunt dat het lot van Wallonië en Brussel aan elkaar gebonden is. Dat lijkt echter niet zo evident, bij de Brusselaars. In geval van een splitsing van België 68 procent van de Brusselaars kiest voor een onafhankelijk gewest. De koele houding van de Brusselaar ten opzichte van Wallonië komt door een gebrek aan een politiek project voor de Franstalige gemeenschap."
"Brusselaars voor onafhankelijkheid: ‘De Franstalige natie bestaat niet’"
Ook bij ons wonen velen in een ander gewest dan daar waar hun "communautaire roots" liggen.CarpeNoctem schreef: ↑26 juli 2022, 13:47 ...De Serviërs en de Kroaten in Bosnië en Herzegovina gaan niet akkoord met je laatste stellingNefertari schreef: ↑26 juli 2022, 12:03Misschien kunnen de voorstanders van een splitsing van België doen zoals (nog niet zolang geleden) gebeurde in (Federale Republiek) Joegoslavië. Daar zijn alle voormalige federale deelstaten er na 10 jaar oorlog eindelijk in geslaagd om elk hun onafhankelijkheid te bekomen.
En ook daar broeit het weer...
Bovendien zijn er, vooral in het Brabantse, veel gemengde huwelijken (Nederlands/Frans) en heel wat inwoners weten niet bij welke gemeenschap ze eigenlijk thuishoren. Dat zal altijd problematisch blijven.
Maar ook bij wie 100% tot éénzelfde gemeenschap behoort, zal een meerderheid geen verdeling willen. Dat is wat ik vaststel in mijn ruime kennissenkring.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Alsof er in vlaendren geen mensen in de hangmat hangen, los daarvan en een andere discussie wie kan ze ongelijk geven.VincentVega schreef: ↑27 juli 2022, 12:54 Voor mij hoeft Vlaanderen niet onafhankelijk te worden ... maar de geldverslindende "hangmatcultuur" en het in stand houden van inefficiënties moet stoppen.
Als in bepaalde regio's mensen zich nestelen in de werkloosheid en hierbij gesteund worden door hun politici om dit in stand te houden, terwijl er tienduizenden vacatures niet ingevuld geraken, dan is er iets fundamenteel verkeerd. Of die financiële responsabilisering van deelstaten er komt door nieuwe hervormingen in de staatsstructuur of door onafhankelijkheid is voor mij van minder belang.
Stel je bent een ongehuwde moeder met een kind ten laste : je krijgt een uitkering, sociaal tarief, gratis dit, gratis dat ... of je gaat werken voor een habbekrats meer, je verliest al je "voordelen" en je moet je kind nog eens naar de opvang doen, m.a.w. aan het eind van de maand nog minder dan wat je hebt zonder te gaan werken ? De grote leuze is : werken moet beloond worden maar in werkelijkheid blijkt van niet.
Ander punt : er zijn 10.000'en vacatures maar waar bevinden die zich ? Mij zou je ook zo gek niet krijgen om vanuit één of ander waelsch dorpje naar vlaendren te gaan om een vacature in de McDonalds frieten te bakken of als fietskoerier van links naar rechts te rijden voor de luizakken die zelf niet kunnen of willen koken.
(lees alles hierboven met enige zin voor overdrijving, een punt kan tegenwoordig maar zo gemaakt worden, lees er ook geen goedkeuring in van mijnentwege)
-
- Verbannen Gebruiker
Altijd weer die bemoeizucht van de Vlamingen over wat elders gebeurt. Dat kolonialisme, dat paternalisme.VincentVega schreef: ↑27 juli 2022, 13:01 O ja, wat de natte droom van Pateeke over een "Nieuw België" (BXL + WAL) betreft, ik vond nog dit:
Laat Vlaanderen zich met Vlaanderen moeien (het gaat slecht genoeg: het onderwijs, de wegen, de gezondheidszorg, de kinderopvang,...) en laat de rest van de wereld zich met de rest van de wereld moeien.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Misschien dat eerst op jezelf toepassen ... want jij woont niet in Vlaanderen maar geeft toch voortdurend af op VlaanderenVLblokpate schreef: ↑27 juli 2022, 13:22Altijd weer die bemoeizucht van de Vlamingen over wat elders gebeurt. Dat kolonialisme, dat paternalisme.VincentVega schreef: ↑27 juli 2022, 13:01 O ja, wat de natte droom van Pateeke over een "Nieuw België" (BXL + WAL) betreft, ik vond nog dit:
Laat Vlaanderen zich met Vlaanderen moeien (het gaat slecht genoeg: het onderwijs, de wegen, de gezondheidszorg, de kinderopvang,...) en laat de rest van de wereld zich met de rest van de wereld moeien.
And "Spaargids, the movie" continues.
-
- Verbannen Gebruiker
TouchéVincentVega schreef: ↑27 juli 2022, 13:31 Misschien dat eerst op jezelf toepassen ... want jij woont niet in Vlaanderen maar geeft toch voortdurend af op Vlaanderen
Als jij en ik België weer op de rails mochten krijgen, we zouden er verdorie in slagen
-
- Verbannen Gebruiker
Maar dat is helemaal niet problematisch. Het is de oplossing. Het is de toekomst.Nefertari schreef: ↑27 juli 2022, 13:06 Ook bij ons wonen velen in een ander gewest dan daar waar hun "communautaire roots" liggen.
Bovendien zijn er, vooral in het Brabantse, veel gemengde huwelijken (Nederlands/Frans) en heel wat inwoners weten niet bij welke gemeenschap ze eigenlijk thuishoren. Dat zal altijd problematisch blijven.
Al dat gedoe van gemeenschappen: het creëert tegenstellingen en spanningen waar het niet nodig is. Al sinds jaar en dag komen verschillende nationaliteiten en taalgroepen en religies overeen. Sinds het begin van de geschiedenis werd er gereisd en handel gedreven.
Pas toen politici zich begonnen te moeien, zijn er problemen opgedoken rond "identiteit", "cultuur", "volk",...
Enkel in extremistische milieus maakt men zich zorgen. Megan Markle heeft gemengd bloed? WTF ...
Hongarije: puur nazistisch. Geen gemengd bloed.
Ik mag en wil mij niet moeien maar als Vlaanderen onafhankelijk wordt, is het grootste gevaar dat ze als Hongarije worden. Hopelijk grijpt de bevolking op tijd in.
Uiteindelijk zal heel de wereld gemengd bloed hebben: zwart, wit, geel, rood, bruin, ...
Carpe toonde ooit volgens Carpe aan dat België een achterblijver was inzake covid aanpak. Dat heb ik altijd als verzonnen en nonsens beschouwd. Het ging namelijk overal even slecht. Same, same but different.VLblokpate schreef: ↑27 juli 2022, 12:20 Carpe heeft niets ontkracht. Heeft hier alleen een referentie van een flamingantenboek geplaatst.
Alle referenties en cijfers van Carpe zijn trouwens fantasie en fictie. Herinner je zijn recente mythe van HDI:
Met cijfers kan je veel waarheden vertellen maar ook zwaar liegen. Die ene burgemeester uit Antwerpen is daar sterk in.
Volksverlakkerij is een kunst geworden in de politiek..
En je wint er ook verkiezingen mee.
Te snel worden leden van hetzelfde kamp hier door anderen als experts benoemd gewoon omdat ze schrijven wat sommige anderen graag willen horen.
En dan kom je in discussies tot de redenering : ja, hij lult uit zijn nek maar ik ben ook rechts... dus ja, ...