De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
De markten kijken echt niet zo naar het Belgisch nieuws...
De vorige keer heeft het meer dan 500 dagen regeringsvorming geduurd voor de rente omhoog ging...
Dus na een uur zal je al zeker geen reactie krijgen...
Inderdaad BH4Long, ik denk dat we eerder het moeten gaan zoeken bij het rentebeleid van de ECB
De vorige keer heeft het meer dan 500 dagen regeringsvorming geduurd voor de rente omhoog ging...
Dus na een uur zal je al zeker geen reactie krijgen...
Inderdaad BH4Long, ik denk dat we eerder het moeten gaan zoeken bij het rentebeleid van de ECB
-
- Verbannen Gebruiker
Onder invloed van de (constructieve) discussies hier over de onafhankelijkheid van Vlaanderen: de beleggers zijn nog steeds opgetogen met het idee. De rente is gezakt naar 1,6%.VLblokpate schreef: ↑25 juli 2022, 09:48 Sinds het duidelijk is dat er maar één uitweg is voor België namelijk Vlaanderen roept eenzijdig de onafhankelijkheid uit, schieten de koersen van Belgische overheidsobligaties de hoogte in: de 10 jaar rente is gedaald van 2,45% naar 1,65%.
De markten vinden dus ook dat het een goed idee is. En dat is goed voor de staatsschuld: veel goedkoper te financieren.
Nu krabbelt Vlaanderen hopelijk niet terug of binnenkort staan we weer aan 5 of 6% en moeten ze weer Letermebonds op de markt brengen om de markten te kalmeren
Ons tot in de kern rotte schoolsysteem blijft niet meer onder de radar. Scholieren en studenten worden alleen maar zwakker, over iedere metriek bekeken.Yaris schreef: ↑25 juli 2022, 12:37Ja, wanneer was dat dan? Kun je een grafiek laten zien? Wat was de dramatische gebeurtenis die ons aller ogen geopend heeft?VLblokpate schreef: ↑25 juli 2022, 09:48 Sinds het duidelijk is dat ... schieten de koersen van Belgische overheidsobligaties de hoogte in.
Overheidsschuld en begrotingstekort is te vergelijken met dat van Italië. Ons systeem van sociale zekerheid is al 10 jaar niet meer te betalen. We zitten al lang met geleend geld te spelen, en dat houdt op. Volgende regering? Die erna? Punt is: je leeft op een wolk als je denkt dat jij (ik/wij) na de loopbaan nog een pensioen krijgen als vandaag.
De rechtspraak in België loopt volledig fout. Het is een geldverslindende papiermachine die amper de helft van haar taken deftig uitgevoerd krijgt. Idem voor politie. Toevallig bewoners van Deurne/Borgerhout/Merksem hier? Die kunnen het zelfs horen ipv lezen.
Eigenlijk is het punt dat een land met zo'n infrastructuur, ligging, rijkdom en beperkte, productieve bevolking besturen een compleet onmogelijke opgave is voor onze 6 regeringen, 3 gemeenschappen, 10 provincies, 100 000 intercommunales, etc. Vreemd, want in andere delen van de wereld zijn we bijna letterlijk een stad groot.
Ons land is al jaren volledig onbestuurbaar. Ik blijf me erover verbazen hoeveel mensen blijven denken dat het allemaal niet zo schadelijk is, want "we hebben eens 500 dagen geen regering gehad en alles bleef lopen". Ja, behalve dat alles steeds stroever, trager en slechter liep en dat we de effecten van sommige acties (of inactie) pas na jaren kunnen zien (zie bv. onderwijs, begroting). Call me a pessimist, maar ik ben ervan overtuigd dat we nog dit decennium een echte 'Belgische crisis' krijgen. Uiteraard ingegeven door ons onvermogen om gelijke tred te houden met letterlijk elk ander ontwikkeld land, en ingezet door de zoveelste internationale crisis.
Mooie uiteenzetting.DeZatteNonkel schreef: ↑27 juli 2022, 13:06Ons tot in de kern rotte schoolsysteem blijft niet meer onder de radar. Scholieren en studenten worden alleen maar zwakker, over iedere metriek bekeken.
Overheidsschuld en begrotingstekort is te vergelijken met dat van Italië. Ons systeem van sociale zekerheid is al 10 jaar niet meer te betalen. We zitten al lang met geleend geld te spelen, en dat houdt op. Volgende regering? Die erna? Punt is: je leeft op een wolk als je denkt dat jij (ik/wij) na de loopbaan nog een pensioen krijgen als vandaag.
De rechtspraak in België loopt volledig fout. Het is een geldverslindende papiermachine die amper de helft van haar taken deftig uitgevoerd krijgt. Idem voor politie. Toevallig bewoners van Deurne/Borgerhout/Merksem hier? Die kunnen het zelfs horen ipv lezen.
Eigenlijk is het punt dat een land met zo'n infrastructuur, ligging, rijkdom en beperkte, productieve bevolking besturen een compleet onmogelijke opgave is voor onze 6 regeringen, 3 gemeenschappen, 10 provincies, 100 000 intercommunales, etc. Vreemd, want in andere delen van de wereld zijn we bijna letterlijk een stad groot.
Ons land is al jaren volledig onbestuurbaar. Ik blijf me erover verbazen hoeveel mensen blijven denken dat het allemaal niet zo schadelijk i
s, want "we hebben eens 500 dagen geen regering gehad en alles bleef lopen". Ja, behalve dat alles steeds stroever, trager en slechter liep en dat we de effecten van sommige acties (of inactie) pas na jaren kunnen zien (zie bv. onderwijs, begroting). Call me a pessimist, maar ik ben ervan overtuigd dat we nog dit decennium een echte 'Belgische crisis' krijgen. Uiteraard ingegeven door ons onvermogen om gelijke tred te houden met letterlijk elk ander ontwikkeld land, en ingezet door de zoveelste internationale crisis.
Het klopt volgens mij wel dat het aandeel werkenden in België veel te klein is om alles te financieren sociale zekerheid,pensioenen en het enorme profitariaat dat hier welig tiert.
We moeten ja ja naar een tewerkstellingsgraad van 30 procent in 2030 in Brussel werkt amper 62 procent en in Wallonië 65 procent.
Vanwaar gaat het weer moeten komen van de Vlamingen om heel het systeem te onderhouden.
Pensioenen zoals we de dag van vandaag kennen zullen in de toekomst gewoon niet meer kennen.
Je zal gewoon tijdens je leven moeten gespaard hebben of belegd hebben of ik weet niet wat.
Door ABM Financial News op 27 juli 2022 20:15
(ABM FN-Dow Jones) De Federal Reserve heeft de belangrijkste rente verhoogd met 75 basispunten. Dit bleek woensdagavond uit het rentebesluit van de Amerikaanse centrale bank.
De federal funds rate werd met 75 basispunten verhoogd tot een bandbreedte van 2,25 tot 2,50 procent. Het besluit werd unaniem aangenomen.
Half juni verhoogde de Amerikaanse centrale bank de rente ook al met 75 basispunten, na een renteverhoging met 50 basispunten in mei en 25 basispunten medio maart.
posting.php?mode=reply&t=12706#
De Fed zei te verwachten dat nieuwe renteverhogingen waarschijnlijk nodig zullen zijn om de inflatie omlaag te krijgen naar de door de centrale bank gewenste 2 procent. Daarnaast zal de centrale bank doorgaan met het verkleinen van de balans.
De Fed verlaagde eerder de rente tot bijna nul procent en begon met het opkopen van obligaties in 2020 om de Amerikaanse economie te steunen tijdens de coronacrisis, die leidde tot een diepe, maar korte recessie. De centrale bankiers kwamen toen overeen om de rente rond het nulpunt te houden totdat de inflatie net boven de 2 procent zou komen en de arbeidsmarkt richting volledige werkgelegenheid zou terugkeren. De Fed zei eind januari al dat aan al deze voorwaarden is voldaan.
(ABM FN-Dow Jones) De Federal Reserve heeft de belangrijkste rente verhoogd met 75 basispunten. Dit bleek woensdagavond uit het rentebesluit van de Amerikaanse centrale bank.
De federal funds rate werd met 75 basispunten verhoogd tot een bandbreedte van 2,25 tot 2,50 procent. Het besluit werd unaniem aangenomen.
Half juni verhoogde de Amerikaanse centrale bank de rente ook al met 75 basispunten, na een renteverhoging met 50 basispunten in mei en 25 basispunten medio maart.
posting.php?mode=reply&t=12706#
De Fed zei te verwachten dat nieuwe renteverhogingen waarschijnlijk nodig zullen zijn om de inflatie omlaag te krijgen naar de door de centrale bank gewenste 2 procent. Daarnaast zal de centrale bank doorgaan met het verkleinen van de balans.
De Fed verlaagde eerder de rente tot bijna nul procent en begon met het opkopen van obligaties in 2020 om de Amerikaanse economie te steunen tijdens de coronacrisis, die leidde tot een diepe, maar korte recessie. De centrale bankiers kwamen toen overeen om de rente rond het nulpunt te houden totdat de inflatie net boven de 2 procent zou komen en de arbeidsmarkt richting volledige werkgelegenheid zou terugkeren. De Fed zei eind januari al dat aan al deze voorwaarden is voldaan.
Logica van de beurs, rente wordt verhoogd en aandelen stijgen i.p.v dalen.
Uitleg hiervoor : Niet omdat de rente werd verhoogd, want dat werd algemeen verwacht, wel omdat beleggers ervan uitgaan dat de Amerikaanse centrale bank weldra het tempo van renteverhogingen zal vertragen.
Andere logica. De omzet bij AB InBev is in het tweede kwartaal met 11,3% gestegen tot 14,8 miljard dollar. Ook het totale volume nam toe met 3,4%. Dat is veel meer dan de 1,9% die analisten hadden verwacht.
Toch direct een rode opening met 3,5% verlies
Uitleg hiervoor : Niet omdat de rente werd verhoogd, want dat werd algemeen verwacht, wel omdat beleggers ervan uitgaan dat de Amerikaanse centrale bank weldra het tempo van renteverhogingen zal vertragen.
Andere logica. De omzet bij AB InBev is in het tweede kwartaal met 11,3% gestegen tot 14,8 miljard dollar. Ook het totale volume nam toe met 3,4%. Dat is veel meer dan de 1,9% die analisten hadden verwacht.
Viel me deze morgen ook op!
Verklaring: analisten vinden het kwartaalrapport van AB InBev ondermaats in vergelijking met sectorgenoten.
hoeveel van die 14,8 miljard lijft over als winst?karine schreef: ↑28 juli 2022, 09:05 Logica van de beurs, rente wordt verhoogd en aandelen stijgen i.p.v dalen.
De operationele winst (EBITDA) steeg met 7,2% tot 5,1 miljard dollar (+5,6% verwacht)
AB InBev verwacht dat de EBITDA over het hele jaar zal groeien tussen 4 en 8 procent en dat de opbrengsten sneller zullen stijgen dan de EBITDA. De netto-investeringsuitgaven zullen tussen 4,5 en 5,0 miljard dollar liggen.
Lijkt mij toch netjes.
Ebitda in Brazilië, een van de belangrijkste Markten, stijgt met 34%
Wat dan gezegd zijnde van Shell; 17.6miljard euro netto winst in kwartaal 2.
Kwartaal 1 bedroeg reeds 7.1miljard euro. In kwartaal 3 gaan ze nog eens voor 6 miljard euro eigen aandelen inkopen.
Kwartaal 1 bedroeg reeds 7.1miljard euro. In kwartaal 3 gaan ze nog eens voor 6 miljard euro eigen aandelen inkopen.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Ebitda = de winst VOOR alle kosten
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Ik probeer de beurs iedere dag wat (beter) te begrijpen, maar wat er nu gebeurd met ABInbev is mij toch vrij onduidelijk. Ik bedoel, een daling van 4% op dit moment. Wat moet dit aandeel dan verwachten bij echt slecht nieuws?
-
- Verbannen Gebruiker