Hoe op eten besparen?
Re: Hoe op eten besparen?
wat betaal je per week voor je maaltijdbox; voor jou alleen ?
Als je wil besparen moeten er toch andere uitgaven dan eten zijn die daarvoor in aanmerking komen? Voldoende, gevarieerd en gezond eten zorgt voor lichamelijk en geestelijk welzijn. Daar ga je toch niet op besparen?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Dat kan, maar ik ben altijd al in besparingsmodus geweest.
Er valt niet zoveel te besparen op andere vlakken.
Er valt niet zoveel te besparen op andere vlakken.
Misschien wat cynisch uitgedrukt. Maar vergeet ook niet te leven hé. Als ik sommige berichten hier lees dan stel ik mij soms de vraag hoe bepaalde mensen al dan niet leven. Als je iedere euro wilt omdraaien om te besparen op eten.. om dan te investeren in.. om wat eruit te halen.. meer geld.. om dan uit te geven.. zolang het u maar gelukkig maakt zeker ![😄](//twemoji.maxcdn.com/2/svg/1f604.svg)
Mijn stelling is dat er behalve besparingen heel wat positieve elementen zijn in het zelf telen van groenten en fruit:
1. Als je (een deel van) je grasmat omvormt tot groentetuin, moet je minder gras maaien en bespaar je op benzine.
2. Werken in je groentetuin is goed voor je gezondheid.
3. Je kan groenten produceren zonder sproeimiddelen en ook dat is goed voor je gezondheid.
4. Hoe meer tijd je doorbrengt in je groentetuin, hoe minder je bezig bent met internet of met fora allerhande zoals bvb spaargids en dat is dan ook weer goed voor je geestelijke gezondheid.
1. Als je (een deel van) je grasmat omvormt tot groentetuin, moet je minder gras maaien en bespaar je op benzine.
3. Je kan groenten produceren zonder sproeimiddelen en ook dat is goed voor je gezondheid.
4. Hoe meer tijd je doorbrengt in je groentetuin, hoe minder je bezig bent met internet of met fora allerhande zoals bvb spaargids en dat is dan ook weer goed voor je geestelijke gezondheid.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Een alleenstaande moeder met 6 kinderen, nee dank u.
Vóór de verlichting: hout hakken, water dragen, groenten telen en onkruid wieden.dhalluinR schreef: ↑23 juli 2022, 18:01 Mijn stelling is dat er behalve besparingen heel wat positieve elementen zijn in het zelf telen van groenten en fruit:
Na de verlichting: idem.
Op je knieën onkruid uittrekken in de moestuin is Zen. Zeker als er brandnetels en distels staan, want dan moet je met je volle aandacht er bij zijn.
Conform de topicvraag : als het gratis is, moogt ge van niks vies zijn.
Als het niet gratis is, doet ge een goed werk en moet je niets meer in het zakje van 11.11.11 doen voor de missies.
Als je zuinig van aard bent, probeer te betalen met 50 Vietnamese dong en zorg dat ze de koers niet opzoekt op een app.
-
- Hero Member
- Contacteer:
In hongerstaking gaan voor een goede zaak.
De ziekenhuiskosten achteraf kunnen wel oplopen natuurlijk
De ziekenhuiskosten achteraf kunnen wel oplopen natuurlijk
Je betaalt 46 euro per week aan maaltijden en dan wil je er nog op besparen? Waarvoor wil je dat geld uitsparen? Welke dingen zijn belangrijker dan een gezond lichaam en je goed en sterk voelen?Timoootjex schreef: ↑25 juli 2022, 22:18Ik kies altijd voor de box 3 maaltijden 2 personen dat is 46 euro voor 6 maaltijden.
-
- Newbie
- Contacteer:
besparen op voedsel hoeft niet perse ongezonder of negatief zijn
wij kopen en eten weinig vlees , wat volgens mij ook gezonder is dan elke dag een pan vol
brood : meestal uit supermarkt en ineens 6 broden voor een hele week , vaak vind ik er in de lidl aan zero waste aan 0,2 euro of 0,5 , ineens de vriezer vol dan
dat geld wat ik uitspaar gaat ook op , maar dan aan wat duurder fruit of delicatessen , winkelbudget blijft in balans
wij kopen en eten weinig vlees , wat volgens mij ook gezonder is dan elke dag een pan vol
brood : meestal uit supermarkt en ineens 6 broden voor een hele week , vaak vind ik er in de lidl aan zero waste aan 0,2 euro of 0,5 , ineens de vriezer vol dan
dat geld wat ik uitspaar gaat ook op , maar dan aan wat duurder fruit of delicatessen , winkelbudget blijft in balans
Op eten besparen kan inderdaad positief en gezond zijn als je niet koopt wat dikmakend is en weinig voedingswaarde heeft zoals zoetigheden bij de bakker, slaatjes bij de beenhouwer en snoep. Sober eten is beter dan overmatig maar helemaal niets eten is niet mogelijk.
Ik vergeet eerder vaak onbewust te eten en drinken. Vooral 's morgens. Wanneer ik er toch aan denk, heb ik met een lichte snack in de voormiddag vaak al voldoende. Klinkt misschien vrij ongezond voor sommigen, maar zo bespaar je natuurlijk ook.