Afspraak autokeuring gemist
Re: Afspraak autokeuring gemist
Ik denk dat jullie het begrip 'fraude' gewoon niet volledig snappen.
Een product in je dieseltank gieten is geen fraude. Dat is een inspanning doen om minder uit te stoten.
Zelfs een occasie filter onder je auto zetten is geen fraude. Tijdelijk of niet, dat moet je zelf weten.
Je moet maar eens de documenten of aankondiging opzoeken die zegt dat de technische controle het resultaat van een momentopname weergeeft.
Dat wil zeggen : op het moment van keuring is alles in orde en de meting duidt dat aan. Dat het de week daarna niet in orde is ... is geen ramp want het is allemaal georganiseerd als een momentopname.
Op moment van keuring is alles in orde ? Je rijdt buiten met een document dat je toegang geeft tot het verkeer en je komt volgend jaar weer terug voor een momentopname.
Dat is alles..
Wat niet verboden is, is toegelaten.
Het is net zoals met een rijbewijs. Ooit heb je je kennis van de wegcode moeten bewijzen in een test.
Als je 30 jaar later alles vergeten bent is dat niet strafbaar op zich. Er is maar één test voorzien in je leven voorlopig.
Een product in je dieseltank gieten is geen fraude. Dat is een inspanning doen om minder uit te stoten.
Zelfs een occasie filter onder je auto zetten is geen fraude. Tijdelijk of niet, dat moet je zelf weten.
Je moet maar eens de documenten of aankondiging opzoeken die zegt dat de technische controle het resultaat van een momentopname weergeeft.
Dat wil zeggen : op het moment van keuring is alles in orde en de meting duidt dat aan. Dat het de week daarna niet in orde is ... is geen ramp want het is allemaal georganiseerd als een momentopname.
Op moment van keuring is alles in orde ? Je rijdt buiten met een document dat je toegang geeft tot het verkeer en je komt volgend jaar weer terug voor een momentopname.
Dat is alles..
Wat niet verboden is, is toegelaten.
Het is net zoals met een rijbewijs. Ooit heb je je kennis van de wegcode moeten bewijzen in een test.
Als je 30 jaar later alles vergeten bent is dat niet strafbaar op zich. Er is maar één test voorzien in je leven voorlopig.
Voor je grote uitspraken doet over fraude zou je eerst best eens opzoeken wat fraude is en wat de bestanddelen zijn alvorens men van fraude kan spreken.dhalluinR schreef: ↑19 juli 2022, 18:02Ik ben het niet dikwijls met je eens maar thans ben ik echt verwonderd dat de forumleiding niet ingrijpt. Openlijk aanzetten tot fraude!VLblokpate schreef: ↑19 juli 2022, 09:03
Ik dacht dat het de bedoeling was van een roetfilter om het milieu te sparen. Dat is iets dat we doen voor ons allemaal, de huidige en de toekomstige generaties.
(Hoe komt het dat veel Vlamingen spontaan denken aan manieren om fraude te plegen)
Waar zijn die kerels mee bezig?
Haelewyn aka Destereir en anderen, hier gaan jullie toch ver uit de bocht!
Haelewyn heeft het mooi verwoord maar zoek het toch nog maar eens op dan weet je het voor de volgende keer.
Ik zal het nog een keer zeggen voor het geval je erover gelezen hebt.
Op mijn EURO4 was een roetfilter zelfs niet verplicht maar hij zat er nu eenmaal af fabriek op. Ik mag met mijn auto niet meer binnen in een LEZ zone, werkende roetfilter of niet.
Fraude
Ja, dan is het fiscale fraude omdat stuk autotaks berekend word op uitstoot.
Dus roetfilter weghalen bij euro 4 kloppen de gegevens niet meer met wat op wegentaks vermeld word.
Dus roetfilter weghalen bij euro 4 kloppen de gegevens niet meer met wat op wegentaks vermeld word.
-
- Verbannen Gebruiker
Pfffff .... begrijpend lezen .... Vlamingen kunnen dat niet meer. Lezen gaat al jaren achteruit in het Vlaams onderwijs. En als je niet kunt lezen, kun je niets.TikTak schreef: ↑19 juli 2022, 18:59Voor je grote uitspraken doet over fraude zou je eerst best eens opzoeken wat fraude is en wat de bestanddelen zijn alvorens men van fraude kan spreken.
Haelewyn heeft het mooi verwoord maar zoek het toch nog maar eens op dan weet je het voor de volgende keer.
Ik zal het nog een keer zeggen voor het geval je erover gelezen hebt.
Op mijn EURO4 was een roetfilter zelfs niet verplicht maar hij zat er nu eenmaal af fabriek op. Ik mag met mijn auto niet meer binnen in een LEZ zone, werkende roetfilter of niet.
Fraude
Lees eerst eens waarover het gaat (roep eventueel de hulp in van iemand anders) en reageer dan.
Hoe langer hoe zotter wordt het hier. Ik wist niet dat ik op een forum met heilige boontjes terecht ben gekomen.
Natuurlijk ni, foeffelen doen wij toch allemaal.
2 wc op grondwater, stoken met gras via Carisfire systeem, rijden met verkeerd kleurtje enz..
Neen, is maar voor te lachen hé
Ik vraag me af hoeveel mensen er zo rondrijden met een niet gekeurde wagen. Dat moeten er toch immens veel zijn? Toen ik mijn groene kaart ontving, heb ik onmiddellijk een afspraak proberen inplannen maar dat kan pas ten vroegste na 1 maand à anderhalve maand, daardoor is je keuring dus verlopen en ben je niet in regel.
Je zou dan kunnen zeggen van 'Ik ga zonder afspraak naar de keuring' maar die wachttijden daar zijn enorm lang. Op 2 à 3 uur aanschuiven heb ik op zich geen probleem, dat zijn we inmiddels zo gewoon maar die wachttijden lopen tegenwoordig op naar 7 à 8 uur. Daardoor ontstane files buiten het keuringsstation zijn in de meeste gevallen ook op vlak van verkeersveiligheid een regelrecht fiasco.
Vandaar dus mijn conclusie dat er naar mijn gevoel enorm veel mensen met een vervallen keuring (= niet gekeurd) rond rijden.
Je zou dan kunnen zeggen van 'Ik ga zonder afspraak naar de keuring' maar die wachttijden daar zijn enorm lang. Op 2 à 3 uur aanschuiven heb ik op zich geen probleem, dat zijn we inmiddels zo gewoon maar die wachttijden lopen tegenwoordig op naar 7 à 8 uur. Daardoor ontstane files buiten het keuringsstation zijn in de meeste gevallen ook op vlak van verkeersveiligheid een regelrecht fiasco.
Vandaar dus mijn conclusie dat er naar mijn gevoel enorm veel mensen met een vervallen keuring (= niet gekeurd) rond rijden.
Een klein half miljoen is te laat, waarvan een 300.000 personenwagens.
En een kleine 200.000 gaat helemaal niet naar de keuring (inbegrepen vracht-/bestelwagens/bussen, zo te zien)...
Cijfers over vlaanderen.
https://docs.vlaamsparlement.be/pfile?id=1661349
't Zijn er idd een pak.
Er zouden zo'n 3,6 miljoen personenwagens in vlaanderen ingeschreven zijn. Als je dan bedenkt dat je pas vanaf het 4e jaar naar de keuring moet en de gemiddelde leeftijd van een wagen in vlaanderen zo'n 10 jaar is ...
En als je ziet dat keuringscentra nu al niet kunnen volgen ...
Hallucinant, die beelden gisteren op vtm nieuws ...
https://vtm.be/vtmgo/afspelen/e993b4c7e ... 80927d9956 vanaf 14:00
Hoe meer auto's er minder gaan rijden, hoe meer de rijdende auto's zullen moeten gaan betalen..
Met de electrik / gas hetzelfde, Hoe meer we besparen, hoe duurder de elektrik / gas wordt..
Met de electrik / gas hetzelfde, Hoe meer we besparen, hoe duurder de elektrik / gas wordt..
Dat is net geen 10%J Lawieck schreef: ↑3 augustus 2022, 08:13Een klein half miljoen is te laat, waarvan een 300.000 personenwagens.
En een kleine 200.000 gaat helemaal niet naar de keuring (inbegrepen vracht-/bestelwagens/bussen, zo te zien)...
Cijfers over vlaanderen.
https://docs.vlaamsparlement.be/pfile?id=1661349
't Zijn er idd een pak.
Er zouden zo'n 3,6 miljoen personenwagens in vlaanderen ingeschreven zijn. Als je dan bedenkt dat je pas vanaf het 4e jaar naar de keuring moet en de gemiddelde leeftijd van een wagen in vlaanderen zo'n 10 jaar is ...
En als je ziet dat keuringscentra nu al niet kunnen volgen ...
Hallucinant, die beelden gisteren op vtm nieuws ...
https://vtm.be/vtmgo/afspelen/e993b4c7e ... 80927d9956 vanaf 14:00
Vind ik wel heel straf en dat zal in 2022 alleen nog maar slechter geworden zijn.
Zijn daar geen recente cijfers van?
Weten jullie wat straf is.
De douane doet bij een controle op diesel altijd de brandstoftank en nooit aan de mazout filter voor de motor.
Nu hoe sommige camperaars en nog anderen dit omzeilen .......
De grote campers van + 3,5 ton.
Daarvan zijn er een deel die een aparte rode tank aan boord hebben.
De douane controleert enkel aan de officiële (kleine tank) he.
Das pas gedogen fraude.
En de kleine garnaal betaald zich blauw aan brandstof ondertussen.
Is een gelijkaardig verhaal bij de nutteloze autokeuring en moment opname.
De douane doet bij een controle op diesel altijd de brandstoftank en nooit aan de mazout filter voor de motor.
Nu hoe sommige camperaars en nog anderen dit omzeilen .......
De grote campers van + 3,5 ton.
Daarvan zijn er een deel die een aparte rode tank aan boord hebben.
De douane controleert enkel aan de officiële (kleine tank) he.
Das pas gedogen fraude.
En de kleine garnaal betaald zich blauw aan brandstof ondertussen.
Is een gelijkaardig verhaal bij de nutteloze autokeuring en moment opname.
Estate Guru believer.
Kan toch eenvoudig opgelost worden : meer dan 1 maand over tijd met de keuring = inbeslagname + verbeurd verklaring van het voertuig. Idem bij een niet verzekerd voertuig.
En wat als je er als -brave huisvader- niet aan kan doen? Die groene kaart krijg je een maand op voorhand maar in veel keuringscentra is de wachttijd 1,5 maand. Dan ben je sowieso 2 weken te laat.
Dan zal je nog de boete betalen. Je moet niet wachten op de uitnodiging maar naar de uiterste datum op je groene kaart kijken. Geen uitnodiging of te laat gekregen is geen geldige reden.
https://www.autoveiligheid.be/autokeuri ... utokeuring
https://www.autoveiligheid.be/autokeuri ... utokeuring
Zegt de man die bijna nooit zijn wagen gebruikt. Deze wereldvreemde voorgestelde maatregelen raken hemzelf natuurlijk niet. Gezags- en plichtsgetrouw tot in het absurde zolang ze hem maar gerust laten!
Laatst gewijzigd door dhalluinR op 3 augustus 2022, 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.