De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Ageas is daar ook zeer gedreven in.
Die hebben al massa's van zichzelf gekocht en vernietigd.
Die hebben al massa's van zichzelf gekocht en vernietigd.
Geef mij maar dividenden.
Die buybacks gebeuren altijd wanneer het bedrijf duur gewaardeerd staat, zelden wanneer het goedkoop is.
Ik zal er wel iets anders mee kopen dat redelijk geprijsd is.
Die buybacks gebeuren altijd wanneer het bedrijf duur gewaardeerd staat, zelden wanneer het goedkoop is.
Ik zal er wel iets anders mee kopen dat redelijk geprijsd is.
Ah neen, daar ben ik tegen. Dat is waardevernietiging.
Hoe kom je daarbij? Zeker in het geval van Apple is de reden dat ze geen enkele andere investering (bvb acquisitie) zien die interessanter is. Er zijn bedrijven die hun aandelen opkopen om de prijs te doen stijgen, en dat is uiteraard vergif. Maar anders dan dat creeert het waarde voor aandeelhouders.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Ja goed, ik bedoelde niet letterlijk op de bankrekening. Die 28 miljard waarvan jij spreekt is wat ze beschikbaar hebben om hun elektriciteitsrekening te betalen. Opnieuw, bij wijze van spreken.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
-
- Jr. Member
- Contacteer:
buybacks creeren geen waarde, enkel als je de aandelen ook vernietigd, dan is er theoretisch een stijging van de waarde per aandeel (en dan nog, er wordt evenveel geld vernietigd dat in het bedrijf zat, dus eigenlijk is het een nuloperatie), en dat wordt zelden of nooit gedaan.
Meestal dienen die buybacks gewoon om aandelen te kunnen geven aan het management of personeel als bonus...
Dus veel heb je daar niet aan, maar het komt goed over ook naar investeerders
Ik denk dat dat ook het grootste doel is van buybacks: beetje controle houden over waar je aandelen zitten en reputatie naar investeerders.
Tenzij je het anders bekijkt: talent moet betaald worden als je het wilt behouden, sowieso. Heb je geen aandelen uit te delen dan zul je op een andere manier moeten betalen. Met geld bijvoorbeeld.
Iemand die weet wat Apple gaat doen met de teruggekochte aandelen?Aerolla schreef: ↑3 augustus 2022, 19:06 buybacks creeren geen waarde, enkel als je de aandelen ook vernietigd, dan is er theoretisch een stijging van de waarde per aandeel (en dan nog, er wordt evenveel geld vernietigd dat in het bedrijf zat, dus eigenlijk is het een nuloperatie), en dat wordt zelden of nooit gedaan.
Bij aankoop van een iPhone of een Mac krijg je gratis een aandeel van Apple cadeau.
Het is andersom. Ik kocht ooit aandelen van Apple en sindsdien krijg ik alle producten van Apple gratis. Ik moest er wel telkens wat aandelen voor verkopen, maar de prijsstijging van de resterende stukken compenseerde dat ruimschoots.
k probeer hetzelfde te doen met Ferrari.
er wordt geen geld vernietigd. Het eigen vermogen wordt gewoon over minder aandelen verdeeld, en dus worden die meer waard.Aerolla schreef: ↑3 augustus 2022, 19:06 buybacks creeren geen waarde, enkel als je de aandelen ook vernietigd, dan is er theoretisch een stijging van de waarde per aandeel (en dan nog, er wordt evenveel geld vernietigd dat in het bedrijf zat, dus eigenlijk is het een nuloperatie), en dat wordt zelden of nooit gedaan.
Aandelen die het bedrijf heeft opgekocht tellen niet meer mee in vele berekeningen; bvb enkel de uitstaande aandelen krijgen dividenden.Aerolla schreef: ↑3 augustus 2022, 19:06 buybacks creeren geen waarde, enkel als je de aandelen ook vernietigd, dan is er theoretisch een stijging van de waarde per aandeel (en dan nog, er wordt evenveel geld vernietigd dat in het bedrijf zat, dus eigenlijk is het een nuloperatie), en dat wordt zelden of nooit gedaan.
Een deel van de aandelen worden typisch gebruikt om aandelenplannen te bevoorraden, dit verhindert dat er nieuwe aandelen moeten gecreerd worden dat tot verwatering zou leiden. Een deel van de aandelen zullen effectief geschrapt worden, elke resterende aandeelhouder bezit dus meer van het bedrijf, en de toekomstige cashstromen, ....
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Maar die aandelen worden gekocht... dus dat geld verdwijnt wel uit de firma...nickname schreef: ↑4 augustus 2022, 18:05er wordt geen geld vernietigd. Het eigen vermogen wordt gewoon over minder aandelen verdeeld, en dus worden die meer waard.Aerolla schreef: ↑3 augustus 2022, 19:06 buybacks creeren geen waarde, enkel als je de aandelen ook vernietigd, dan is er theoretisch een stijging van de waarde per aandeel (en dan nog, er wordt evenveel geld vernietigd dat in het bedrijf zat, dus eigenlijk is het een nuloperatie), en dat wordt zelden of nooit gedaan.
Het gaat namelijk naar de verkoper van de aandelen...
het eigen vermogen daalt dus met exact de waarde van de aandelen die je vernietigd, dus wordt er niks meer waard..
Het is wel waar wat B7H4Long zegt, dat van de toekomstige kasstromen per aandeel stijgt
Jullie zijn wel heel creatief in boekhouden soms
-
- Hero Member
- Contacteer:
Denk niet dat de aandeelhouder creatief is in de boekhouding maar wél het bedrijf waarin die aandeelhouder heeft belegd! Maar wellicht zien wij dat verkeerd.
-
- Verbannen Gebruiker
Nvidia gisteren en Micron vandaag verwachten tegenwind voor de verkoop.
Teken aan de wand voor de chips in het algemeen?