Hoe op eten besparen?
Re: Hoe op eten besparen?
Ik weet niet of dit alleen in mijn streek gebeurt maar hier leggen van die dikke "ronkers", vliegen dus, hun eitjes graag in / op mosselschelpen en die evolueren nogal rap tot maden.
Je moet er nogal wat moeite voor doen om ze er bij weg te houden want ze kruipen nog door gaatjes waarvan je denkt dat ze er niet door kunnen.
Indien je een "Lunch Garden" in je omgeving hebt, of in de buurt van je werk:Timoootjex schreef: ↑4 augustus 2022, 21:23 Ik heb vanmiddag lekker mosselen gegeten. In een resto café. Was 1,5 kg voor 24,9 euro natuur. Viel dus behoorlijk mee.
...
Mosselen à volonté (heel de dag door) voor 15,99 € : keuze tussen Natuur, met witte wijnsaus, looksaus of met thaise curry volgens het recept van Albert Verdeyen.
(Ook verkrijgbaar in takeout of via Deliveroo.)
De eerste portie is dan wel "slechts?" 1,2 kg, maar met de leeggegeten mosselkom en op vertoon van het ticket, kunnen grote eters hun volgende portie gratis bijbestellen.
-Bovendien kun je per kassaticket van minimum 15 € gebruik maken van een korting van 1 euro met de kortingsbon die je doorlopend op hun website kunt vinden.
-En met de klantenkaart kun je de gemiddelde prijs nog wat laten zakken.
Ook andere (vlees- en vis-) gerechten worden tegen betaalbare prijzen aangeboden (10,99 - 12,99 - 13,99 - 14,99 €).
De kwaliteit van hun keuken kan uiteraard variëren in de verschillende restaurants; maar voldoet zéker voor af en toe vervanging van home-made dagelijkse kost.
Ik ben de mosselen al gaan eten bij lunch garden. Het moet een maand of zo geleden zijn.
De mosselen waren er toen ERG klein en ik ben niet meer teruggekeerd voor een tweede portie. Het was me de moeite niet waard om die duimspijker-mosselen uit hun schelpen te peuteren.
Bij ikea duren ze ook wel eens mosselen verkopen aan een spectaculaire prijs.
Voor de snelle hap ga ik wel eens naar lunch garden. Maar al bij al is dat niet een restaurant waar ik wekelijks naartoe wil.
Het doet me wat teveel aan als een schoolkeuken of het brengt herinneringen boven van bij het leger.
De mosselen waren er toen ERG klein en ik ben niet meer teruggekeerd voor een tweede portie. Het was me de moeite niet waard om die duimspijker-mosselen uit hun schelpen te peuteren.
Bij ikea duren ze ook wel eens mosselen verkopen aan een spectaculaire prijs.
Voor de snelle hap ga ik wel eens naar lunch garden. Maar al bij al is dat niet een restaurant waar ik wekelijks naartoe wil.
Het doet me wat teveel aan als een schoolkeuken of het brengt herinneringen boven van bij het leger.
De grootte van mosselen kan uiteraard ook wel variëren van seizoen tot seizoen.
Mijn recente ervaringen waren dat de mosselen ook klein waren op de dijk in Oostende (half juli) en in Philippine, Zeeuws-Vlaanderen (begin juli).
In een Lunch Garden gaan mijn man en ik af en toe lunchen, als we in de buurt zijn voor boodschappen.
Uiteraard alleen om thuis niet hoeven te koken. Voor een extra culinaire ervaring moet je daar inderdaad niet zijn.
Mijn recente ervaringen waren dat de mosselen ook klein waren op de dijk in Oostende (half juli) en in Philippine, Zeeuws-Vlaanderen (begin juli).
In een Lunch Garden gaan mijn man en ik af en toe lunchen, als we in de buurt zijn voor boodschappen.
Uiteraard alleen om thuis niet hoeven te koken. Voor een extra culinaire ervaring moet je daar inderdaad niet zijn.
Gaan eten in de Lunch Garden dat vind ik zowat het dieptste dat je kunt vallen. Je kookt toch zelf veel lekkerder?
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Kookt ons Neefje lekker ? Geen idee.
Nefertari, haar man, ikzelf : we voelen ons aangesproken.
Ik ga al eens een Zinger eten bij KFC en dat is nog goedkoper want ik neem geen menu of drank. Eén topper junkfood-burger voor minder dan 6 euro.
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
Zoals mijn verzekeringsagent met dikke jaguar ooit zei : iedereen koopt naar zijn stand.
En mede daarop ben ik klant geworden bij een verzekeringsmaatschappij die haar producten online verkoopt.
Nefertari, haar man, ikzelf : we voelen ons aangesproken.
Ik ga al eens een Zinger eten bij KFC en dat is nog goedkoper want ik neem geen menu of drank. Eén topper junkfood-burger voor minder dan 6 euro.
Zoals mijn verzekeringsagent met dikke jaguar ooit zei : iedereen koopt naar zijn stand.
En mede daarop ben ik klant geworden bij een verzekeringsmaatschappij die haar producten online verkoopt.
Had jij geen kippen?haelewyn schreef: ↑5 augustus 2022, 12:06 Ik weet niet of dit alleen in mijn streek gebeurt maar hier leggen van die dikke "ronkers", vliegen dus, hun eitjes graag in / op mosselschelpen en die evolueren nogal rap tot maden.
Je moet er nogal wat moeite voor doen om ze er bij weg te houden want ze kruipen nog door gaatjes waarvan je denkt dat ze er niet door kunnen.
In stukken meppen met een hamer in een zak en bij je kiekens.
Werkt ook met oesters.
Als dat te lang duurt, mee de kachel in en met de assen uitstrooien. Alles, ook botten, valt dan met een tik uit elkaar en vergaat met de tijd. Goed voor iedere moestuin.
Gewoon nonsens dat er organisch 'afval' zou zijn dat niet composteert. Composteert allemaal, soms moet je alleen voor wat betere omstandigheden zorgen.
Nee, ... Die gingen hun eieren altijd verstoppen. Er zat een haan bij en regelmatig broedden de hennen kleine kipjes (tot daar nog aan toe) en hanen uit. Ik moest regelmatig iemand vragen om er een deel dood te doen (en mee te nemen om op te eten) en na die man's dood heb ik de kippen ineens allemaal weggegeven.
Geen werk meer aan, geen eieren meer verloren leggen, geen ziekten in het kot, geen ophokplicht, etc etc
-Mijn oorspronkelijke reactie over LG was bedoeld als tip, voor iemand die wenst te besparen op eten, en die een beetje verder stelde dat 24,9 € voor mosselen behoorlijk meevalt. (Dat betaalde ik zelfs niet in mosselstad Philippine.)
-Wat verder heb ik duidelijk vermeld dat ik een verschil maak tussen eten in een Lunch Garden en een extra culinaire ervaring.
-De 2 Lunch Gardens die het dichtste bij mijn woonplaats zijn, liggen beide vlakbij een supermarkt en een aantal andere winkels. Sinds ik niet meer hoef te gaan werken, maak ik van winkelen een plezante uitstap, eten en/of terrasjes inclusief, en hoeft er die dag thuis niet meer gekookt te worden.
Thuis mosselen koken, is voorbehouden voor mijn man, en hij maakt die heel lekker.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Zelfs 2,3 kg als je dat vraagtYaris schreef: ↑5 augustus 2022, 07:30Serveren ze in een restaurant 1,5 kg? Wij krijgen met ons gedrieën thuis nauwelijks 2 kg op.Timoootjex schreef: ↑4 augustus 2022, 21:23 Ik heb vanmiddag lekker mosselen gegeten. In een resto café. Was 1,5 kg voor 24,9 euro natuur.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ja ik begrijp de kostenbesparing maar ik was gaan eten met mijn vader en die is nu ook niet van een paar euro.Nefertari schreef: ↑5 augustus 2022, 12:16Indien je een "Lunch Garden" in je omgeving hebt, of in de buurt van je werk:Timoootjex schreef: ↑4 augustus 2022, 21:23 Ik heb vanmiddag lekker mosselen gegeten. In een resto café. Was 1,5 kg voor 24,9 euro natuur. Viel dus behoorlijk mee.
...
Mosselen à volonté (heel de dag door) voor 15,99 € : keuze tussen Natuur, met witte wijnsaus, looksaus of met thaise curry volgens het recept van Albert Verdeyen.
(Ook verkrijgbaar in takeout of via Deliveroo.)
De eerste portie is dan wel "slechts?" 1,2 kg, maar met de leeggegeten mosselkom en op vertoon van het ticket, kunnen grote eters hun volgende portie gratis bijbestellen.
-Bovendien kun je per kassaticket van minimum 15 € gebruik maken van een korting van 1 euro met de kortingsbon die je doorlopend op hun website kunt vinden.
-En met de klantenkaart kun je de gemiddelde prijs nog wat laten zakken.
Ook andere (vlees- en vis-) gerechten worden tegen betaalbare prijzen aangeboden (10,99 - 12,99 - 13,99 - 14,99 €).
De kwaliteit van hun keuken kan uiteraard variëren in de verschillende restaurants; maar voldoet zéker voor af en toe vervanging van home-made dagelijkse kost.
Dan zit er niks anders op dan voor je mosselen op den vreemde te gaan.haelewyn schreef: ↑5 augustus 2022, 16:41 Nee, ... Die gingen hun eieren altijd verstoppen. Er zat een haan bij en regelmatig broedden de hennen kleine kipjes (tot daar nog aan toe) en hanen uit. Ik moest regelmatig iemand vragen om er een deel dood te doen (en mee te nemen om op te eten) en na die man's dood heb ik de kippen ineens allemaal weggegeven.![]()
Geen werk meer aan, geen eieren meer verloren leggen, geen ziekten in het kot, geen ophokplicht, etc etc
Schil voor twee personen 10 min in speciale microgolfpot en klaar is kees.
Geen water op doen, niks.
Schillen en direct in microgolf, anders verkleuren de aardappels.
Smakelijk.
-
- Full Member
- Contacteer: