Yield curve inversion - recessie
TIP
-
- Verbannen Gebruiker
Re: Yield curve inversion - recessie
Je verdraait mijn woorden. Mijn woorden waren: sterk banenrapport, inversie schiet omhoog, we are doomed.
Wie een beetje de economie volgt, snapt de niet uitgesproken woorden (dit veronderstelt ook afwezigheid van kortzichtigheid).
Sterk banenrapport. Inversie schiet omhoog. Daarnaast: de FED zal niet geneigd zijn de rente trager te doen stijgen, integendeel zelfs. Sterke inversie en sterk stijgende korte termijnrente: groter gevaar voor recessie. We are doomed.
Keep smiling.

Citaat uit de Mauldin nieuwsbrief van vandaag:
https://www.mauldineconomics.com/frontl ... ss-factors
“Here’s what we know: Inflation is rising, growth is weakening, and the Fed is tightening. All these seem likely to persist, though to varying degrees and with occasional breaks. That means recession is coming, if not already here.”
“Now we have other elements, like a war raising global food and energy prices and re-ordering geopolitical relationships, supply chains, a stressed labor market, etc. Not to mention a more dramatically inverted yield curve.”
“Here’s what we know: Inflation is rising, growth is weakening, and the Fed is tightening. All these seem likely to persist, though to varying degrees and with occasional breaks. That means recession is coming, if not already here.”
“Now we have other elements, like a war raising global food and energy prices and re-ordering geopolitical relationships, supply chains, a stressed labor market, etc. Not to mention a more dramatically inverted yield curve.”
We zitten er dus al in?JosTM schreef: ↑6 augustus 2022, 10:31 Citaat uit de Mauldin nieuwsbrief van vandaag:
-
- Verbannen Gebruiker
Vokgens onderstaande analyse zien we nu een "valse" stierenmarkt. De beleggers zijn te enthousiast om bij te kopen sinds half juni; en half juni hebben te weinig beleggers de aandelenmarkten de rug toegekeerd. De echte bodem moet dus nog komen.
The bear market is not over, according to a contrarian analysis of stock market timer sentiment.
That’s for two contrarian-related reasons. First, since the mid-June low, stock market timers have been eager to turn bullish, and that is more typical of bear market rallies than the beginnings of a new bull market. Second, the stock market’s mid-June bottom was not accompanied by anything close to the capitulation that often accompanies a major bottom.
Laat ons hopen. Heb eind juni flink de trein gemist!VLblokpate schreef: ↑8 augustus 2022, 11:42Vokgens onderstaande analyse zien we nu een "valse" stierenmarkt. De beleggers zijn te enthousiast om bij te kopen sinds half juni; en half juni hebben te weinig beleggers de aandelenmarkten de rug toegekeerd. De echte bodem moet dus nog komen.
The bear market is not over, according to a contrarian analysis of stock market timer sentiment.
That’s for two contrarian-related reasons. First, since the mid-June low, stock market timers have been eager to turn bullish, and that is more typical of bear market rallies than the beginnings of a new bull market. Second, the stock market’s mid-June bottom was not accompanied by anything close to the capitulation that often accompanies a major bottom.
Ga je hem volgende keer dan niet missen? Wanneer gaat voor jou het sein zijn om in te stappen?
Ik zal pas van mijn fondsen bijkopen wanneer ze op 35% verlies YTD staan.
Ik zal pas van mijn fondsen bijkopen wanneer ze op 35% verlies YTD staan.
Ik heb mijn les geleerd na de correctie van maart 2020. Dit jaar heb ik geregeld bijgekocht na iedere grote daling. Ik heb daar sinds eind juni veel voordeel mee gedaan. Maar om mijn resterende cash niet te snel te verbruiken ga ik nu wachten op een heel sterke daling tot -35% YTD.
Denk idd dat je die dan niet snel zal verbruiken, tenzij je heel volatiele fondsen hebt. Wanneer is de laatste keer dat de beurs zo hard gedaald is? 2008?
Ik heb het niet over een daling van de indexen met 35% maar over een YTD van mijn fondsen van -35%. De helft van mijn fondsen staat nu op -10% of lager. Maar eind juni kwamen er een aantal in de buurt.
De omgekeerde rentecurve is aan een hoog tempo aan het stijgen. Vandaag meer dan 21% omhoog (naar -33).
In een interview in De Morgen ziet econoom Koen Schoors (UGent) de positieve kant van een recessie.
- Door de afkoeling van de economie zal de vraag naar producten dalen waardoor de prijs getemperd wordt en de inflatie daalt.
- Momenteel is gas peperduur. De industrie zoekt daardoor uit hoe ze het kan doen met minder gas. Op de lange termijn is dat net goed: wanneer de gasprijs weer daalt kan de industrie nog steeds met minder gas en is ze dus productiever geworden. Ik heb dat ook al gedacht: een recessie zet ons aan om na te denken hoe we beter en efficiënter kunnen leven/sparen/produceren.
Goh ,wat moet zo een pipo anders gaan vertellen in een krant ??
Mensen,we sukkelen een zware depressie binnen,grotendeels veroorzaakt door onze ondoordachte sancties tegen Rusland,waarmee we onze grootste economie (Duitsland) aan de rand van de afgrond brengen.
Vrees voor uw job.Sociale onrusten komen eraan . En de eurozone komt komt onder zware druk te staan.
Mocht hij zoiets verkondigen,dan mag hij met zijn kop nooit meer de media in.
En komt zijn vetbetaald jobke aan de universiteit ook in het gedrang !
De positieve kant van een recessie ..... Hoe kom je erop
Mensen,we sukkelen een zware depressie binnen,grotendeels veroorzaakt door onze ondoordachte sancties tegen Rusland,waarmee we onze grootste economie (Duitsland) aan de rand van de afgrond brengen.
Vrees voor uw job.Sociale onrusten komen eraan . En de eurozone komt komt onder zware druk te staan.
Mocht hij zoiets verkondigen,dan mag hij met zijn kop nooit meer de media in.
En komt zijn vetbetaald jobke aan de universiteit ook in het gedrang !
De positieve kant van een recessie ..... Hoe kom je erop