Water
TIP
Re: Water
In De Standaard staan een aantal tips om water te besparen. Een ervan is:
Nog een andere slechte tip:
Ik heb ergens anders gelezen dat je dat juist niet mag doen. Want als je daar een gewoonte van maakt leer je je blaas aan dat je moet plassen telkens wanneer je het geluid van stromend water hoort.Plas onder de douche. Je spoelt al één keer minder je toilet door.
Nog een andere slechte tip:
Als je niet altijd meteen doorspoelt zal het zuur in de urine na een tijd het glazuur van de wc-pot aantasten.Spoel je toilet niet door tijdens de nacht.
[quote][Nog een andere slechte tip:
Spoel je toilet niet door tijdens de nacht.
Als je niet altijd meteen doorspoelt zal het zuur in de urine na een tijd het glazuur van de wc-pot aantasten./quote]
Daar heb je gelijk in, Yaris.
Zeker voor de azijnpissers onder ons.
Spoel je toilet niet door tijdens de nacht.
Als je niet altijd meteen doorspoelt zal het zuur in de urine na een tijd het glazuur van de wc-pot aantasten./quote]
Daar heb je gelijk in, Yaris.
Zeker voor de azijnpissers onder ons.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Wat een slechte tip. Plas gewoon buiten in je (moes)tuin. Gratis bemesting. Als elke Vlaming één liter per dag in zijnen hof pist, komt er per dag 6 miljoen liter water extra in de grond terecht.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Op voorwaarde dat je geen medicatie neemt. Je het verdund met 2 liter water en pas 30min. later uitgiet in de moestuin.CarpeNoctem schreef: ↑8 augustus 2022, 21:00Wat een slechte tip. Plas gewoon buiten in je (moes)tuin. Gratis bemesting. Als elke Vlaming één liter per dag in zijnen hof pist, komt er per dag 6 miljoen liter water extra in de grond terecht.
Goh ja, de ene beweert van niet, de andere van wel...Yaris schreef: ↑8 augustus 2022, 20:31 In De Standaard staan een aantal tips om water te besparen. Een ervan is:Ik heb ergens anders gelezen dat je dat juist niet mag doen. Want als je daar een gewoonte van maakt leer je je blaas aan dat je moet plassen telkens wanneer je het geluid van stromend water hoort.Plas onder de douche. Je spoelt al één keer minder je toilet door.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220601_95069174
Omdat niet iedereen het ganse artikel kan lezen:
"Wat het pavloveffect betreft: daar is geen enkel stevig wetenschappelijk bewijs voor”, zegt uroloog Piet Hoebeke (UZ Gent). "
...
"Maar wetenschappelijk zijn er geen argumenten om dat niet te doen. "
Zelf doe ik het niet.
+ de 10-tallen liters water die niet verspild worden door het toilet niet meer te gebruiken.CarpeNoctem schreef: ↑8 augustus 2022, 21:00Wat een slechte tip. Plas gewoon buiten in je (moes)tuin. Gratis bemesting. Als elke Vlaming één liter per dag in zijnen hof pist, komt er per dag 6 miljoen liter water extra in de grond terecht.
Misschien best dat men wildplassen verrplicht in plaats van het te bestraffen. Toilet enkel gebruiken bij grote boodschap zou veel water besparen.
Eet eens een vegan burger ipv een rundvlees burger.
Voor rundvlees (kweek en verwerking) is meer dan 10.000 liter drinkwater per kg nodig.
Dus 200g rundvlees 1x aan de kant laten is meteen een besparing van 2000 l.
En zo kan de vegan zorgeloos lang douchen ipv over pis en kak te discussiëren.
Voor rundvlees (kweek en verwerking) is meer dan 10.000 liter drinkwater per kg nodig.
Dus 200g rundvlees 1x aan de kant laten is meteen een besparing van 2000 l.
En zo kan de vegan zorgeloos lang douchen ipv over pis en kak te discussiëren.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Probleem van groenten is natuurlijk ook het hoge waterverbruik...
Dus de enige oplossing is uiteindelijk: niks eten
Wat ons logischerwijs tot het enige echte probleem brengt: we zijn met te veel
Nu ja, om het toch weer wat on-topic te brengen: ik heb dus laatst in Veolia geinvesteerd, ik moet zeggen dat dat ook wel tegenvalt...
Maar ik zit erin voor de heel lange termijn, maar mijn instapmoment was alleszins niet super
Dus de enige oplossing is uiteindelijk: niks eten
Wat ons logischerwijs tot het enige echte probleem brengt: we zijn met te veel
Nu ja, om het toch weer wat on-topic te brengen: ik heb dus laatst in Veolia geinvesteerd, ik moet zeggen dat dat ook wel tegenvalt...
Maar ik zit erin voor de heel lange termijn, maar mijn instapmoment was alleszins niet super
Water zal steeds belangrijker worden: aanhoudende droogte, schaarste in conflictgebieden, enz.
Maar een hot thema is daarom niet direct een hot beleggersthema.
Met een Thema ETF kun je inderdaad gespreid in water beleggen waar dan krijg je zowel de winnaars als de verliezers.
Kleine kanttekening:
Toen ik mijn ontwikkelingssamenwerking in Peru deed werd ik daar geconfronteerd met het volgende: Watervoorziening werd door de overheid geregeld. Dus burgers hadden goedkoop water of mochten zelf uit putten/rivieren halen. Onder Fujimori werden heel wat drinkwaterbronnen geprivatiseerd, waaronder door Coca Cola, dus je kan daar drinkwaterflesjes kopen met het logo van Cocoa cola op. Nu moeten burgers in bepaalde regio's heel wat meer betalen voor drinkbaar water.
Maar een hot thema is daarom niet direct een hot beleggersthema.
Met een Thema ETF kun je inderdaad gespreid in water beleggen waar dan krijg je zowel de winnaars als de verliezers.
Kleine kanttekening:
Toen ik mijn ontwikkelingssamenwerking in Peru deed werd ik daar geconfronteerd met het volgende: Watervoorziening werd door de overheid geregeld. Dus burgers hadden goedkoop water of mochten zelf uit putten/rivieren halen. Onder Fujimori werden heel wat drinkwaterbronnen geprivatiseerd, waaronder door Coca Cola, dus je kan daar drinkwaterflesjes kopen met het logo van Cocoa cola op. Nu moeten burgers in bepaalde regio's heel wat meer betalen voor drinkbaar water.
Vind ik ook.DeZatteNonkel schreef: ↑9 augustus 2022, 03:40 Eindelijk nog eens een interessant topic op Spaargids.
Zo is dat. Doe ik ook al jaaaren. En op de plantjes die er goed tegen kunnen, die de N direct opnemen zodat de P gebruikt kan worden wanneer de bloei daar is. Alleen oppassen met de buren, die zijn dikwijls heeeel lang naar school geweest en hebben een heeeeel dom papiertje gekregen waardoor ze zijn gaan denken dat ze slim zijn.DeZatteNonkel schreef: ↑9 augustus 2022, 03:40 Of gewoon op de composthoop. Geen stank, geen gedoe, en het stimuleert zelfs het composteringsproces!
Veel van ons vermeend waterverbruik is compleet bij de haren getrokken. Een tuin die je vochtig houdt, neemt nieuw water veel gemakkelijker op. Daar heb je minder verlies aan dan aan een droge tuin. Of de bedoeling zou woestijn-creatie moeten zijn?
Vlees, idem. 10.000 liter per kg vlees? Dat beest ontlast zich ook, die ontlasting kan op een veld als meststof en vocht. Hoeveel verdampt dat beest met zijn ademhaling? Wat ook weer bijdraagt aan de neerslagvorming.
De rest bij verwerking komt in afvoerkanalen en uiteindelijk in waterwegen waar het ook weer gerecycleerd wordt.
Wij hebben hier in Europa maar 1 klimaat probleem, en dat is de verregaande ontbossing die heeft plaatsgevonden. (Zodat we graan kunnen sturen naar plekken waar ze een 365 groeiseizoen hebben en de bananen van de bomen vallen.) Minder dan een eeuw geleden was het grootste deel van Europa nog steeds vooral bos.
Of er teveel volk op aarde is, is volgens mij een open deur intrappen maar ze moeten het in Azië en Africa zelf weten en al dat volk ook ginder houden. Europa is van en voor Europeanen!
En dan nog een open deur: wanneer de overheid de boeren gaat vertellen (Nederland, Canada, etc.) hoe ze hun gewassen moeten verbouwen, dan is overduidelijk de volgende gigantische hongersnood in de maak. Iedere hongersnood is naar die reden terug te traceren.
De Grote Ierse Hongersnood is een geval die ieders studie waard is. De ogen zullen wijd open gaan.
Of dit marxistisch kotsventje die bijvoorbeeld hiervoor verantwoordelijk was nadat hij hetzelfde in de ussr klaargespeeld had en 10-tallen miljoenen Blanken vermoord had (opnieuw na WOII).
Een Eerste en Tweede Amendement cultuur lijkt mij de oplossing. Uiteraard met voldoende vuurkracht (shall not be infringed) en touw om dat stelletje ongeregeld tot de orde te roepen wanneer zoals steeds onvermijdelijk haar boekje ver te buiten gaat en opnieuw ongestraft probeert weg te komen met enkele 10-tallen miljoenen honger-moorden.
Just my 2c.
-
- Verbannen Gebruiker
En Zuid-Amerika ook!
En US ook!
En Australië ook!
En Nieuw-Zeeland ook!
En Afrika ook!
En grote delen van Azië ook!
Bende imperialistische veroveraars en plunderaars, die Europeanen
Maar de tijden zijn veranderd. Omdat de Europeanen zich nog steeds superieur wanen, beseffen ze niet dat ze definitief van het voorplan aan het verdwijnen zijn.
Gelukkig zijn de migranten er. Als er niet zoveel migranten waren, draaiden de fabrieken niet meer, werd er niet meer gebouwd, werd er niet met vuilniswagens gereden, werden er geen putten meer gemaakt voor de kabels van Telenet en Belgacom, ...
Gelukkig zijn de migranten er. Als er niet zoveel migranten waren, draaiden de fabrieken niet meer, werd er niet meer gebouwd, werd er niet met vuilniswagens gereden, werden er geen putten meer gemaakt voor de kabels van Telenet en Belgacom, ...
Met die schuilnaam had ik dat van u niet verwacht !
Met die schuilnaam had ik dat van u niet verwacht !