Energiedelen Zonnepanelen?
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: Energiedelen Zonnepanelen?
Ik dacht dat ze stonden te springen om die te installeren? Hoezo betalend?funnyplace schreef: ↑9 augustus 2022, 09:37 Eneco zit momenteel heel goed met zowel injectie als afname, daar kan ik geen slecht woord over zeggen.
Zelf zit ik bij Ecopower met een vast tarief, maar lage injectievergoeding.
Gezien onze injectie en toch nog tamelijke afname (gezin van 5) zit ik daar prima.
Ik zou graag energiedelen met mijn ouders, maar zij hebben nog geen digitale meter. Ik vind het belachelijk om een digitale meter betalend te laten installeren bij hen om aan energiedelen te doen.
Eneco al 16 weken - 8 uur gebeld met geen resultaat. Nu opnieuw 15 min(bijna 2 uur ondertusse) in wacht. Altijd hetzelfde we doen ons best u zo snel mogelijk verder te helpen. Louter leugens. Elke keer beloftes het op te lossen nooit opgelost. Ik ga gratis prodeo inschakelen se. Klaar ermee. Lukt bij andere wel precies maar hier niet.
Laatst gewijzigd door Verviertig op 9 augustus 2022, 12:31, 6 keer totaal gewijzigd.
Offtopic : wat is het probleem dan juist met Eneco? Dat ze de afrekening niet willen sturen omdat deze in u voordeel is?
Eventueel ombudsdienst energie inschakelen?
Eventueel ombudsdienst energie inschakelen?
Niks gejost, iemand met 5000 kwh jaarlijks verbruik en heeft 10 kwp liggen verbruikt 2500 kwh rechtreeks en koopt 2500 kwh en injectie 7500kwh is volledige elektrisch neutraal!
Neen, krijgt nog iets terug bij afrekening.
Dure huisbatterij is zelfs totaal niet nodig.
-
- Full Member
- Contacteer:
Belt daar is mee, na +- 20min muziekje nemen ze af.
En regeld het is netjes.
En regeld het is netjes.
-
- Full Member
- Contacteer:
Bij Ecopower doe je nu al aan energiedelen.funnyplace schreef: ↑9 augustus 2022, 09:37 Eneco zit momenteel heel goed met zowel injectie als afname, daar kan ik geen slecht woord over zeggen.
Zelf zit ik bij Ecopower met een vast tarief, maar lage injectievergoeding.
Gezien onze injectie en toch nog tamelijke afname (gezin van 5) zit ik daar prima.
Ik zou graag energiedelen met mijn ouders, maar zij hebben nog geen digitale meter. Ik vind het belachelijk om een digitale meter betalend te laten installeren bij hen om aan energiedelen te doen.
Voor de rest gaan ze in het verhaal niet mee, lees laatste power post er maar eens op na.
Estate Guru believer.
Hola het volgende is dus larry volgens u.odbc schreef: ↑9 augustus 2022, 11:34Niks gejost, iemand met 5000 kwh jaarlijks verbruik en heeft 10 kwp liggen verbruikt 2500 kwh rechtreeks en koopt 2500 kwh en injectie 7500kwh is volledige elektrisch neutraal!
Engie oud tarief en contract 7 cent injectie afname 11 cent.
Engie nieuw tarief en contract injectie 20 cent of meer afname 30 cent.
Estate Guru believer.
platin schreef: ↑9 augustus 2022, 12:14Hola het volgende is dus larry volgens u.odbc schreef: ↑9 augustus 2022, 11:34
Niks gejost, iemand met 5000 kwh jaarlijks verbruik en heeft 10 kwp liggen verbruikt 2500 kwh rechtreeks en koopt 2500 kwh en injectie 7500kwh is volledige elektrisch neutraal!
Engie oud tarief en contract 7 cent injectie afname 11 cent.
Engie nieuw tarief en contract injectie 20 cent of meer afname 30 cent.
En uw verhaal hierboven voor afname ga je steeds betalen of zou dat gratis zijn omdat men injecteerde.
Met terug draaiende teller is het een ander verhaal.
Estate Guru believer.
Met gegevens hierboven van vb. 25 cent/Kwh injectie en 50 cent/Kwh kopen.
2500kwh kopen =1250euro
7500kwh injecteren = 1875 euro
Dan krijg je bij eindfactuur 625 euro terug!
Is een raming, maar u zult energie neutraal zijn dat raad ik al heel jaar iedereen aan met digitale meter.
Zoveel mogelijk wp leggen, dan kan je genoeg stroom kopen van terugleveringsvergoeding!
2500kwh kopen =1250euro
Is een raming, maar u zult energie neutraal zijn dat raad ik al heel jaar iedereen aan met digitale meter.
Zoveel mogelijk wp leggen, dan kan je genoeg stroom kopen van terugleveringsvergoeding!
-
- Full Member
- Contacteer:
Als je het krijgt. Lig al bijna 2.5 uur aan de lijn met eneco.odbc schreef: ↑9 augustus 2022, 12:51 Met gegevens hierboven van vb. 25 cent/Kwh injectie en 50 cent/Kwh kopen.
2500kwh kopen =1250euro
Heb dame aan de lijn die zegt dat ze de cases gesloten hebben terwijl ik nog steeds niet geholpen ben. Ik zei doe die cases maar eens open en ik zal verifiëren of dat probleem opgelost is of niet. Heb de superviser gevraagd en verwacht dat die niet de benen neemt en doet alsof die er niet is. Ik heb ook nog op een klantendienst gewerkt. Ik ken het ondertussen wel. Medewerkers moeten maar doen alsof het door een andere opgelost gaat worden en dan zijn er zo van die mensen bij die cases dichtgooien omdat ze je niet aangenaam vonden aan de telefoon. En terecht dat je niet aangenaam bent als je elke keer voor hun problemen tijd moet investeren...
-
- Full Member
- Contacteer:
Dame aan de lijn kon zoals verwacht mij niet verder helpen. Supervisor spreken niet mogelijk, de cases die gesloten zijn konden inhoudelijk niet besproken worden, dus geen verificatie mogelijk. Ze bedekken hun kont.
Echter staan ze met de broek op hun enkels. Wij verlenen als injecterende massa hun een dienst. Het leveren van goedkopere energie die ze verkopen aan derden, ons. Ze willen ons goed wel verkopen aan derden maar betalen stellen ze zo lang mogelijk uit. Is dat om cijfers te boeken op de beurzen?
Wie hier is er al effectief uitbetaald voor zijn geleverde energie door eneco sinds aansluiting? Een kritische bedenking. En wie niet, vermeld dat ook zeker.
Echter staan ze met de broek op hun enkels. Wij verlenen als injecterende massa hun een dienst. Het leveren van goedkopere energie die ze verkopen aan derden, ons. Ze willen ons goed wel verkopen aan derden maar betalen stellen ze zo lang mogelijk uit. Is dat om cijfers te boeken op de beurzen?
Wie hier is er al effectief uitbetaald voor zijn geleverde energie door eneco sinds aansluiting? Een kritische bedenking. En wie niet, vermeld dat ook zeker.
De hoeveelste Hollandse firma die denkt in Belgie het walhalla te vinden.Verviertig schreef: ↑9 augustus 2022, 13:19
Nu hoeveel van die firma's hebben Belgie al terug vaarwel gezegd.
Firma's zowel in de energie als banken sector.
Eneco de volgende?
Waarom daar iets aansleept inkomsten die achter blijven, uitgaven die oplopen?
Waar is diene Gentenaar die ons de vrije markt heeft gepresenteerd, och ja zit heden in Straatsburg.
Vrije keuze van energie leveranciers allemaal mooi en wel tot er ene een scheet laat In Oekraïne.
Estate Guru believer.
Uw certificaten nog vergeten bij tellen die een ander mag ophoesten.odbc schreef: ↑9 augustus 2022, 12:51 Met gegevens hierboven van vb. 25 cent/Kwh injectie en 50 cent/Kwh kopen.
2500kwh kopen =1250euro
Och ja dat mocht ik hier niet vertellen zeker.
Estate Guru believer.
De terugleveringsvergoeding word intern berekend en afgetrokken in eindafrekening.
Iemand met een PV installatie die weet dit.
GSC koop ik hout van.
Iemand met een PV installatie die weet dit.
GSC koop ik hout van.