De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Maar waarom zou je uw winnaars verkopen? Je verkoopt "een winnaar" toch enkel indien er iets fundamenteel gewijzigd is waardoor de koers serieus naar beneden zou kunnen gaan? Als je telkens aankoopt en verkoopt indien je wat winst hebt, verlies je ook uw dividendrendement. Toch niet onbelangrijk bij een aandeel zoals Engie.haelewyn schreef: ↑12 augustus 2022, 12:02 Vandaag kamp ik met de vraag of ik ENGIE zou verkopen. Ik heb al een winst maar de laatste adviezen van 'experten' geven allemaal een koersdoel dat 40 procent hoger ligt ongeveer.
https://www.guruwatch.nl/aandeel/360194 ... zicht.aspx
Dat zou natuurlijk nog een mooie stijging zijn.
Zelf neem ik liever de ene vogel in de hand dan tien in de lucht maar het kan nu eenmaal wat te vroeg zijn.
Dat heb ik in mijn recente beleggersverleden ook al misdaan : te vroeg verkocht.
Over het algemeen koop ik dan ook enkel aandelen die ik mezelf makkelijk voor 15-20 jaar zie houden.
Je resultaten zijn minder dan het gemiddelde.haelewyn schreef: ↑12 augustus 2022, 11:49 Ik was zelf allesbehalve geneigd om te gaan beleggen maar door te lang aanhoudende lage spaarrentes en door stijgende inflatie (plus omdat ik het eens wilde proberen zeker ?) ben ik toch fondsen en aandelen beginnen kopen.
Ik heb zelf belegd in een paar klassiekers toen die niet meer op een all time high stonden.
Er zijn manieren om gegarandeerd het gemiddelde te halen.
Deze aandelen deden minder dan het gemiddelde. Je keuze voor aankoop was niet de beste.
Nu beslis je om deze 'slechte" aandelen bij te houden. Waarom denk je dat je nu beter bent om deze aandelen in te schatten?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Welke aandelen heb ik dan gekocht ?B7H4long schreef: ↑12 augustus 2022, 12:49
Deze aandelen deden minder dan het gemiddelde. Je keuze voor aankoop was niet de beste.
Nu beslis je om deze 'slechte" aandelen bij te houden. Waarom denk je dat je nu beter bent om deze aandelen in te schatten?
Ik ben benieuwd naar het antwoord.
Resultaten voor jou niet goed genoeg? Voor mij zijn ze nog redelijk goed.
Ik ben een beginner en moer uiteraard zelf leren.. als ik naar het advies van alle leden hier zou handelen was het resultaat zeker slechter.
Mijn instapmoment was bv niet ideaal en zeker minder goed dan dat van de meesten hier.
Ik zie er hier veel die slechter scoren. Er zijn er ook die beter scoren.
Vandaag zit ik op niveau van de individuele portefeuille op 0,5 procent verlies. Cash op het totaal bedrag zit nu wel rond de 15 procent.
Gemiddelde halen : via etf ? Ok... ik bouw dat langzaam op met regelmatige stortingen.
Ik vind wat er bij engie overblijft van het dividend niet zo schitterend. Er wordt te veel afgeroomd om daarna nog een gat in de lucht te springen.NS2SN schreef: ↑12 augustus 2022, 12:46
Maar waarom zou je uw winnaars verkopen? Je verkoopt "een winnaar" toch enkel indien er iets fundamenteel gewijzigd is waardoor de koers serieus naar beneden zou kunnen gaan? Als je telkens aankoopt en verkoopt indien je wat winst hebt, verlies je ook uw dividendrendement. Toch niet onbelangrijk bij een aandeel zoals Engie.
Ik vrees dat het eerste stuk een eindeloze discussie en in de basis een andere 'visie' is.
Ik zie niets in aandelen 20 jaar bijhouden. Ik vermoed dat ik die tijd zelf niet eens ga halen.
Een aandeel in portefeuille levert buiten het dividend weinig op. Dus... wat heb je aan een aandeel dat in die 20 jaar tijd 18 keer daalt en weer stijgt als je niet koopt en verkoopt ? Weinig...
En dat is niet wat ik wil.
Ik mis dan de kans op een 20 jaar onafgebroken stijgende winst. Maar als ik daar op reken kan ik beter met euromillions spelen.
@Yaris :
Iwda : niet mijn ding. Ik vind de samenstelling ervan niet "op mijn maat" geschreven.
Het gaan andere etf's / fondsen worden. Zelfs als die een lager resultaat zouden halen.
@B7 :
"Waarom denk je dat je nu beter bent om deze aandelen in te schatten?"
Ik geloof er in dat er ook voor de aandelen van deze bedrijven in bv. de bankensector betere tijden komen. De meest recente adviezen van 'experts' geven voor elk aandeel nog een groot winstpotentieel.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 12 augustus 2022, 14:02, 3 keer totaal gewijzigd.
-
- Verbannen Gebruiker
Chinese staatsbedrijven zeggen zelf hun notering op NYSE op. Hoeft de belegger niet meer tot 2024 te wachten.
https://finance.yahoo.com/news/china-st ... 29241.html
China Life Insurance Co., PetroChina Co. and China Petroleum & Chemical Corp. all disclosed their intentions to delist in statements published in quick succession on Friday, along with Aluminum Corp. of China and Sinopec Shanghai Petrochemical Co.
De stijging zal in die 20 jaar sterker zijn dan de tussentijdse dalingen dus je maakt winst. Buy and hold bespaart je de zorgen van wanneer verkoop ik en wanneer koop ik het terug.
Ik ben een beginneling en ik kan uiteraard mis zijn. Zeker tov van jullie.
Maar : ik voel er niets voor.
Ik geloof er totaal niet in dat het aandeel Engie een 20-voudige stijging bij hold zal kennen tov (kopen bij lage koers)+(verkopen bij hogere koers) x n repeats.
De zorgen die ik nu heb : lage prijs voor de potentiële winst die kan behaald worden ? Onderdeel van het 'spel' ? Beter dan bij lotto want daar is een wekelijks verlies van 100 procent geen verrassing meer.
Ik geloof er totaal niet in dat het aandeel Engie een 20-voudige stijging bij hold zal kennen tov (kopen bij lage koers)+(verkopen bij hogere koers) x n repeats.
De zorgen die ik nu heb : lage prijs voor de potentiële winst die kan behaald worden ? Onderdeel van het 'spel' ? Beter dan bij lotto want daar is een wekelijks verlies van 100 procent geen verrassing meer.
Nee maat, Yaris is de hond die de schappen opjaagt!VLblokpate schreef: ↑12 augustus 2022, 13:19Of doe zoals Yaris: wachten op Godot tot de juiste trein passeert...
Er moet iemand voor de schappen zorgen.
Wat nu met Baba?
Berichten dat ze zullen delisten in NYSE her en der vandaag. Wat te doen als je hier wat van in port hebt? Kan je die "eenvoudig" omzetten naar de beurs van Hong Kong?
Iemand enig idee?
Berichten dat ze zullen delisten in NYSE her en der vandaag. Wat te doen als je hier wat van in port hebt? Kan je die "eenvoudig" omzetten naar de beurs van Hong Kong?
Iemand enig idee?
geen zorgen is maar voor 2024 misschien ,stevig houden die BABA aandelen
Dus je wil eigenlijk swingtraden? Lastig hoor. Je kunt er geld mee verdienen maar het kan ook compleet de verkeerde kant op gaan.haelewyn schreef: ↑12 augustus 2022, 14:33 Ik ben een beginneling en ik kan uiteraard mis zijn. Zeker tov van jullie.
Nu, ik ben ook een beginneling. Ik ben nu anderhalf jaar bezig. Ik heb 16 losse aandelen en 3 ETF's in pf. Ik neem telkens kleine posities van ongeveer 1000 euro omdat ik op korte tijd veel spreiding wilde. Ik heb me gefocust op een mix van dividend- en groeiaandelen. Omdat ik ook IWDA en IUSN heb is er een beetje overlapping (Novartis bijvb) maar dat zal ik wegwerken door te verkopen en te herbalanceren. Mijn volledige pf staat nu op zo'n 7 procent winst (dividend niet meegerekend) dankzij enkele uitschieters zoals BAE systems, BMY, HZO en TGH.
Ik heb er ook nogal wat die in verlies staan waarvan eentje met 65 procent en zelfs eentje met 85 procent en waar ik niets meer mee kan aanvangen (Rusland) maar ik hou alles lekker bij. Verkopen doe ik alleen wanneer ik geld nodig heb of wanneer er fundamenteel iets ernstigs verandert. Ik ben allergisch aan verkopen met verlies
Vertel.
Want een maand geleden was IWDA het gemiddelde niet meer. (de maand ervoor terug wel)
Je bent weer je klak aan het draaien in functie van het verhaal dat je wil brengen ^^
Bovendien kan je met IWDA zelfs het gemiddelde niet halen (in de veronderstelling dat IWDA plots terug het gemiddelde is, quod non), omdat je kosten moet betalen op een ETF...