Holdings
TIP
Re: Holdings
Mijn oog is wat gevallen op Luxempart. Moet men huiswerk nog maken maar op het eerste zicht een top holding?
Nadeel is tot het slecht verhandelbaar is door het lage volume.
Volgens mij geen probleem Luxempart is een buy and hold aandeel pure sang
Waarom hebben bijna alle Belgische grote holdings (Brederode, GBL, Sofina,...) een zoveel slechtere YTD dan een wereldindex (VWCE)?
Enkel dollar/euro of ziet hier meer achter?
Problematiek van Sofina is mij duidelijk.
Enkel dollar/euro of ziet hier meer achter?
Problematiek van Sofina is mij duidelijk.
Ik zou zeggen: hogere rente, minder aantrekkelijk om veel risico te nemen. Dergelijke holdings aanwezige in private equity, Wat minder te controleren is en dus risicovoller.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ach, WImpie online. VWCE zal net zoals IWDA geen dividend uitkeren toch? IWDA doet het goed maar VWCE doet het slecht. Wellicht zal dat ook te maken hebben met het aankoopmoment. Overigens daarbovenop heeft het ook te maken met valutakoersen….
Betreffende holdings; Er is nog steeds niets mis met Brederode en Sofina. Of u moet denken dat u beter weet, dan is er uiteraard wel veel mis. Maar aangezien wij dat niet weten kopen we bij wanneer nodig. Een klein verlies hebben we wél op GBL. En GIMV hebben we ‘’toevallig’’ eens goedkoop aangekocht. Staat ook op ons lijstje om aan te kopen maar net zoals AvH te laag ingezet.
Onze holdings in Zweden doen het ook goed behalve KInnevik maar die kopen we wel bij wanneer er het juiste moment is.
Van BH74long of was het short hebben wij geleerd over IWDA. En deze interneter heeft wellicht heel vaak gelijk.
Een fijne avond verder.
Betreffende holdings; Er is nog steeds niets mis met Brederode en Sofina. Of u moet denken dat u beter weet, dan is er uiteraard wel veel mis. Maar aangezien wij dat niet weten kopen we bij wanneer nodig. Een klein verlies hebben we wél op GBL. En GIMV hebben we ‘’toevallig’’ eens goedkoop aangekocht. Staat ook op ons lijstje om aan te kopen maar net zoals AvH te laag ingezet.
Onze holdings in Zweden doen het ook goed behalve KInnevik maar die kopen we wel bij wanneer er het juiste moment is.
Van BH74long of was het short hebben wij geleerd over IWDA. En deze interneter heeft wellicht heel vaak gelijk.
Een fijne avond verder.
Sofina en Brederode zijn interessant om aan te kopen.Zeker koerspotentieel allebeiJozefien1969 schreef: ↑13 augustus 2022, 21:02 Ach, WImpie online. VWCE zal net zoals IWDA geen dividend uitkeren toch? IWDA doet het goed maar VWCE doet het slecht. Wellicht zal dat ook te maken hebben met het aankoopmoment. Overigens daarbovenop heeft het ook te maken met valutakoersen….
Een fijne avond verder.
Ga ik niet ontkennen, maar op zich lag een goed koop moment een paar maand geleden!Sam321 schreef: ↑13 augustus 2022, 22:59Sofina en Brederode zijn interessant om aan te kopen.Zeker koerspotentieel allebeiJozefien1969 schreef: ↑13 augustus 2022, 21:02 Ach, WImpie online. VWCE zal net zoals IWDA geen dividend uitkeren toch? IWDA doet het goed maar VWCE doet het slecht. Wellicht zal dat ook te maken hebben met het aankoopmoment. Overigens daarbovenop heeft het ook te maken met valutakoersen….
Een fijne avond verder.
Toen had je moeten durven springen, er is nu weer 20% bij sinds toen.
Dat is het eeuwige probleem. Beleggers zeggen: "Ik heb de daling gemist, bij de volgende daling ga ik zeker instappen." Wanneer die volgende daling er dan is herkennen ze ze niet, durven ze niet of willen ze nog wat langer wachten en laten ze ze weer voorbijgaan.
Volgens sommigen moet de grote daling zelfs nog komen en we weten allemaal dat het sneller naar beneden gaat dan naar boven.Yaris schreef: ↑14 augustus 2022, 09:00 Dat is het eeuwige probleem. Beleggers zeggen: "Ik heb de daling gemist, bij de volgende daling ga ik zeker instappen." Wanneer die volgende daling er dan is herkennen ze ze niet, durven ze niet of willen ze nog wat langer wachten en laten ze ze weer voorbijgaan.
@karine: prima voor mij. Ik koop bij vanaf wanneer een fonds -35% YTD heeft. Objectief en meetbaar. Wat is jouw trigger om in te stappen, karine?