Water
TIP
Re: Water
Aanbevolen literatuur
Pieter Boussemaere - Eerste hulp bij klimaatverandering
Pier Vellinge - Klimaatverandering
Deze auteur vertalen de resulaten van het IPCC rapport naar concrete gevolgen voor onze streken. En ze geven ook een heldere kijk in oorzaken en problemen van de klimaatopwarming.
Aanvullend:
Jelmer Mommers - Hoe gaan we dit uitleggen?
David Wallace Wells - Onbewoonbare aarde
Iets complexer dan youtube filmpjes en uit de context getrokken nieuwsartikelen. Maar je moet ze wel willen lezen natuurlijk. Het beste is natuurlijk de IPCC rapporten zelf maar ik vrees dat ik één van de weinige ben die effectief de moeite doet om ze te lezen.
Pieter Boussemaere - Eerste hulp bij klimaatverandering
Pier Vellinge - Klimaatverandering
Deze auteur vertalen de resulaten van het IPCC rapport naar concrete gevolgen voor onze streken. En ze geven ook een heldere kijk in oorzaken en problemen van de klimaatopwarming.
Aanvullend:
Jelmer Mommers - Hoe gaan we dit uitleggen?
David Wallace Wells - Onbewoonbare aarde
Iets complexer dan youtube filmpjes en uit de context getrokken nieuwsartikelen. Maar je moet ze wel willen lezen natuurlijk. Het beste is natuurlijk de IPCC rapporten zelf maar ik vrees dat ik één van de weinige ben die effectief de moeite doet om ze te lezen.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Als dat water dat lekt weer de ondergrond ingaat zie ik het probleem niet, het grondwater wordt weer aangevuld als het in de riool verdwijnt en vandaaruit naar de zee is het natuurlijk een ander verhaal.E10ne schreef: ↑15 augustus 2022, 15:05 Vorig jaar is bij watermaatschappij Farys naar schatting 11,5 miljard liter drinkwater verloren gegaan door lekken. Dat blijkt uit nieuwe cijfers die Vlaams minister Zuhal Demir (N-VA) vrijgaf. Het goede nieuws: elk jaar heeft de Gentse drinkwatermaatschappij minder ‘lekverlies’.
Hetgeen hier gebeurde (of hoe dan ook) is NIET ACCEPTABEL!!!
Maar zoals gewoonlijk zal het antwoord zijn: "Ik wist het niet!"
Spijtig genoeg komt 99,9% met deze slogan er van af en worden er verder geen gevolgen aan gegeven.
Wie vind dit nog normaal
Maar ja, voor de goede orde zullen we er maar over zwijgen zeker?
Ik denk dat het al te laat is. Hitte en droogte worden het nieuwe normaal in Europa. We hebben te lang niets aan de opwarming van de aarde willen doen omdat het te veel kostte om de industrie minder CO2 te laten uitstoten. Nu is het klimaat helemaal van slag. Het zal onze tijd nog wel doen maar de generaties na ons zullen in een mensvijandige omgeving moeten leven. We hebben het verkwanseld.
Ik vrees het ook. Doch denk ik dat we wel nog kunnen zorgen dat het niet blijft verergeren. Er zijn bij mijn weten nog geen kantelpunten bereikt. Maar aan die 2° gaan we wel komen vrees ik.Yaris schreef: ↑15 augustus 2022, 17:26
Ik denk dat het al te laat is. Hitte en droogte worden het nieuwe normaal in Europa. We hebben te lang niets aan de opwarming van de aarde willen doen omdat het te veel kostte om de industrie minder CO2 te laten uitstoten. Nu is het klimaat helemaal van slag. Het zal onze tijd nog wel doen maar de generaties na ons zullen in een mensvijandige omgeving moeten leven. We hebben het verkwanseld.
De energietransitie is in volle gang maar het gaat nog te traag wegens te duur.
Ik hoop dat de wetenschap blijft innoveren en de politiek misschien toch ooit het licht ziet.
Maar inderdaad: dergelijke hete zomers met droogte, bosbranden, ... worden hier het nieuwe normaal.
Het kankergezwel mens moet verdwijnen, dat is de enige manier om de aarde te redden maar we zijn goed bezig onszelf de vernieling in te werken, het zal er dus wel van komen. Bij mijn weten is de mens de enige diersoort die er in zal slagen zichzelf naar de verdoemenis te helpen.
-
- Verbannen Gebruiker
Het zal je wel opgevallen zijn dat het vooral extreem-rechts is die zichzelf en de wereld om zeep helpt.TikTak schreef: ↑16 augustus 2022, 12:33 Het kankergezwel mens moet verdwijnen, dat is de enige manier om de aarde te redden maar we zijn goed bezig onszelf de vernieling in te werken, het zal er dus wel van komen. Bij mijn weten is de mens de enige diersoort die er in zal slagen zichzelf naar de verdoemenis te helpen.
Alles hieronder is geen ironie.
Helaas is het de waarheid.
Weerspiegelt hoe de white suprematists redeneren.
Kernenergie? Er is geen risico. Uranium is onbeperkt beschikbaar. En als er geen meer is, doen we wel kernfusie.
Olie? Is onbeperkt beschikbaar.
Gas? Is onbeperkt beschikbaar.
Grondstoffen? Zijn onuitputtelijk.
Wapens om de wereld te vernietigen? Er kunnen er niet genoeg zijn.
Witte mensen? Zijn superieur aan alle andere kleuren. Andere kleuren kun je amper mensen noemen
De mens is afkomstig uit Afrika? Niet volgens het Oude Testament.
Migranten? Willen de wereld veroveren terwijl de wereld aan de witte mensen toebehoort.
De evolutietheorie van Darwin? Verzinsel van de liberal whites.
Hitler? Putin? Trump? Eindelijk iemand die de zaken benoemt.
Opwarming van de aarde? Een verzinsel van de communisten.
Verandering van klimaat? Een gevolg van de satellieten van Bill Gates.
Verdorren van de aarde? George Soros zit erachter.
Laatst gewijzigd door VLblokpate op 16 augustus 2022, 14:02, 7 keer totaal gewijzigd.
Heb 2 putjes geslagen één op 4,30 m en één op 6,5 m.
Voor 2 wc's.
Heb vorig jaar moeten overschakelen op 6,5m omdat op 4,30 m geen water meer was.
Voorlopig op 4,30m nog water genoeg.
Bespaar ik redelijk wat m3 drinkwater en euro's mee uit.
Mijn regengrondput is nog goed gevuld. ;-)
Voor 2 wc's.
Heb vorig jaar moeten overschakelen op 6,5m omdat op 4,30 m geen water meer was.
Voorlopig op 4,30m nog water genoeg.
Bespaar ik redelijk wat m3 drinkwater en euro's mee uit.
Mijn regengrondput is nog goed gevuld. ;-)
@VLblokpate: jij moet de discussie altijd ombuigen naar rechts/links, Vlaanderen/België of de witte man/de gekleurde man.
-
- Verbannen Gebruiker
Maatregelen tegen covid? Allemaal paniekzaaierij volgens rechts.
Vaccineren tegen covid? Complot van de overheid volgens rechts.
De dood van Jurgen Conings? Vermoord door de overheid, volgens rechts.
Evolutieleer van Darwin? Pure fantasie volgens rechts.
@Yaris: je zit hier toch ook al een tijdje? Je kent toch ook je pappenheimers hier op spaargids? Je leest toch ook over de fratsen van Trump en zijn aanhangers? Overal complotten zien. Alles ontkennen. Wie voorstander is van kerncentrales, spreekt over klimaathysterici, spreekt over paniekzaaierij rond covid, is grote fan van de rechtse republikeinen en vindt de leer van Darwin fantasie.
Yaris, dat jij daar eigenlijk nog je tijd wil instoppen om zijn zever te lezen, amai. Ik heb gezien aan mijn meldingen dat hij mij ergens ge-quote heeft maar ik doe het zelfs niet open. Fantastisch ding die negeerlijst.
-
- Verbannen Gebruiker
TikTak is een echte fan van mij. Ik sta op zijn negeerlijst en toch volgt hij alles van mij
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Misschien is Yaris een aanhanger van "inclusie"
Klopt, ik gebruik de negeer-lijst voorlopig enkel voor Yaris. Die:
-kraamt de meeste onzin uit op dit forum
-bumpt oude artikels met onnozele cartoons - die niet eens grappig zijn
Wie zich nog stoort aan Yaris => zeker negeerlijst ns proberen!!!