TINC
TIP
Re: TINC
i wishEarthNvstr1 schreef: ↑6 mei 2022, 23:37
Als jij of iemand anders op een heldere manier kan uitleggen hoe de vork juist in de steel zit, graag
Mijn vrouw is boekhoudster... ik ga die thesis die Afro deelde wel eens in haar handen duwen en lief vragen of ze er iets van begrijpt :p
Al tijdje geleden laatste kapitaalverhoging, misschien zijn marktomstandigheden niet ideaal...
Ik zie net iets passeren op de tijd maar ik kan de link niet openen: tinc kondigt hoger dan verwacht dividend aan
Tinc laat in een oproep voor de buitengewone algemene vergadering (donderdag 15 september om 10.00 uur) weten dat het een dividend voorstelt van 0,54 euro per aandeel. Daarmee klimt het dividend met 2 eurocent (bijna 4 procent meer) in plaats van de verhoging van 1 eurocent die het had voorzien bij de presentatie van de halfjaarresultaten.
Daarnaast meldt de infrastructuurinvesteerder dat het zijn op 1 juli gestarte boekjaar verlengt tot 31 december 2023 om voortaan het boekjaar met het kalenderjaar te laten samenvallen. Het lijkt dus te gaan om een soort 'voorschotdividend' dat dit najaar wordt uitgekeerd.
Daarnaast meldt de infrastructuurinvesteerder dat het zijn op 1 juli gestarte boekjaar verlengt tot 31 december 2023 om voortaan het boekjaar met het kalenderjaar te laten samenvallen. Het lijkt dus te gaan om een soort 'voorschotdividend' dat dit najaar wordt uitgekeerd.
Oersaai aandeel, maar ook oerdegelijk.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
Morgen uitbetaling van 0,23 dividend en een kapitaalsvermindering van 0,61.
Een geweldige obligatie!
Ik wil hem ook al een tijdje in mijn port opnemen, maar ik vind de koers net wat te stabiel, waardoor we het enkel van het dividend moeten hebben. Het dividend vind ik dan weer niet zoveel hoger dan het beste spaarboekje.
Dat het stabiel is, is natuurlijk ook een voordeel. Zelfs bij corona amper gekrimpt.
Dat het stabiel is, is natuurlijk ook een voordeel. Zelfs bij corona amper gekrimpt.
Nadeel bij tinc kan eventuele kapitaalverhoging zijn,cash is bijna op...guest0306 schreef: ↑22 mei 2024, 22:04 Ik wil hem ook al een tijdje in mijn port opnemen, maar ik vind de koers net wat te stabiel, waardoor we het enkel van het dividend moeten hebben. Het dividend vind ik dan weer niet zoveel hoger dan het beste spaarboekje.
Een kapitaalverhoging komt er zeker. En dat is positief.Gg70 schreef: ↑22 mei 2024, 22:08Nadeel bij tinc kan eventuele kapitaalverhoging zijn,cash is bijna op...guest0306 schreef: ↑22 mei 2024, 22:04 Ik wil hem ook al een tijdje in mijn port opnemen, maar ik vind de koers net wat te stabiel, waardoor we het enkel van het dividend moeten hebben. Het dividend vind ik dan weer niet zoveel hoger dan het beste spaarboekje.
De aandeelhouder kan met korting bijkopen. En het opgehaalde geld zorgt voor nieuwe opbrengsten.
Dat ze daarna weer jaarlijks gaan uitkeren, om daarna weer een KV te doen, om weer uit te keren
win-win-win
Wie betaalt die korting?
De bestaande aandeelhouder.
Bij een kapitaalsverhoging - met korting - worden uw bestaande aandelen minder waard.
Vestzak/broekzak.
Nu op zich heb je daar ook geen nadeel aan.
Helaas hebben al die operaties kosten: bankkosten dividend, RV, kosten prospectus, ...
Financieel gesproken zouden ze beter geen dividend betalen, en geen (of minder vaak) kapitaalverhogingen doen.
Den Manu koopt er 3000 stuks bij!