De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
velen beschouwen dit herstel als een berenmarkt rally, ook wel eens stierenval genoemd.
Ikzelf ben er weer eens in geslaagd om vanalles op het voorlopig dieptepunt buiten te gooien.
Ben nu wel voorzichting terug aant instappen, richting meer geconcentreerde portfolio met Iwda als brede basis.
Ikzelf ben er weer eens in geslaagd om vanalles op het voorlopig dieptepunt buiten te gooien.
Ben nu wel voorzichting terug aant instappen, richting meer geconcentreerde portfolio met Iwda als brede basis.
Simpel
Shell volgt redelijk goed de olieprijs
Compagnie des alpes volgt redelijk goed het weerbericht
Campine volgt mooi de loodprijs
Acomo blijft constant, omdat het dat eigenlijk altijd doet (eigenschap van heel saaie aandelen)
En cameco volgt mooi de uraniumprijs
Toch leuk he, soms is de beurs echt wel rationeel, maar soms ook niet
Maar ik heb misschien ook gewoon voorspelbare aandelen...
Als de olieprijs stijgt met 5%, kan ik je niet vertellen wat het effect daarvan is op een bepaalde ETF(ik weet het oprecht niet, de analyse is nogal complex), met een aandeel is dat al een pak eenvoudiger.
Dat ik dat niet kan bepalen, kan ik dus geen inschatting maken of een ETF een goede investering is of niet...
Laatst gewijzigd door Aerolla op 16 augustus 2022, 18:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat gaat Unified Post toch lekker omhoog laatste dagen.
Umicore vandaag? Bij opening nog hoger, dan onafgebroken sell off tot -5% as we speak. Reden?Aerolla schreef: ↑16 augustus 2022, 18:02
Simpel
Shell volgt redelijk goed de olieprijs
Compagnie des alpes volgt redelijk goed het weerbericht
Campine volgt mooi de loodprijs
Acomo blijft constant, omdat het dat eigenlijk altijd doet (eigenschap van heel saaie aandelen)
En cameco volgt mooi de uraniumprijs
Toch leuk he, soms is de beurs echt wel rationeel, maar soms ook niet
Maar ik heb misschien ook gewoon voorspelbare aandelen...
Ik heb in elk geval geen flauw idee. Toen ze vorige keer zo daalden zonder dat ik iets vond heb ik bijgekocht en dat bleek een goede zet. Nu gaat het wel erg hard.
Edit: De reden is misschien een paar shorters (fuck you Ray Dalio) die Europese industrials opnieuw shorten door de hoge gasprijs. Het zal dat wel zijn zeker. Solvay en BASF dalen bvb ook.
Misschien als je wat ervaring en een goed stel hersenen hebt vind je wel vaak de reden maar vaak ook niet hoor Aerolla
Misschien kan je jouw belleggingsstrategie een goed evalueren.nickname schreef: ↑16 augustus 2022, 17:53 velen beschouwen dit herstel als een berenmarkt rally, ook wel eens stierenval genoemd.
Marktiming is heel moeilijk:
Je moet op het juiste moment verkopen; niet op het dieptepunt!
Je moet op het juiste moment aankopen; niet als we opnieuw naar de All-Time-High gaan!
Een alternatief is om je risicoprofiel te bepalen.
Het gedeelte dat je niet kan/mag/wil verliezen beleg je niet.
Het gedeelte dat je wel kan/mag/wil riskeren beleg je wel in aandelen(fondsen). Het initiele bedrag kan je spreiden over x maanden. De nieuwe bedragen kan je elke maand beleggen.
IWDA is een heel gediversifieerde belegging; en komt overeen met ongeveer 83% van al het kapitaal dat in vrij verhandelbare aandelen belegd is.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik vermoed de zorgen mbt gas. & het gekeerde sentiment (inflatie UK?)Barryke schreef: ↑17 augustus 2022, 13:11
Umicore vandaag? Bij opening nog hoger, dan onafgebroken sell off tot -5% as we speak. Reden?
Ik heb in elk geval geen flauw idee. Toen ze vorige keer zo daalden zonder dat ik iets vond heb ik bijgekocht en dat bleek een goede zet. Nu gaat het wel erg hard.
Edit: De reden is misschien een paar shorters (fuck you Ray Dalio) die Europese industrials opnieuw shorten door de hoge gasprijs. Het zal dat wel zijn zeker. Solvay en BASF dalen bvb ook.
Misschien als je wat ervaring en een goed stel hersenen hebt vind je wel vaak de reden maar vaak ook niet hoor Aerolla
https://www.reuters.com/business/energy ... 022-08-16/
Een ouder artikel ivm Umicore & energieprijzen. Die energieprijzen zijn zeer zeker een forse tegenwind dit jaar. (zei het MGMT ook bij H1 cijfers)
https://spaarvarkens.be/is-umicore-gewa ... gieprijzen
Ik las overlaatst dat Solvay Dieselgeneratoren in stelling ging brengen in hun Italiaanse plants.
België is wel beter geplaatst om minder disrupties te ondergaan dankzij onze gas-mix.
De meest waarschijnlijke reden zou inderdaad gas zijn. Maar begin er toch aan te twijfelen omdat elke keer als het gas-issue speelde de euro stevig daalde en nu niet.
Moest inflatie de reden zijn dan zouden de industrials het relatief beter moeten doen tov andere sectoren. Tenzij ze weer uitgaan van een (diepere) recessie omdat de ECB harder moet ingrijpen om die inflatie te beteugelen.
Ja Aerolla…
Moest inflatie de reden zijn dan zouden de industrials het relatief beter moeten doen tov andere sectoren. Tenzij ze weer uitgaan van een (diepere) recessie omdat de ECB harder moet ingrijpen om die inflatie te beteugelen.
Ja Aerolla…
Ik volg Umicore niet, dus ik heb uiteraard geen analyse gedaan van hoeveel % welke grondstof uitmaakt van hun omzet...
En wat hun verbruik is etc
Dat is jouw werk he
En wat hun verbruik is etc
Dat is jouw werk he
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Vandaag moet je niet meer instappen, is weer aan't dalen. Je kan misschien wachten tot IWDA terug boven 79 EUR staat.nickname schreef: ↑16 augustus 2022, 17:53 velen beschouwen dit herstel als een berenmarkt rally, ook wel eens stierenval genoemd.
Iwda heb ik nooit buitengesmeten, en kanteling van tech fonds richting Iwda was ik zowiezo al langer van plan.
-
- Verbannen Gebruiker
De 2Y 10Y inversie van US blijft rond de -0,40%.
Wat Duitsland betreft, is er geen twijfel meer dat de recessie om het hoekje ligt.
Reeks grote stakingen in VK omdat de arbeider het niet meer trekt.
De FED heeft er al aan gedacht om de toekomstige renteverlagingen minder groot te maken.
De recessie is dus een quasi zekerheid.
De vraag is: komen we in een lange periode van stagflatie (hoge inflatie en toch lage of negatieve groei), of niet.
Indien wel, staan er moeilijke tijden te wachten. Zowel voor de gewone consument als voor de bedrijven als voor de regeringen.
Wat Duitsland betreft, is er geen twijfel meer dat de recessie om het hoekje ligt.
De FED heeft er al aan gedacht om de toekomstige renteverlagingen minder groot te maken.
De vraag is: komen we in een lange periode van stagflatie (hoge inflatie en toch lage of negatieve groei), of niet.
Indien wel, staan er moeilijke tijden te wachten. Zowel voor de gewone consument als voor de bedrijven als voor de regeringen.
RenteverlagingenVLblokpate schreef: ↑18 augustus 2022, 13:09 De 2Y 10Y inversie van US blijft rond de -0,40%.
Last van de warme dagen zeker
In USA is er al lang een recessie, in Europa in de meeste landen nog net niet, maar gaat ongetwijfeld nog komen.
Recessie in USA kan ook wel eens heel lang zijn (maar ik denk niet hevig).
Mijn SPY opties heb ik gisteren met een zeer mooie winst van de hand gedaan, ik ben sinds gisteren weer in afwachtmodus
Vooral voor Europa en Azie (China) zie ik negativisme, in de USA zal het nog wel meevallen.
Recessie in USA kan ook wel eens heel lang zijn (maar ik denk niet hevig).
Mijn SPY opties heb ik gisteren met een zeer mooie winst van de hand gedaan, ik ben sinds gisteren weer in afwachtmodus
Vooral voor Europa en Azie (China) zie ik negativisme, in de USA zal het nog wel meevallen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Iwda weer kopen wanneer het rond Euro 70 staat lijkt mij ''ons'' verstandig. Maar dan nog de geopolitieke situatie momenteel is de laatste 73 jaren nog nooit zo gevaarlijk geweest.EarthNvstr1 schreef: ↑17 augustus 2022, 17:09Vandaag moet je niet meer instappen, is weer aan't dalen. Je kan misschien wachten tot IWDA terug boven 79 EUR staat.nickname schreef: ↑16 augustus 2022, 17:53 velen beschouwen dit herstel als een berenmarkt rally, ook wel eens stierenval genoemd.
-
- Verbannen Gebruiker
€ $ pariteit