Holdings
TIP
Re: Holdings
Toch vreemd hoe je strategie zo vaak verandert. De ene keer ga je gespreid instappen, nu ga je weer wachten op een crash en proberen te timen. Je laat je nog te veel leiden door je emoties. Als er geen crash van 35% YTD komt wat ga je dan doen?
Wendel
Weet iemand waarom de koers van Wendel sedert Nieuwjaar veel sterker teruggevallen is dan de NAV?
ter info: koers 31/12 105,4; 30/06 79,75 = - 24 %
NAV 31/12 188,1; 30/06 165,6 = - 11 %
ter info: koers 31/12 105,4; 30/06 79,75 = - 24 %
NAV 31/12 188,1; 30/06 165,6 = - 11 %
Gespreid instappen zonder rekening te houden met stijgingen/dalingen en nieuws van de dag lijkt me op LT de beste strategie. Maar dan moet je wel zoveel mogelijk uw emoties kunnen negeren.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
Ik heb een pakket Prosus gekocht. De resultaten van Tencent zijn niet zo goed maar doordat de koers van Tencent op een laag niveau staat, worden ze toch redelijk beoordeeld door de markt. Ik vind de techsector in China zeer sterk afgestraft, al is er nog steeds veel risico met alle nieuwe regelgeving daar. Op de lange termijn geloof ik wel in China en Tencent investeert eigenlijk ook al veel in bedrijven buiten China (veel in gamingbedrijven).
Door het programma van verkopen van Tencent en aankopen eigen aandelen Prosus, denk ik dat we niet hard kunnen dalen met Prosus.
Enige wat ik me wel afvraag of er gevolgen gaan zijn dat Naspers ook Prosus gaat verkopen? Al bezit Prosus ook Naspers dus als waarde Naspers stijgt, zou waarde Prosus moeten mee stijgen? Waarom hebben ze dat in godsnaam zo moeilijk gemaakt.
Door het programma van verkopen van Tencent en aankopen eigen aandelen Prosus, denk ik dat we niet hard kunnen dalen met Prosus.
Enige wat ik me wel afvraag of er gevolgen gaan zijn dat Naspers ook Prosus gaat verkopen? Al bezit Prosus ook Naspers dus als waarde Naspers stijgt, zou waarde Prosus moeten mee stijgen? Waarom hebben ze dat in godsnaam zo moeilijk gemaakt.
Nog eurazeo bijgetankt,hoge korting t.o.v. intrinsieke waarde,laag risicoprofiel, sterke portefeuille,goedkoper dan Gimv,wel jammer van dubbele voorheffing en Franse taxen...
Ik ben geleidelijk mijn portefeuille aan het aanvullen met enkele holdings. Mag ik vragen in hoeverre jullie belegd zijn in Belgische versus buitenlandse holdings? Enerzijds betaal ik niet graag dubbele buitenlandse dividendbelasting, maar anderzijds lijkt het me wel aantrekkelijk om positie te nemen in bv. een Scandinavische holding... Bedankt!
Ik ben mijn holdingportefeuille ook aan het uitbreiden. Ik ga er zeker meer buitenlandse dan binnenlandse hebben. Nu heb ik alle binnenlandse holdings buiten Texaf al. Die laatste voel ik me niet comfortabel bij. Ik las dat ze constant juridisch strijd moeten voeren om hun eigendommen te beschermen. Zoiets lees ik echt niet graag.
De dubbele roerende voorheffing is inderdaad zuur en frustrerend. Maar gelukkig keren de meeste holdings geen riant dividend uit. Exor bvb 0.6% bruto. Een goede familiale holding doet liever vooral nieuwe investeringen met de cash die binnen komt. Je zal er nu niet veel (goeie) vinden met een rendement van meer dan 2%. En daar blijft dan maar de helft van over ja. En dan zeggen ze dat kapitaal minder belast wordt dan arbeid
Als je in IWDA belegt houd je meer over van het dividend. Zo’n 80 à 85% dacht ik maar daar is vaak wat onduidelijkheid over. Min ook nog de beheerskosten van minstens 0.2% van uw kapitaal per jaar.
De dubbele roerende voorheffing is inderdaad zuur en frustrerend. Maar gelukkig keren de meeste holdings geen riant dividend uit. Exor bvb 0.6% bruto. Een goede familiale holding doet liever vooral nieuwe investeringen met de cash die binnen komt. Je zal er nu niet veel (goeie) vinden met een rendement van meer dan 2%. En daar blijft dan maar de helft van over ja. En dan zeggen ze dat kapitaal minder belast wordt dan arbeid
Als je in IWDA belegt houd je meer over van het dividend. Zo’n 80 à 85% dacht ik maar daar is vaak wat onduidelijkheid over. Min ook nog de beheerskosten van minstens 0.2% van uw kapitaal per jaar.
Je brokerkeuze kan hierbij belangrijk zijn. Slechts enkele brokers passen automatisch de verlaagde bronbelasting terug voor Frankrijk, Zweden, Italië... Vooral Bolero, eigenlijk. https://www.test-aankoop.be/invest/fisc ... ingverdrag
-
- Hero Member
- Contacteer:
Spreekt u voor uzelf?Yaris schreef: ↑14 augustus 2022, 09:00 Dat is het eeuwige probleem. Beleggers zeggen: "Ik heb de daling gemist, bij de volgende daling ga ik zeker instappen." Wanneer die volgende daling er dan is herkennen ze ze niet, durven ze niet of willen ze nog wat langer wachten en laten ze ze weer voorbijgaan.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Objectief en meetbaar? Terwijl u maandelijks in een fonds belegd. Wij begrijpen het ECHT niet meer.
Wellicht kunt u e.e.a. uitleggen. Alvast dank.
AvH overmorgen bekendmaking halfjaarresultaten : wat komt er uit de bus
-
- Newbie
- Contacteer:
Cijfers luxempart zien er niet slecht uit.
NAV slechts 2.8% gedaald over eerste halfjaar... mijn portefeuille is meer gezakt over die periode
NAV slechts 2.8% gedaald over eerste halfjaar... mijn portefeuille is meer gezakt over die periode
GBL : Y -23 % : voor mij is CEO Ian Gallienne "gezakt" voor de tweede zit ...
Ik heb ook niet veel vertrouwen in hem. Ik schreef hier een paar maanden geleden al over zijn briljante zet om meer in private equity te gaan investeren. Juist op de top van de waarderingen en juist als de rente begon te stijgen. Waarschijnlijk gewoon omdat hij zag dat anderen daar veel geld mee verdienden. Dat is iets wat de Boëls niet doen, naar anderen kijken om te zien wat ze moeten doen. Wat niet wil zeggen dat hun parcours de laatste tijd vlekkeloos is geweest.
Een quote uit de weekendkrant van De Tijd van vorig weekend:
“De intrinsieke waarde van GBL stortte 19 procent in, meer dan verwacht. De holding investeerde via haar dochter Sienna rijkelijk laat - en dus tegen hoge prijzen - meer in private equity (niet-genoteerde bedrijven). Bij Sienna ging 653 miljoen euro in rook op, onder meer door faliekante investeringen in de marktplaats voor evenemententickets Pollen en het techfonds Marcho Partners. ‘Ronduit beschamend’, vatte analist Kristoff Van Houte van Kroffinvest samen.”
Een quote uit de weekendkrant van De Tijd van vorig weekend:
“De intrinsieke waarde van GBL stortte 19 procent in, meer dan verwacht. De holding investeerde via haar dochter Sienna rijkelijk laat - en dus tegen hoge prijzen - meer in private equity (niet-genoteerde bedrijven). Bij Sienna ging 653 miljoen euro in rook op, onder meer door faliekante investeringen in de marktplaats voor evenemententickets Pollen en het techfonds Marcho Partners. ‘Ronduit beschamend’, vatte analist Kristoff Van Houte van Kroffinvest samen.”