Pensioensparen is dit wel een goed plan
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Pensioensparen is dit wel een goed plan
Ik zou liever psp doen dan een woning.
Enerzijds omdat ik nog niet weet waar ik definitief wil wonen.
Anderzijds de stress voor alles zelf te regelen. Zelf aannemers opbellen, bij defect ingrijpen. Etc. Die zaken zijn allemaal stressgevende factoren.
Anderzijds de stress voor alles zelf te regelen. Zelf aannemers opbellen, bij defect ingrijpen. Etc. Die zaken zijn allemaal stressgevende factoren.
Een woning kopen om te verhuren wordt soms zo simplistisch voorgesteld.
Dat allemaal in de veronderstelling:
- dat je een lening krijgt
- dat je een huurder vindt
- dat je huurder betaalt
- dat de huurprijs minstens even hoog ligt als wat je moet afbetalen
- dat je geen zware kosten aan de woning hebt
Het kopen op zicht is géén probleem.Yaris schreef: ↑16 augustus 2022, 10:16 Een woning kopen om te verhuren wordt soms zo simplistisch voorgesteld.
Dat allemaal in de veronderstelling:
- dat je een lening krijgt
- dat je een huurder vindt
- dat je huurder betaalt
- dat de huurprijs minstens even hoog ligt als wat je moet afbetalen
- dat je geen zware kosten aan de woning hebt
Een glazen bol heeft niemand..
Het vinden van een solvabele huurder is ander paar mouwen,en men kan niet voorzichtig genoeg zijn, de dag van vandaag..
Doch als men zich terdege goed informeerd naar een potentiele huurder alvorens een kontrakt op te stellen kan men er wel bij varen.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Momenteel kan je grofweg 125000 euro lenen op 20 jaar tegen 720 euro per maand afbetaling, veel huis om te verhuren ga je niet vinden voor die prijs.
Mocht het zo simpel zijn dat je een huis koopt en het (volledig) laat afbetalen door de huurder denk ik niet dat er nog veel huurders zouden zijn, ze zouden het zelf zo doen.
Ik heb eens een collega gehad die iets zocht om te huren. Ze dacht iets gevonden te hebben maar bedacht zich: "Ik ga die zijn appartement niet afbetalen!"
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Nog altijd in Hotel Mama, zeker?
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
In Yaris haar windmolen!
Daarin staat een fiets op rollen met een dynamo.
Als er onvoldoende wind is om energie te leveren, moet haar collega trappen en trappen bij wijze van huur.
Dat begrijp ik volkomen. Aan jonge mensen die (nog) single zijn, zou ik sowieso niet aanraden om al een woning te kopen.Timoootjex schreef: ↑16 augustus 2022, 09:17 Ik zou liever psp doen dan een woning.
Een eventuele latere partner zal misschien heel andere ideeen hebben over de keuze en de ligging.
-
- Newbie
- Contacteer:
Zelfstandigen die gestudeerd hebben (bijvoorbeeld in de zorg) kunnen niet sjoemelen want dan krijgen hun patiënten geen/minder terugbetaling van de mutualiteit. We kunnen niks in het zwart doen. Behalve als we op de markt gaan staan, ons prostitueren of tuinman willen spelen. Dingen die niks met ons beroep te maken hebben.Gebruikersnaam2 schreef: ↑15 augustus 2022, 23:38En op welke planeet ga je die vinden ?Lost_Thinker schreef: ↑13 augustus 2022, 13:37 Maar een kleine zelfstandige die alles wit heeft gedaan
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik vind het heel lastig in te schatten wat je precies nu moet sparen voor je pensioen als 27 jarige.
Enerzijds wil je ook leven, anderzijds wil je niet in armoede leven later.
Maar het pensioen is dusdanig onzeker dat ik eigenlijk niet echt weet wanneer je genoeg spaart voor je pensioen.
Maar het pensioen is dusdanig onzeker dat ik eigenlijk niet echt weet wanneer je genoeg spaart voor je pensioen.
Ik zelf spaar al dat max. van 990 euro met de aftrek van 30%Timoootjex schreef: ↑20 augustus 2022, 15:14 Ik vind het heel lastig in te schatten wat je precies nu moet sparen voor je pensioen als 27 jarige.
Daarnaast spaar ik jaarlijks ook nog eens een bedrag dat daar gelijkaardig is, dat beleg ik in IWDA. (Samen is dat dus een goeie 1800 à 2000 euro per jaar).
Niemand kan er een exact bedrag op plakken, het hangt uiteindelijk af van je levenstijl en inkomen.
Maar ik geloof dat als je ervoor zorgt dat je tijdens je pensioen geen huur/lening meer moet betalen, je al behoorlijk goed zit. Als je daarnaast nog maandelijks kan PSP,beleggen,sparen en misschien nog op een pensioenpotje van je werkgever kan rekenen, zou ik me zeker geen zorgen maken en genieten van het leven.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Dat zijn al 2 richtbedragen waarmee ik iets kan.
Pensioensparen zou ik sowieso doen, wat ik daarnaast doe is nog niet beslist.
Pensioensparen zou ik sowieso doen, wat ik daarnaast doe is nog niet beslist.
Hangt ervan af wanneer je met pensioen wilt https://www.mrmoneymustache.com/2012/01 ... etirement/Timoootjex schreef: ↑20 augustus 2022, 15:14 Ik vind het heel lastig in te schatten wat je precies nu moet sparen voor je pensioen als 27 jarige.