To MOBIB, or not to MOBIB (De Lijn)
Re: To MOBIB, or not to MOBIB (De Lijn)
To mob or not to mob. Kennen jullie deze nog van Hanna-Barbera uit 1968?
Die 5€ moet je trouwens maar 1 keer betalen, die elke 5 jaar, hangt volgens mij meer af van of je moeilijk doet of niet
Bij zowel NMBS als MIVB vragen ze die 5€ niet opnieuw
Ik heb mijn Mobib al 2 of 3 keer ofzo vervangen, een keer wegens verloren, en 1 keer omdat de kaart versleten was, nooit 5€ moeten betalen, wel de eerste keer.
Bij zowel NMBS als MIVB vragen ze die 5€ niet opnieuw
Ik heb mijn Mobib al 2 of 3 keer ofzo vervangen, een keer wegens verloren, en 1 keer omdat de kaart versleten was, nooit 5€ moeten betalen, wel de eerste keer.
ik heb hier met de autominderenmaand juni, zelfs 1 maand gratis een lijn abonnement + ook gratis een persoonlijke MOBIB kaart met foto gekregen. Ik heb ook een MOBIB basic kaart ooit eens gratis gekregen tijdens een of andere actie in een metrostation van de MIVB.
Nu over die 5 eur zou ik nu ook niet vallen... maar tis meegenomen. Je zal die MOBIB kaart zeker wel nodig hebben om je abonnement op te zetten. Op papier kan je het zeker niet meer verkrijgen.
Je kan je abonnement ook linken aan je De Lijn app voor wat meer info ivm je abonnement. Maar je blijft die MOBIB kaart nodig hebben - je dient ze steeds te valideren wanneer je de bus op stapt.
Ik heb tijdens die automindermaand ook gratis met de trein mogen rijden met een appke waarvoor ik diende beta te testen.
Dus mocht dit volgend jaar terug doorgaan, schrijf je maar in om te autominderen
Nu over die 5 eur zou ik nu ook niet vallen... maar tis meegenomen. Je zal die MOBIB kaart zeker wel nodig hebben om je abonnement op te zetten. Op papier kan je het zeker niet meer verkrijgen.
Je kan je abonnement ook linken aan je De Lijn app voor wat meer info ivm je abonnement. Maar je blijft die MOBIB kaart nodig hebben - je dient ze steeds te valideren wanneer je de bus op stapt.
Ik heb tijdens die automindermaand ook gratis met de trein mogen rijden met een appke waarvoor ik diende beta te testen.
Dus mocht dit volgend jaar terug doorgaan, schrijf je maar in om te autominderen
Tot aan de geldigheidsdatum kan je er wel een traject opzetten:
- dat blijft werken tot einddatum traject
- zelfs wanneer de mobib daarna vervalt
Voorbeeld:
- Mijn mobib was geldig tot in 03/2022
- op half 01/2022 werd er een jaarabbo opgezet
=> bruikbaar tot half 01/2023
Nieuw traject of vernieuwen trajact na 03/2022 vraagt wel een nieuwe mobib kaart.
Als je het mij vraagt hadden ze die kaarten perfect een geldigheidsduur van 10 jaar kunnen geven.....
Belachelijk kort 5 jaar
Logisch gezien klopt dat wel, maar bij die jongen is er maar weinig wat er in het algemeen als "logisch" kan beschouwd worden. Zijn 'beperkingen' zijn immers niet alleen maar 'fysiek', als je begrijpt wat ik bedoel.
Hoe dan ook: voor alle zekerheid gaan we deze middag zijn Mobibkaart eens nakijken.
Bij mijn Mobibkaart valt de maand waarin ze vervalt, ook niet meer samen met de maand waarin mijn Omnipas vervalt.
Dat komt doordat ik (tijdens de corona-lockdown) mijn jaarabonnement op de vervaldag niet verlengd heb, omdat ik er tijdens die periode geen gebruik kon van maken.
Toen ik na enkele maanden terug begon gebruik te maken van DeLijn, heb ik opnieuw een jaarabonnement betaald. Dat bleef geldig tot X aantal maanden nà de geldigheidsdatum van mijn Mobibkaart, en bijgevolg heb ik mijn Mobibkaart langer dan 5 jaar kunnen gebruiken.
Die MOBIB-kaart is een drager, die heb je sowieso nodig als je een abonnement wenst aan te kopen. Maar je kunt een MOBIB-kaart van een andere maatschappij (NMBS, MIVB, TEC) ook laten registreren bij De Lijn (via een Lijnwinkel laten doen). Zo vermijd je die toeslag van €5.
De MOBIB-kaarten zijn 5 jaar geldig. Dus wat je nu koopt zal gebruikt kunnen worden tot september 2027.
Als de kaart vervallen is, zal je spontaan een uitnodiging krijgen om de €5 bij te betalen zodat je een nieuwe kaart krijgt.
Op die MOBIB-kaart zet je een reiscontract (een abonnement) en dat is die €56 voor een jaar. Dus correcte bedrag is inderdaad €61.
Als je €56 overschrijft zal het betaalsysteem die betaling niet kunnen koppelen (want het moet €61 zijn) en zal je het geld enkele dagen later gewoon terug ontvangen (veel bedrijven werken op die manier).
De MOBIB-kaarten zijn 5 jaar geldig. Dus wat je nu koopt zal gebruikt kunnen worden tot september 2027.
Als de kaart vervallen is, zal je spontaan een uitnodiging krijgen om de €5 bij te betalen zodat je een nieuwe kaart krijgt.
Op die MOBIB-kaart zet je een reiscontract (een abonnement) en dat is die €56 voor een jaar. Dus correcte bedrag is inderdaad €61.
Als je €56 overschrijft zal het betaalsysteem die betaling niet kunnen koppelen (want het moet €61 zijn) en zal je het geld enkele dagen later gewoon terug ontvangen (veel bedrijven werken op die manier).
-
- Hero Member
- Contacteer:
Dus eigenlijk is een werkabbonement van de NMBS het handigste om die 5 euro te vermijden want ik dacht dat ik de vorige keer mijn mobib kaart gratis kon verlengen.
Als je een MOBIB-kaart van NMBS hebt, kun je die 5 euro vermijden.
Dan ga je naar een Lijnwinkel en vraag je daar gewoon om die kaart van NMBS te koppelen in het systeem. Van zodra je dan een abonnement koopt, staat dat abonnement (reiscontract) op de MOBIB-kaart van de andere maatschappij.
Dan ga je naar een Lijnwinkel en vraag je daar gewoon om die kaart van NMBS te koppelen in het systeem. Van zodra je dan een abonnement koopt, staat dat abonnement (reiscontract) op de MOBIB-kaart van de andere maatschappij.
Wat zitten jullie nou te zeuren over 5 euro? Jullie reizen al met een voordelig abonnement. Niet-gepensioneerde alleenstaanden zoals ik moeten voor een treinreis de volle prijs betalen. Het verschil in prijs voor een enkele treinrit is al meer dan wat jullie voor een elektronische kaart voor 5 jaar moeten betalen.
Ik betaal ook overal de volle pot hoor, geen recht op sociale tarieven of voordeeltarieven.Yaris schreef: ↑20 augustus 2022, 04:44 Wat zitten jullie nou te zeuren over 5 euro? Jullie reizen al met een voordelig abonnement. Niet-gepensioneerde alleenstaanden zoals ik moeten voor een treinreis de volle prijs betalen. Het verschil in prijs voor een enkele treinrit is al meer dan wat jullie voor een elektronische kaart voor 5 jaar moeten betalen.
Een gepensioneerde rijdt voor 7,50 euro het hele land door. In hun geval, ik zou elk weekend weg zijn!
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik zeur niet hoor.
Bedoel ik heb verhoogde tegemoetkoming op elk vlak, dus ik zou het minst moeten klagen.
Bedoel ik heb verhoogde tegemoetkoming op elk vlak, dus ik zou het minst moeten klagen.
Dan betaal je maar 56 euro voor een jaarabonnement. Ik vul daar mijn benzinetank nog niet eens helemaal mee!
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik rij buiten de 5 euro zelfs helemaal gratis. Maargoed dat hebben maar weinigen.
- PersoneelTimoootjex schreef: ↑20 augustus 2022, 20:04 Ik rij buiten de 5 euro zelfs helemaal gratis. Maargoed dat hebben maar weinigen.
- Invalide persoon
- Politie (in dienst EN in uniform)
- Parlementslid of minister
Het is dan één van de 4.