To MOBIB, or not to MOBIB (De Lijn)
Re: To MOBIB, or not to MOBIB (De Lijn)
Er is een vijfde categorie. Die waar hun werkgever een abonnement betaalt voor de werknemer. Bij de lijn is dat ineens geldig altijd en voor alle trajecten.
De categorie invaliden moet je heel ruim interpreteren. Ook iedere werkloze met arbeidshandicap, erkend door VDAB, krijgt een gratis abonnement van de lijn zonder daarvoor invalide te moeten zijn.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ja vanmet je erkend bent bij het VAPH krijg je een gratis lijnabbonement. Terwijl voor NMBS verhoogde tegemoetkoming je het statuut verhoogde tegemoetkoming moet hebben.
Bij NMBS krijg je dan ongeveer de helft korting. Geen gratis abonnement op alle trajecten he
-
- Hero Member
- Contacteer:
Nee dat is ook waar, maar het is toch al goedkoper.
Maargoed als ik zie wat mijn werkgever betaalt voor mijn werkabbonement mag ik al niet klagen
Een netabbonement(voor heel het net) kost maar 500 euro meer ofzo.
Maargoed als ik zie wat mijn werkgever betaalt voor mijn werkabbonement mag ik al niet klagen
Een netabbonement(voor heel het net) kost maar 500 euro meer ofzo.
Jij reist elke dag ook wel een bovengemiddelde afstand he. :-)
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ja met de auto zou het 108 km zijn. Dus denk dat met de trein hetzelfde wat is.
Even aanvullen nog : Een ticket dat ik deze morgen berekende aan 6,2 euro (retour) is met 50 procent vermindering nog altijd 5 euro.
Het maakgeld voor het ticket wordt niet gehalveerd, het is enkel de kost voor de afstand die een verschil maakt.