Besparen algemeen
Re: Besparen algemeen
Ik heb zo net mijn tienduizendste euro voor 2022 gespendeerd. Nog enkele besparingstips : kinderen samen in bad of onder de (koude) douche , badwater hergebruiken voor het toilet.
-
- Hero Member
- Contacteer:
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Ik had nu wel verwacht dat een gemiddelde droogkast procentueel meer zou verbruiken dan een wasmachine. Ik schrik ook wel even van het verbruik van een beeldscherm. Hoger dan een kookplaat
PS: even off topic, wie keurt de nieuwe onderwerpen in "de kroeg" goed? Zijn dat moderators? Zijn die op bepaalde dagen hier niet aanwezig of..?
Leuk plaatje maar gaat er nu iemand geen strijkijzer, stofzuiger of PC kopen omdat ze stroom verbruiken?
Nieuwe onderwerpen in de Kroeg moeten goedgekeurd worden door Vaganzza. Die is hier niet voltijds aanwezig, daardoor kan het soms dagen duren. Na goedkeuring verschijnt dat onderwerp dan op het forum met de oorspronkelijke tijd van posten, niet van goedkeuring, waardoor het niet in de recente berichten verschijnt en door weinig mensen opgemerkt wordt. Goed systeem hé?
Nieuwe onderwerpen in de Kroeg moeten goedgekeurd worden door Vaganzza. Die is hier niet voltijds aanwezig, daardoor kan het soms dagen duren. Na goedkeuring verschijnt dat onderwerp dan op het forum met de oorspronkelijke tijd van posten, niet van goedkeuring, waardoor het niet in de recente berichten verschijnt en door weinig mensen opgemerkt wordt. Goed systeem hé?
Laatst gewijzigd door Yaris op 25 augustus 2022, 07:28, 1 keer totaal gewijzigd.
In jouw geval maakt het dan nauwelijks iets uit en zal de besparing verwaarloosbaar zijn.Timoootjex schreef: ↑24 augustus 2022, 21:35Daar zit wat in, maar ik kijk al niet zo vaak televisie dus gaat beetje moeilijk.
Je kunt je alle mogelijke comfort ontzeggen om te besparen maar wat heb je dan nog aan je leven?
Ik denk dat het vooral bedoeld is om te vergelijken tussen de verschillende elektriciteit-vreters? Voor ik iets aanschaf, kijk ik wel naar het gemiddeld verbruik bij ieder product.Yaris schreef: ↑25 augustus 2022, 07:23 Leuk plaatje maar gaat er nu iemand geen strijkijzer, stofzuiger of PC kopen omdat ze stroom verbruiken?
Enkel door Vaganzza toch niet?
Er is hier een heel team moderators maar Vaganzza is de enige die onderwerpen goedkeurt.
Neem die afbeelding maar met een serieuze korrel zout! 300w voor een beeldscherm? Een modern beeldscherm verbruikt nog geen 30w
Heb een plasma tv van Samsung en als ik energie app open zet van digitale meter zie verbruik van tv lopen tussen de 70 w en 180 w afhankelijk bij meer licht in beeldscherm of minder
En dan staat lichtsterkte in menu op stand 2, op 3 zal verbruik enkel maar stijgen.
En dan staat lichtsterkte in menu op stand 2, op 3 zal verbruik enkel maar stijgen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
-
- Hero Member
- Contacteer:
https://koopje.com/products/smart-verwarmde-bodywarmer
Waarom heel huis warm stoken als je dit...
Waarom heel huis warm stoken als je dit...
De eenheid is energie, en in de infograph staat 300 kWh.
Maar wel akkoord, die 300 kWh is veel te veel.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash