nieuwe federale regering
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: nieuwe federale regering
Je kan alles zeggen wat je wilt maar deze keer is het echt de franstalige die het voor te zeggen hebben die oppositie gaan voeren.
Ik begrijp het toch niet meer.
Ik begrijp het toch niet meer.
Ik heb gelezen dat Paul Magnette oppositie voert omdat hij gefrustreerd is dat hij geen premier geworden is. Maar had hij dat nu echt gewild dan was hij het toch geworden zeker?
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Dat zal er inderdaad toe leiden ... maar de vraag is : wat dan ?
vlaemsch blok aan de macht samen met de PVDA ? Of wat ? En wat gaan die bende onbekwame racisten (de eerstgenoemden) en one-line-wonders met nul procent verantwoordelijkheidszin en nul komma nul "ervaring" in beleid voeren dan zoveel beter doen dan de traditionele partijen ?
Diegenen die nu het beleid voeren krijgen van mij een onvoldoende, laat dat duidelijk zijn, maar een stap naar het links- en/of rechtsextreme zal naast al de problemen die er nu al zijn leiden tot andere zaken dan hoge energiefacturen, ... voorbeelden genoeg uit het verleden.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Je kan natuurlijk geen "ervaring" in beleid hebben als je steeds buitenspel wordt gezet omwille van het "cordon sanitaire" ...Gebruikersnaam2 schreef: ↑26 augustus 2022, 11:32Dat zal er inderdaad toe leiden ... maar de vraag is : wat dan ?
vlaemsch blok aan de macht samen met de PVDA ? Of wat ? En wat gaan die bende onbekwame racisten (de eerstgenoemden) en one-line-wonders met nul procent verantwoordelijkheidszin en nul komma nul "ervaring" in beleid voeren dan zoveel beter doen dan de traditionele partijen ?
Diegenen die nu het beleid voeren krijgen van mij een onvoldoende, laat dat duidelijk zijn, maar een stap naar het links- en/of rechtsextreme zal naast al de problemen die er nu al zijn leiden tot andere zaken dan hoge energiefacturen, ... voorbeelden genoeg uit het verleden.
Los daarvan, ik ben geen voorstander van het VB aan de macht. God behoede ons voor een Filip Dewinter, Dries Van Langendonck en co.
Wat ik vermoed is dat - indien met de huidige Vivaldipartijen geen federale regering meer kan worden gevormd bij de volgende verkiezingen - er een Vivaldi+ komt: de huidige partijen van Vivaldi, met daar nog eens de PVDA erbij. De Croo krijgt ergens een topfunctie als dank voor bewezen diensten, een Vlaming wordt premier maar de Waalse partijen delen achter de schermen de lakens uit, zorgen dat er niks gebeurt ... en dat er zeker niks verandert in hun nadeel.
Dat is toch al jaren het recept van de federale regeringsvorming ... ook toen de N-VA in de federale regering zat.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Er zitten ze nu ook veel in de regering die geen enkele bestuurservaring hebben. Waarschijnlijk zal het VB het beter doen dan de Anneliesen Verlinden en de Hadja Lahbibs van deze wereld. Veel slechter kan immers niet.Gebruikersnaam2 schreef: ↑26 augustus 2022, 11:32Dat zal er inderdaad toe leiden ... maar de vraag is : wat dan ?
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Veel slechter kan niet ? Behoede ons van de gladde janussen in confectiepak, pas dan krijg ik de kriebels.
Ik weet dat het de wet van Godwin is maar een verwijzing naar de jaren '30 kan ik niet anders dan maken, ook Hitler is "democratisch" aan de macht gekomen en we weten wat er daar van gekomen is, veel slechter kan immers WEL !
Met extremisme, zowel links als rechts, wordt er nooit iemand beter van, tenzij die paar "top"-figuren en de directe entourage van de bedoelde partij(en).
Ik denk dat je qua nabije toekomst beter ongeruster bent over een paar gekken die met hun vingers boven de knopjes van de kernkoppen zitten dan over een mogelijke meerderheid van het VB of PVDA. Moest die meerderheid er komen dan hebben de huidige politici het enkel aan zichzelf te danken.
-
- Verbannen Gebruiker
TikTak ontpopt zich als een fan van Vlaams Belang. De partij die Dries Van Langenhove in zijn armen gesloten heeft. Het archetype van de racistische Vlaming. Gelukkig zijn er ook andere Vlamingen. Vlamingen waarmee we wel verder kunnen.TikTak schreef: ↑26 augustus 2022, 12:42Er zitten ze nu ook veel in de regering die geen enkele bestuurservaring hebben. Waarschijnlijk zal het VB het beter doen dan de Anneliesen Verlinden en de Hadja Lahbibs van deze wereld. Veel slechter kan immers niet.Gebruikersnaam2 schreef: ↑26 augustus 2022, 11:32
Dat zal er inderdaad toe leiden ... maar de vraag is : wat dan ?
-
- Verbannen Gebruiker
TikTak ontpopt zich als een fan van Vlaams Belang. De partij die Dries Van Langenhove in zijn armen gesloten heeft. Het archetype van de racistische Vlaming. Gelukkig zijn er ook andere Vlamingen. Vlamingen waarmee we wel verder kunnen.TikTak schreef: ↑26 augustus 2022, 14:17 Ik denk dat je qua nabije toekomst beter ongeruster bent over een paar gekken die met hun vingers boven de knopjes van de kernkoppen zitten dan over een mogelijke meerderheid van het VB of PVDA. Moest die meerderheid er komen dan hebben de huidige politici het enkel aan zichzelf te danken.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Af en toe moet je mensen ook eens confronteren met oude posts …VLblokpate schreef: ↑26 augustus 2022, 16:57TikTak ontpopt zich als een fan van Vlaams Belang. De partij die Dries Van Langenhove in zijn armen gesloten heeft. Het archetype van de racistische Vlaming. Gelukkig zijn er ook andere Vlamingen. Vlamingen waarmee we wel verder kunnen.TikTak schreef: ↑26 augustus 2022, 14:17 Ik denk dat je qua nabije toekomst beter ongeruster bent over een paar gekken die met hun vingers boven de knopjes van de kernkoppen zitten dan over een mogelijke meerderheid van het VB of PVDA. Moest die meerderheid er komen dan hebben de huidige politici het enkel aan zichzelf te danken.
VLblokpate schreef: ↑3 februari 2022, 12:12 Groen naar af. Mooi, allemaal stemmen voor VB, sp.a en PVDA. De enige partijen die zich bezighouden met de Vlamingen en niet met heilige huisjes, ruziemaken met andere politieke partijen, zich verkneukelen in de slechte resultaten van de andere partijen.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
-
- Verbannen Gebruiker
TikTak schreef: ↑22 augustus 2022, 12:00 Ik gebruik cannabis olie ter verlichting van bepaalde symptomen en ik kan je vertellen dat het erg goed helpt en geen aanslag is op je lever, nieren en maag zoals zoveel van onze wel goedgekeurde geneesmiddelen zoals men bepaalde legale drugs poogt te noemen en waarmee door de farmaindustrie erg grof geld verdiend wordt.
Had ik die olie niet dan zou ik mij elke dag moeten volstoppen met allerhande andere rommel waar je zo suf van wordt dat je amper nog kan functioneren.
TikTak schreef: ↑26 augustus 2022, 14:17 Ik denk dat je qua nabije toekomst beter ongeruster bent over een paar gekken die met hun vingers boven de knopjes van de kernkoppen zitten dan over een mogelijke meerderheid van het VB of PVDA. Moest die meerderheid er komen dan hebben de huidige politici het enkel aan zichzelf te danken.
TikTak haat jou. Ik sta op zijn negeerlijst. Dankzij jou wordt hij nu toch geconfronteerd met zijn eigen uitsprakenVincentVega schreef: ↑26 augustus 2022, 17:36TikTak schreef: ↑26 augustus 2022, 14:17 Ik denk dat je qua nabije toekomst beter ongeruster bent over een paar gekken die met hun vingers boven de knopjes van de kernkoppen zitten dan over een mogelijke meerderheid van het VB of PVDA. Moest die meerderheid er komen dan hebben de huidige politici het enkel aan zichzelf te danken.Af en toe moet je mensen ook eens confronteren met oude posts …VLblokpate schreef: ↑26 augustus 2022, 16:57
TikTak ontpopt zich als een fan van Vlaams Belang. De partij die Dries Van Langenhove in zijn armen gesloten heeft. Het archetype van de racistische Vlaming. Gelukkig zijn er ook andere Vlamingen. Vlamingen waarmee we wel verder kunnen.
VLblokpate schreef: ↑3 februari 2022, 12:12 Groen naar af. Mooi, allemaal stemmen voor VB, sp.a en PVDA. De enige partijen die zich bezighouden met de Vlamingen en niet met heilige huisjes, ruziemaken met andere politieke partijen, zich verkneukelen in de slechte resultaten van de andere partijen.
We mogen weliswaar niet vergeten dat TikTak een drugsverslaafde is. We mogen niet te hard oordelen.
Laatst gewijzigd door VLblokpate op 26 augustus 2022, 19:01, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Verbannen Gebruiker
Op dezelfde manier zeker toen NVA in de nationale regering zat en oppositie voerde tegen zichzelf?Yaris schreef: ↑26 augustus 2022, 11:19 Ik ben eens benieuwd hoe de regering gaat besturen nu we in een perfecte storm zitten. Is er eindelijk een sense of urgency of gaan ze rustig voortkibbelen (voortkabbelen) en beslissingen voor zich uitschuiven en gaan PS en MR oppositie blijven voeren tegen de eigen regering?
Van wie hebben PS en MR het geleerd denk je, tegen zichzelf oppositie voeren?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Nieuw topic "Belgische wandaden" werd afgekeurd.EarthNvstr1 schreef: ↑25 augustus 2022, 20:55 Anyway ... nieuw topic in de kroeg aangevraagd... even wachten op goedkeuring ... dus "hold your horses" (niettegenstaande WKF).
Goede analyse van de crisis in De Tijd:
Terwijl de kas leeg is, worden de stormen - oorlog, inflatie, energieprijzen, een asielcrisis, droogte en drugsgeweld - waarin we ons bevinden, krachtiger en de verwachtingen meer overspannen. De Belgische politiek staat (alweer) voor de winter van de waarheid.
‘Het klinkt absurd, maar corona lijkt een peulschil in vergelijking met de uitdagingen waarvoor we nu staan’, zucht een federale minister. ‘Wij niet alleen. Maar iedereen zal wel weer naar ons kijken.’
De overheid trapt op haar adem in het beheersen van de vele crisissen. Nadat het redden van de economie tijdens de coronacrisis al 35 miljard euro aan uitgaven en gederfde inkomsten had gekost aan de staatskas en Wallonië een ravage te verwerken had gekregen, zijn de gevolgen van decennialang uitstelgedrag, verkeerde besparingen en onderinvesteren op alle niveaus komen bovendrijven: vergrijzing, te veel inactieven, verouderde huizen en een uitgemergeld overheidsapparaat - justitie en defensie voorop.
Uiteraard kan een overheid altijd schulden blijven maken. Maar het ‘we spenderen ons uit de crisis’-narratief, dat tijdens de coronacrisis opgang maakte, is aan flarden geschoten. Een dik jaar geleden leek voor de bedrijven ‘the sky’ nog ‘the limit’. Vandaag bereidt de ene na de andere industriële onderneming productieverminderingen voor.
Niet voor niets verkondigt de partij van de premier al weken dat de overheid niet elk probleem kan oplossen en dat het gedaan moet zijn met valse verwachtingen te creëren. Met zijn ‘vijf tot tien lastige winters’, wilde De Croo die wake-upcall geven: dat burgers en bedrijven maar beter voorbereidingen treffen om hun energieverbruik- en bronnen te herzien.
De partij Groen heeft een nieuw logo ... Zouden ze niet gelijk ook hun naam aanpassen?
Normaal moet een naam een uithangbord zijn, een lading dekken, herkenbaar zijn, in het geheugen blijven hangen, ... Vooral onze Vlaamse politieke partijen zien dit totaal anders. Misschien krijgen ze hun subsidies niet op en geven dit maar al te graag uit aan eigen/bevriende denktanks/onderzoek-bureaus ...
Normaal moet een naam een uithangbord zijn, een lading dekken, herkenbaar zijn, in het geheugen blijven hangen, ... Vooral onze Vlaamse politieke partijen zien dit totaal anders. Misschien krijgen ze hun subsidies niet op en geven dit maar al te graag uit aan eigen/bevriende denktanks/onderzoek-bureaus ...