IBAN overschrijvingen via Dexia Direct Net
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
IBAN overschrijvingen via Dexia Direct Net
Ik wou net een IBAN overschrijving ingeven via Dexia Direct Net. Echter vind ik geen veld om mijn BIC code in te geven... Zet Dexia de BIC code er automatisch bij misschien? Ik dacht dat je kosten had wanneer er geen BIC code bij staat. Iemand al ervaring mee?
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Re: IBAN overschrijvingen via Dexia Direct Net
er is geen bic veld, al mijn begunstigden bij dexia zijn in iban formaat, nog geen kosten gehad.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
euh, haal je nu geen 2 dingen door elkaar? IBAN-overschrijvingen zijn geen probleem bij dexia. Daar moet je gewoon het IBAN-veldje voor aanklikken. BIC-code is toch een ander formaat die niets met IBAN te maken heeft? Het is het één of het ander dat je moet invullen, niet alle 2. Maar BIC gaat inderdaad niet via dexia. Heb er ook al eens achter gezocht. Niet dat het veel uitmaakt, IBAN is evengoed kostenloos.Vaganzza schreef: Ik wou net een IBAN overschrijving ingeven via Dexia Direct Net. Echter vind ik geen veld om mijn BIC code in te geven... Zet Dexia de BIC code er automatisch bij misschien? Ik dacht dat je kosten had wanneer er geen BIC code bij staat. Iemand al ervaring mee?
Neen ik haal niets door elkaar hoor. IBAN en BIC gaan samen. IBAN is het bankrekeningnummer, BIC is de code van de bank. Die moeten beiden in combinatie gebruikt worden voor een geldige betaling binnen de SEPA.Nightwolf schreef:euh, haal je nu geen 2 dingen door elkaar? IBAN-overschrijvingen zijn geen probleem bij dexia. Daar moet je gewoon het IBAN-veldje voor aanklikken. BIC-code is toch een ander formaat die niets met IBAN te maken heeft? Het is het één of het ander dat je moet invullen, niet alle 2. Maar BIC gaat inderdaad niet via dexia. Heb er ook al eens achter gezocht. Niet dat het veel uitmaakt, IBAN is evengoed kostenloos.Vaganzza schreef: Ik wou net een IBAN overschrijving ingeven via Dexia Direct Net. Echter vind ik geen veld om mijn BIC code in te geven... Zet Dexia de BIC code er automatisch bij misschien? Ik dacht dat je kosten had wanneer er geen BIC code bij staat. Iemand al ervaring mee?
Blijkbaar zal Dexia die BIC code zelf automatisch toevoegen.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Ik had dit ook al opgemerkt dat er geen BIC veld is bij Dexia. Dexia vult dit zelf in. Het staat trouwens ergens vermeld als je op het vraagteken klikt bij het IBAN veld.Vaganzza schreef:Neen ik haal niets door elkaar hoor. IBAN en BIC gaan samen. IBAN is het bankrekeningnummer, BIC is de code van de bank. Die moeten beiden in combinatie gebruikt worden voor een geldige betaling binnen de SEPA.Nightwolf schreef:
euh, haal je nu geen 2 dingen door elkaar? IBAN-overschrijvingen zijn geen probleem bij dexia. Daar moet je gewoon het IBAN-veldje voor aanklikken. BIC-code is toch een ander formaat die niets met IBAN te maken heeft? Het is het één of het ander dat je moet invullen, niet alle 2. Maar BIC gaat inderdaad niet via dexia. Heb er ook al eens achter gezocht. Niet dat het veel uitmaakt, IBAN is evengoed kostenloos.
Ok, je hebt gelijk. Ik dacht dat het 2 verschillende formaten waren maar het één is idd het reknr en het andere indentificeert de bank. Ik vraag altijd alleen het IBAN nr voor buitenlandse overschrijvingen en is al altijd gratis en snel gebeurd.Vaganzza schreef:Neen ik haal niets door elkaar hoor. IBAN en BIC gaan samen. IBAN is het bankrekeningnummer, BIC is de code van de bank. Die moeten beiden in combinatie gebruikt worden voor een geldige betaling binnen de SEPA.Nightwolf schreef:
euh, haal je nu geen 2 dingen door elkaar? IBAN-overschrijvingen zijn geen probleem bij dexia. Daar moet je gewoon het IBAN-veldje voor aanklikken. BIC-code is toch een ander formaat die niets met IBAN te maken heeft? Het is het één of het ander dat je moet invullen, niet alle 2. Maar BIC gaat inderdaad niet via dexia. Heb er ook al eens achter gezocht. Niet dat het veel uitmaakt, IBAN is evengoed kostenloos.
Dit staat op de site van dexia:
Uw overschrijving doorgeven
Als u een Europese betaling verricht via onze elektronische kanalen, vermeldt u enkel het IBAN van de begunstigde. Dexia zal de BIC van de begunstigde automatisch voor u opzoeken.
Als u met een Europese overschrijving op papier betaalt, moet u uw IBAN en het IBAN van de begunstigde vermelden. Als het IBAN van de begunstigde niet met BE begint (IBAN buiten België), moet de BIC van de begunstigde worden vermeld.
De BIC code is enkel onontbeerlijk als je een overschrijving naar een land buiten de eurozone doet. Zulke overschrijving kan je ook nooit ingeven via netbanking, bij geen enkele bank. Daar moet je persoonlijk voor naar een filiaal gaan, en de meeste banken rekenen daar kosten voor aan : dexia 8 euro, recordbank 6 euro, argenta gratis, rabobank onmogelijk. Dus als je vrienden of familie hebt in Azie, en je wil geld sturen, kan je dat nooit via je pc thuis doen. Er zijn slechts enkele banken die internationaal geld kunnen transfereren, bijvoorbeeld fortis en KBC. Alle kleine bankjes moeten dus op hun beurt via hén gaan.
Wij vinden het allemaal doodnormaal dat we een bankrekening hebben, zelfs verschillende. In Azie en Afrika heeft het ALLERGROOTSTE deel van de bevolking géén bankrekening, er zijn zelfs bijna geen banken buiten de steden. Als je dus een vriend of vriendin hebt ginderachter, is het uiterst moeilijk om hen geld te sturen. Daarom maken de meeste vreemdelingen gebruik van de duurste systemen (moneytrans enz). De begunstigden moeten zich verplaatsen naar zulk een kantoor om het geld in ontvangst te nemen, soms een dagtrip vér! Je moet ook nooit proberen een brief op te sturen met ingesloten bankbriefjes, want die zijn er garantie uitgehaald voor die zijn bestemming bereikt heeft, al is het maar 5 euro. Een gemiddeld loon in Azie is ongeveer 80 euro per maand, in afrika nog minder.