Ervaringen visacard beobank?
Re: Ervaringen visacard beobank?
Ik combineer al jaren de MasterCard met 1 procent cashback (5 euro per jaar voor de kaart) en hun MasterCard Q8 met 2 procent cashback bij Q8 ) (ook 5 euro per jaar). Lange tijd waren de onbemande pompen van Q8 concurrentieel maar die zijn de laatste maanden niet meer zo interessant. Maar ik haal die 10 euro er wel uit en is gewoon handig.
Iemand trouwens idee of je weer kan terugkeren naar papieren uittreksel?
Iemand trouwens idee of je weer kan terugkeren naar papieren uittreksel?
Beobank Online > Diensten > Inschrijving voor online-uittreksels
Ik heb een Beobank Gold Visa. Tot nu toe tevreden maar sedert vandaag weigert de kaart dienst. Ik zit momenteel in Duitsland. Gisteravond probleemloos betaald in een restaurant. Vandaag nougabollen. Deze morgen wilde ik tanken en de kaart werkte niet. Zowel contactloos als in het bakje pleuren werkte niet. Deze avond dan nog maar eens geprobeerd op restaurant. Bij het in het bakje steken kreeg ik de melding "no chip" en contactloos ging evenmin. Gelukkig heb ik kaarten genoeg bij
Morgen maar eens bellen naar Beobank Service center.
Morgen maar eens bellen naar Beobank Service center.
Ik denk dat ik een visa MasterCard extra ga aanvragen ook. Want op de visa is mijn 100 euro cashback bijna op. Lijkt me een goede use case.
Bijdrage visa 20 - 100 cash back = 80 euro winst
Bijdrage mc 20 - 100 cash back = 80 euro winst
Ik moet gewoon opletten dat mijn cash back nooit onder de 120 komt dat de 2 kaarten nuttig blijven. (1e jaar lijkt zelfs interessanter maar soit).
Of zijn er ondertussen betere opties, mag ook iets anders zijn miles, maar dan moet het wel nuttig zijn.
Bijdrage visa 20 - 100 cash back = 80 euro winst
Bijdrage mc 20 - 100 cash back = 80 euro winst
Ik moet gewoon opletten dat mijn cash back nooit onder de 120 komt dat de 2 kaarten nuttig blijven. (1e jaar lijkt zelfs interessanter maar soit).
Of zijn er ondertussen betere opties, mag ook iets anders zijn miles, maar dan moet het wel nuttig zijn.
Die van Q8 = max € 250 Cash Back op 0,5 % (tenzij 2 % bij Q8) voor € 5 jaarlijkse bijdrage en 2e kaart is gratis.
Die kaart heb ik ook nog gehad, maar ik heb ze al jaren geleden vervangen door een algemene kaart met 1% korting op alles, dus ook bij tanken bij goedkopere station. Ik tank nu met 1% korting bij alle tankstations die een pak goedkoper zijn dan dure Q8-2%
Ik heb nu een visa & MasterCard extra. Op de website verwijzen ze naar de afrekening voor de terugbetaling, is dat de enige manier om het op te volgen, dus de som maken van alle afrekeningen ? Ik zie ook dat het gerest wordt na de afrekening van januari. Dus het is van januari -> januari ?
Ik heb nu ook een 'Visa extra'-kaart van Beobank.
Het bekomen ging eigenlijk vrij vlot. Op een weekje in orde. Alles op afstand. Ze belde mij om te zeggen dat mijn aanvraag was goedgekeurd. Enigste documenten die men vroeg was kopie eID en meest recente loonbrief (1 stuk).
Ik heb 20 euro 'welkomsgeschenk' ontvangen automatisch. Gisteren heb ik mijn eerste uitgaven gedaan met die kaart. In de app van Beobank (of internetbankieren) is van die transacties nog steeds niets te zien. Ik belde vandaag naar hun klantendienst omdat ik vragen had. Die konden wel die transacties zien. Wat wel werkt is de waarde 'beschikbaar bedrag', dus hoeveel ik nog mag uitgeven, dat past zich direct aan.
Er staat ook rekeningnummer en mededeling bij de gegevens. Ik heb een betaling gedaan met die gegevens naar Beobank en direct was dat 'beschikbaar saldo' aangepast. Mijn limiet is 3000 euro. Dus als ik meer zou nodig hebben kan ik gewoon mij kaart 'opladen'.
Ik belde Beobank om te vragen wat de wisselprovisie is bij een niet-euro betaling met die kaart. Dat is 2,1%. Ik vroeg ook of die verzekeringen die aan de kaart verbonden zijn ook van toepassing zijn als men die kaart gebruikt met een andere front-end betaalprovider voor die kaart. 'Zoals Paypal'. Tot mijn verbazing vertelde men mij dat dit geen probleem was.
Is er iemand die door ervaring dit kan bevestigen?
De website geeft aan dat ik niet ben ingeschreven op een bonusprogramma. Zal waarschijnlijk nog te vroeg zijn.
Blijft toch raar dat die transacties nog niet opduiken bij de transacties.
Onlangs: ik betaalde in de Delhaize met de Curve MasterCard debit-kaart. De kassa zei 'biep'. Direct daarna zei mijn telefoon 'ping'. Melding van de Curve app. Registratie van die betaling bij de Delhaize.
Het bekomen ging eigenlijk vrij vlot. Op een weekje in orde. Alles op afstand. Ze belde mij om te zeggen dat mijn aanvraag was goedgekeurd. Enigste documenten die men vroeg was kopie eID en meest recente loonbrief (1 stuk).
Ik heb 20 euro 'welkomsgeschenk' ontvangen automatisch. Gisteren heb ik mijn eerste uitgaven gedaan met die kaart. In de app van Beobank (of internetbankieren) is van die transacties nog steeds niets te zien. Ik belde vandaag naar hun klantendienst omdat ik vragen had. Die konden wel die transacties zien. Wat wel werkt is de waarde 'beschikbaar bedrag', dus hoeveel ik nog mag uitgeven, dat past zich direct aan.
Er staat ook rekeningnummer en mededeling bij de gegevens. Ik heb een betaling gedaan met die gegevens naar Beobank en direct was dat 'beschikbaar saldo' aangepast. Mijn limiet is 3000 euro. Dus als ik meer zou nodig hebben kan ik gewoon mij kaart 'opladen'.
Ik belde Beobank om te vragen wat de wisselprovisie is bij een niet-euro betaling met die kaart. Dat is 2,1%. Ik vroeg ook of die verzekeringen die aan de kaart verbonden zijn ook van toepassing zijn als men die kaart gebruikt met een andere front-end betaalprovider voor die kaart. 'Zoals Paypal'. Tot mijn verbazing vertelde men mij dat dit geen probleem was.
Is er iemand die door ervaring dit kan bevestigen?
De website geeft aan dat ik niet ben ingeschreven op een bonusprogramma. Zal waarschijnlijk nog te vroeg zijn.
Blijft toch raar dat die transacties nog niet opduiken bij de transacties.
Onlangs: ik betaalde in de Delhaize met de Curve MasterCard debit-kaart. De kassa zei 'biep'. Direct daarna zei mijn telefoon 'ping'. Melding van de Curve app. Registratie van die betaling bij de Delhaize.
Ik zie mijn betalingen met mijn Beobank mastercard ook pas een dag of 2 later bij mijn transacties staan. Dat is dus normaal.
Ik krijg op al mijn aankopen 1% cashback en dat is ook zo voor aankopen via bv Paypal waar deze mastercard aan gekoppeld is. Ik vermoed dat eventuele verzekeringen dus ook geldig zijn voor aankopen via paypal.
Ik krijg op al mijn aankopen 1% cashback en dat is ook zo voor aankopen via bv Paypal waar deze mastercard aan gekoppeld is. Ik vermoed dat eventuele verzekeringen dus ook geldig zijn voor aankopen via paypal.
Bedankt
Zojuist gecheckt en de betalingen zijn er eindelijk in opgedoken. Verbazend dat dit zolang moet duren.
Nauja, in principe zal ik die kaart gebruiken met Curve als front. Curve is excellent met het snel en duidelijk loggen van transacties.
Zojuist gecheckt en de betalingen zijn er eindelijk in opgedoken. Verbazend dat dit zolang moet duren.
Nauja, in principe zal ik die kaart gebruiken met Curve als front. Curve is excellent met het snel en duidelijk loggen van transacties.
Een vraagje, Giskart. Je hoeft uiteraard niet te antwoorden, maar het interesseert me wel te weten waarom je voor Beobank koos. Ik meen me te herinneren dat je een poos terug positief was over de Visakaart van Europabank. Toch niet meer zo tevreden door een negatieve ervaring? Of op zoek naar extra's (zoals die payback)?
Had uitvoerige post geschreven. Klik op verstuur en alles is weg.
Deze versie zal aanzienlijk korter zijn.
De kaart van Europabank is ok. Wisselcommissie is daar wel gestegen naar 2% maar eigenlijk maakt dat niets uit aangezien ik toch Curve gebruik als front.
De Beobank kaart heeft wel gratis verzekeringen. Je weet nooit of ik daar iets aan zou kunnen hebben. Het potentieel is tenminste zo.
Er is een kost van 20 euro. Eenmalig welkomsgeschenk van 20 euro. En een cashback van 1% op de aankopen tot 100 euro per jaar.
2000 euro uitgeven om 20 euro cashback te krijgen is realistisch. Daar echt aan verdienen denk ik niet. Zou uiteindelijk een gratis kaart moeten zijn met verzekeringen. Zal wel nog zien.
Deze versie zal aanzienlijk korter zijn.
De kaart van Europabank is ok. Wisselcommissie is daar wel gestegen naar 2% maar eigenlijk maakt dat niets uit aangezien ik toch Curve gebruik als front.
De Beobank kaart heeft wel gratis verzekeringen. Je weet nooit of ik daar iets aan zou kunnen hebben. Het potentieel is tenminste zo.
Er is een kost van 20 euro. Eenmalig welkomsgeschenk van 20 euro. En een cashback van 1% op de aankopen tot 100 euro per jaar.
2000 euro uitgeven om 20 euro cashback te krijgen is realistisch. Daar echt aan verdienen denk ik niet. Zou uiteindelijk een gratis kaart moeten zijn met verzekeringen. Zal wel nog zien.
Keytrade visa Platinum is ook goed. En gratis bij 12 verrichtingen per jaar, bij mij Netflix abbo dus kaart zo gratis.
Dankjewel voor de feedback, Giskart!
Keytrade is op papier ook aantrekkelijk, tot... je de klantendienst nodig hebt omdat er bijvoorbeeld ongeautoriseerde transacties zijn gebeurd op jouw kaart. Hun aanpak op dat vlak is werkelijk beneden alle peil en vooral tergend traag. Je kan alleen hopen dat de fraude in de eerste dagen van de maand gebeurt, dan hebben ze een maand om iets te verzinnen. (Ik spreek uit ervaring.)
Keytrade is op papier ook aantrekkelijk, tot... je de klantendienst nodig hebt omdat er bijvoorbeeld ongeautoriseerde transacties zijn gebeurd op jouw kaart. Hun aanpak op dat vlak is werkelijk beneden alle peil en vooral tergend traag. Je kan alleen hopen dat de fraude in de eerste dagen van de maand gebeurt, dan hebben ze een maand om iets te verzinnen. (Ik spreek uit ervaring.)
Met dat laatste bij beobank al 2 keer ervaring gehad.
Alles opgelost zonder probleem en voor de volgende afrekening.
Alles opgelost zonder probleem en voor de volgende afrekening.
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.