GVV - Gereglementeerde Vastgoedvennootschap
TIP
Re: GVV - Gereglementeerde Vastgoedvennootschap
Zonet de koers van Inclusio nog eens bekeken, als ze volgend jaar 0,6 euro dividend geven komt dit op een rendement van 4,35 % - het aandeel staat ook ver onder de boekwaarde (30%). Ben hierdoor een aankoop aan het overwegen. Zag dat het aandeel besproken was bij Mister Market Magazine, heeft iemand dit gelezen (hun advies, kijk op dit aandeel). Misschien, ondanks bovenstaande positieve punten niet het beste moment om in GVV te stappen (stijgende rente, slecht beursklimaat voor vastgoed) Inclusio lijkt ook maar niet uit die dalende trend ,die al sinds de beursgang bezig is, te raken.
Het enige wat ik voorspel is dat over 25 jaar de beurzen hoger zullen staan, omdat onvoorspelbare zaken op korte termijn daar geen grote rol meer in spelen.
Fout. Ik heb geen idee wat de rente zal doen. Die kan stijgen (met 200 punten of meer), gelijk blijven of dalen. Ik heb er geen benul van. Wat ik wel voorspel is dat over 25 jaar VGP een veel groter bedrijf zal zijn dan het vandaag is, met een groter cash flow, hogere omzet, meer winst etc.VLblokpate schreef: ↑4 juli 2022, 16:36Je koopt GVP bij, want je voorspelt dat de rente niet nog eens 200 basispunten zal stijgen. (Anders is het niet slim).
Again, ik heb geen idee waar de koers van Sofina de volgende 6 maand naartoe gaat. Deze kan stijgen, ongeveer gelijk blijven, of verder dalen. Ik heb geen benul. Ik maak mij wel sterk dat de holding ook de komende decennia goede resultaten zal neerzetten die minstens in de buurt van een brede index zullen vallen. Ik voorspel dat de beurswaarde van Sofina over 25 jaar een flink stuk hoger zal zijn dan vandaag. Dat is alles, maar dat is genoeg om vandaag Sofina te kopen aan een aantrekkelijke waardering. Mijn waarderingsmodel is volstrekt niet gebaseerd op wat ik verwacht op vlak van prijsevolutie.VLblokpate schreef: ↑4 juli 2022, 16:36 Je koopt Sofina bij, omdat je voorspelt dat het slechte nieuws rond Sofina in de praktijk wel zal meevallen.
Ik vroeg het niet, ik vroeg het mij af. Ik ben niet zo naief te denken dat iemand het antwoord kent, laat staan dat een poll hier enige (voorspellende) waarde zou hebben. Een poll maken voor mij is vriendelijk, maar was echt niet nodig.VLblokpate schreef: ↑4 juli 2022, 16:36 En ik heb een poll gemaakt omdat jij specifiek vroeg om te voorspellen of we in het begin van een recessie zitten of niet![]()
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Of misschien daardoor juist wel.
Zijn er niet stillaan gelijkenissen met de "brent" in April-Mei van 2020 ? Toen was de teneur ook dat ruwe aardolie geen toekomst meer had....dure groene energie aandelen,die moest je hebben!
Wie toen de grote oliemajors kocht voor een habbekrats , kan nu dikke vette winsten uittellen.
Men gaat er vanuit,dat we een Volcker-scenario rente verhogingen gaan meemaken.Terug zowat het zwartste draaiboek voor vastgoed.
Wel in mijn opinie lijkt zoiets onmogelijk,en is de afstraffing van vastgoedaandelen de absurde kant aan het uitgaan!
Bodemvissen,gasten!!
Wie toen de grote oliemajors kocht voor een habbekrats , kan nu dikke vette winsten uittellen.
Men gaat er vanuit,dat we een Volcker-scenario rente verhogingen gaan meemaken.Terug zowat het zwartste draaiboek voor vastgoed.
Wel in mijn opinie lijkt zoiets onmogelijk,en is de afstraffing van vastgoedaandelen de absurde kant aan het uitgaan!
Bodemvissen,gasten!!
Geen GVV maar toch relevant voor vastgoedbeleggers: de halfjaarcijfers van het Nederlandse CTP (logistiek vastgoed) zijn prima en geheel in lijn met de verwachtingen. De koersreacties van voorbije maanden lijkt mij dan ook overdreven geweest te zijn. Blij dat ik bijgekocht heb.
Bron: https://www.ctp.eu/investors/press-releases/
Bron: https://www.ctp.eu/investors/press-releases/
Afro, stilaan tijd om Cofinimmo en Care property terug op te pikken of afwachten na renteverhogingen ECB, zullen die renteverhogingen al niet ingecalculeerd zijn?
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik ben ook aan het twijfelen. Een tijdje terug stond cpinv op 22,75. Toen niet toegepast. Vandaag terug 23€.
Ondertussen al onder de 22 euro, ondanks (alweer) mooie resultaten.mickeymouse schreef: ↑18 augustus 2022, 09:52Ik ben ook aan het twijfelen. Een tijdje terug stond cpinv op 22,75. Toen niet toegepast. Vandaag terug 23€.
KBC laat het koersdoel wel zakken van 38 naar 34 euro.
Weet er iemand hoe het zit met de opname in de EPRA-index?
Afro, hoe zit het nog met Vonovia? Hebben die zo veel niet-vastgeklikte schulden? Het gaat van kwaad naar erger met hun beurswaarde. Ik ken niets van vastgoed en had daarom een tracker gekocht met Europees vastgoed. Vonovia heeft daar een weging in van 11%. Niet dat ik mij zorgen maak, ik vraag het mij gewoon af 
Oorlogje gaan spelen met Rusland....
De Duitsers zullen het zich nog zwaar beklagen !!
-Die andere Duitse huisvestings-vastgoedmaatschappij TAG-immobilien zit al in zware problemen.
Zoiets straalt ook af op Vonovia.
-De vrees dat de kosten van levensonderhoud het voor huurders moeilijker wordt om de huur te betalen.
-Kredietbeoordeelaar Moody's gaf begin Juli al aan,dat het niet verwacht dat de waarde van Duitse vastgoedportefeuilles nog zal stijgen
De Duitsers zullen het zich nog zwaar beklagen !!
-Die andere Duitse huisvestings-vastgoedmaatschappij TAG-immobilien zit al in zware problemen.
Zoiets straalt ook af op Vonovia.
-De vrees dat de kosten van levensonderhoud het voor huurders moeilijker wordt om de huur te betalen.
-Kredietbeoordeelaar Moody's gaf begin Juli al aan,dat het niet verwacht dat de waarde van Duitse vastgoedportefeuilles nog zal stijgen
Ja inderdaad, er zullen heel wat wanbetalingen zijn. En als zij daardoor hun kredieten niet meer kunnen aflossen… ik begin het te begrijpen waarom de koers zo fel onder druk staat.
De overheid zal ingrijpen om ervoor te zorgen dan niet massaal veel Duitsers op straat komen te staan.
Komt er dus op neer dat Vonovia de gasrekening zal betalen. Auwtch.
De overheid zal ingrijpen om ervoor te zorgen dan niet massaal veel Duitsers op straat komen te staan.
Komt er dus op neer dat Vonovia de gasrekening zal betalen. Auwtch.
Als aandeelhouder van TAG immobilien volg ik deze uiteraard op de voet.(met de vinger al klaar om op de verkoopknop te drukken)
De problemen van Tag-immobilien zijn in feite symptomatisch voor de hele Duitse industrie in de nabije toekomst !
Vooral bedrijven in Duitsland hebben kunnen lenen tegen uitzonderlijke lage tarieven (de laagste van gans de Eurozone) sinds de financiele stress van de schuldencrisis in de eurozone in 2012.Daar komt nu met de Europese centrale bank die haar beleidsrente verhoogt een einde aan gemakkelijk geld. Leners zoals TAG-immobilien moeten nu supergoedkope schulden herfinancieren tegen hogere tarieven.
TAG-immobilien is daar nu als één van de eerste het slachtoffer van. Nu net in een tijd met onzekerheid over de te innen huren en een vastgoedmarkt die begint te kantelen. Vind het trouwens vreemd dat Gert Demesure wel het vertrouwen in Tag-immobilien blijft behouden.
Ik schrijf dit hier eventjes neer,Barycke,omdat ik denk dat er toch wel gelijkenissen zijn (weliswaar in mindere mate) met Vonovia...
De problemen van Tag-immobilien zijn in feite symptomatisch voor de hele Duitse industrie in de nabije toekomst !
Vooral bedrijven in Duitsland hebben kunnen lenen tegen uitzonderlijke lage tarieven (de laagste van gans de Eurozone) sinds de financiele stress van de schuldencrisis in de eurozone in 2012.Daar komt nu met de Europese centrale bank die haar beleidsrente verhoogt een einde aan gemakkelijk geld. Leners zoals TAG-immobilien moeten nu supergoedkope schulden herfinancieren tegen hogere tarieven.
TAG-immobilien is daar nu als één van de eerste het slachtoffer van. Nu net in een tijd met onzekerheid over de te innen huren en een vastgoedmarkt die begint te kantelen. Vind het trouwens vreemd dat Gert Demesure wel het vertrouwen in Tag-immobilien blijft behouden.
Ik schrijf dit hier eventjes neer,Barycke,omdat ik denk dat er toch wel gelijkenissen zijn (weliswaar in mindere mate) met Vonovia...
Bedankt Divi. Ja, ook voor TAG ziet het er niet zo goed uit. Zien hoe dit afloopt. Hopelijk komt Afro hier binnenkort nog eens piepen om zijn visie met ons te delen.
Home Invest knalt vandaag bijna 10% omhoog omdat ze blijkbaar in de EPRA Global Index zullen worden opgenomen.
Toch één (vastgoed) aandeel dat het wél goed doet vandaag.
Toch één (vastgoed) aandeel dat het wél goed doet vandaag.

In 2023 zou dit ook het geval moeten zijn voor Care Property Invest. Hopelijk kan dit dan ook een (blijvende) positieve boost geven aan de koers....