jaarafrekening energie
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Re: jaarafrekening energie
Voilà... Heb de indruk dat velen de laatste 2 jaar zo gebrainwasht zijn dat ze de gazettenpraat gewoon klakkeloos overnemen en zich verder geen vragen meer stellen.
Gebruikersnaam2 schreef: ↑31 augustus 2022, 09:45Antwoord op je Oekraïne-vraag : er zijn al vele jaren conflicten om het woord oorlog niet te gebruiken in de Donbas/Luhansk-regio, blijkbaar vonden we het dan niet nodig om te reageren. Hoe heeft "Europa" gereageerd op het conflict in voormalig Joegoslavië ? Ook dat is Europa.m-peeters schreef: ↑31 augustus 2022, 08:18 … maar nog steeds geen antwoord op de vraag: wat met de oorlog in Oekraïne? Niks doen en overlaten aan de Russen? Of integendeel, ook militair op het terrein tussenkomen?
Wat die andere oorlogen betreft. Je maakt er een karikatuur van. Oekraïne is Europa, die andere landen niet (wat niet wil zeggen dat we niks moeten doen). Waarom moeten wij, en niet pakweg China of Rusland, steeds voor opvang en hulp zorgen voor elk conflict ergens in de wereld? Wij zijn toch de “slechteriken uit het Westen”?
En wat betreft "overlaten" aan de Russen, ik heb niet de indruk dat de Russen de boel daar onder de voeten aan het lopen zijn, als we niet opletten trekt het Oekraïense leger straks over de grens van Rusland.
En wat die andere oorlogen betreft ? Is het niet zo dat in karikatuur vaak een hele grote waarheid zit verborgen onder een laag humor ? We moeten vooral niet denken dat we de grote opvang/hulpverleners van de wereld zijn, om maar een voorbeeldje te geven, er zijn ongeveer 1 miljoen Rohingya-vluchtelingen van Myanmar naar Bangladesh getrokken, dat is pas maatschappij-ontwrichtend. Ik geef je wel gelijk dat er grenzen zijn aan hulp/opvang maar het valt me gewoon op hoe verschillend er gereageerd werd (ik gebruik bewust het woord "wordt" niet want ik heb de indruk dat ook dat stilletjes aan aan het keren is) op op de vluchtelingenstroom uit Oekraïne vergeleken met die van andere oorlogsgebieden.
Je beantwoordt mijn vraag met verschillende andere vragen. Dus nog steeds geen antwoord op mijn vraag ...
Ik zal het eenvoudiger maken en er een meerkeuzevraag van maken: wat moeten we volgens jou nu concreet doen met de oorlog in Oekraïne?
1. Niks doen en alles overlaten aan de Russen en Oekraïners.
2. De huidige tactiek verderzetten: geen aanwezigheid op het terrein maar materiële hulp geven aan het Oekraïens leger.
3. Militair ook op het terrein tussenkomen (door niet enkel materiaal maar ook troepen te sturen)
4. Andere: ...
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Mag ik meespelen?m-peeters schreef: ↑31 augustus 2022, 10:31 Je beantwoordt mijn vraag met verschillende andere vragen. Dus nog steeds geen antwoord op mijn vraag ...
Ik zal het eenvoudiger maken en er een meerkeuzevraag van maken: wat moeten we volgens jou nu concreet doen met de oorlog in Oekraïne?
1. Niks doen en alles overlaten aan de Russen en Oekraïners.
2. De huidige tactiek verderzetten: geen aanwezigheid op het terrein maar materiële hulp geven aan het Oekraïens leger.
3. Militair ook op het terrein tussenkomen (door niet enkel materiaal maar ook troepen te sturen)
4. Andere: ...
Heb vragen bij jouw meerkeuzevraag.
1. Wie is "we"? België, Europa, de NAVO?
2. M.b.t. optie 2: ben je heel zeker dat "we" niet aanwezig zijn op het terrein?
3. Kan ik op mijn belastingbrief aangeven dat ik financieel niet wens bij te dragen tot die materiële hulp? "Materiële" hulp die eigenlijk niets anders is dan oorlogstuig om het conflict nog wat langer te laten aanslepen.
Het verschil tussen de NAVO/het Westen en Rusland is dat die landen (zoals Oekraïne of andere ex-Oostbloklanden) zelf vragende partij zijn om lid te worden van de EU en/of NAVO (we dwingen hen niet of vallen hen niet aan) en dat Rusland gewoon landen militair binnenvalt en landen of gebieden afpakt. Een kleine nuance ...PinkPanther1970 schreef: ↑31 augustus 2022, 10:30Voilà... Heb de indruk dat velen de laatste 2 jaar zo gebrainwasht zijn dat ze de gazettenpraat gewoon klakkeloos overnemen en zich verder geen vragen meer stellen.
Wat de "propaganda" betreft: leuk dat je zo kritisch bent voor de Westerse pers (en in België mag je dat gelukkig ook zijn ) maar dat je klakkeloos de pro-Russische propaganda overneemt (genre "de NAVO wil ons aanvallen dus moeten we hen voor zijn")
Aangezien er toch geen antwoord komt - wat op zich al voldoende zegt - zullen we maar terug on topic gaan en ons richten tot de orde van de dag. Vandaag komt het Overlegcomité samen om zich te buigen over de energiecrisis.
Vanuit federale hoek is al duidelijk wat hun plannen zijn en stellen ze als 1 blok hun programma voor:
Btw op energie blijft op 6% tot eind maart, sociaal tarief wordt verlengd: deze maatregelen heeft de federale regering gisteravond zelf al beslist
Of is er binnen de federale regering toch meer onenigheid dan dat ze laten blijken?
MR wil vijf kernreactoren langer openhouden en crisisbelasting voor energieproducenten
Hoe zal pakweg Tinne hierop reageren ...?
Vanuit federale hoek is al duidelijk wat hun plannen zijn en stellen ze als 1 blok hun programma voor:
Btw op energie blijft op 6% tot eind maart, sociaal tarief wordt verlengd: deze maatregelen heeft de federale regering gisteravond zelf al beslist
Of is er binnen de federale regering toch meer onenigheid dan dat ze laten blijken?
MR wil vijf kernreactoren langer openhouden en crisisbelasting voor energieproducenten
Hoe zal pakweg Tinne hierop reageren ...?
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Mag jij eens tonen waar ik gezegd heb dat de NAVO Rusland wou aanvallen...
Tinne zal blij zijn, ze was immers van dag 1 al vragende partij om kernreactoren opten te houden (blijkbaar he, volgens haar nieuwe credo)
Vanaf volgende week zal ze ook voorstander zijn van nieuwe kerncentrales bij te bouwen, misschien
Gelukkig heeft De Ideale wereld beslag kunnen leggen op de beelden van Alexander De Croo in Noorwegen in zijn wanhoopspoging om te gaan bedelen in Noorwegen
https://fb.watch/feTp_ireqB/
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Het is niet omdat jij constant spaargids zit te refreshen dat je moet verwachten dat een ander constant klaar zit om op alles wat je zegt of vraagt onmiddellijk een antwoord verwacht en als dat antwoord niet onmiddellijk komt je denkt dat daarmee je eigen grote gelijk bewezen is.
Los daarvan : antwoorden op een vraag met een vraag is soms ook een antwoord, zoals je al onmiddellijk reactie kreeg van iemand anders op jouw "meerkeuze".
En als je dan toch een antwoord wil, ik ga voor optie 1, de Russen en de Oekraïeners zitten al vele jaren in een stellingenoorlog in de Donbasregio en wat er nu bezig is is niet meer dan een verderzetting van dat conflict alleen met een beetje meer internationale belangstelling, vooral dan militair van de Amerikanen die op hun afgeschreven oorlogsmateriaal duur verkopen aan Oekraiëne, wellicht betaald met Europees geld. Europa zelf denkt de grote Jan uit te hangen door economische sancties uit te vaardigen tegen Rusland maar ze waren zo dom om te denken dat de Rus geen antwoord ging klaar hebben door de gaskraan dicht te draaien. Intussen zitten de energiebedrijven dagelijks op hun blote knieën te bidden dat dit conflict nog heel lang mag aanslepen zodat ze hun aandeelhouders (en wie zouden die zijn ?) slapend rijk worden.
Haha, dat hebben die "wij hebben geen Russisch gas nodig" Europeanen weer ferm geregeld, in plaats van Poetin pijn te doen zijn we hem ferm aan het sponsoren Dus beste mensen denk hier maar even aan wanneer je de factuur betaalt, het is echt niet voor het goede doel (Rusland straffen), in tegendeel we zijn zowel de wapens aan het betalen die Russen gebruiken als ook de wapens die het westen tegen de Russen inzet.Gazprom boekt recordwinst van 41,6 miljard euro
PinkPanther1970 schreef: ↑30 augustus 2022, 10:22 Poetin is Oekraïne binnen getrokken omdat Biden tegen alle gemaakte afspraken in Oekraïne wou gebruiken om zijn wapens in Poetin's achtertuin te parkeren. Wat doet een dier dat in het nauw gedreven wordt?
Laatst gewijzigd door anonymous9433 op 31 augustus 2022, 13:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Of China en India kopen het Russische gas op en sponsoren zo de Russen hun oorlog …vortex schreef: ↑31 augustus 2022, 12:19Haha, dat hebben die "wij hebben geen Russisch gas nodig" Europeanen weer ferm geregeld, in plaats van Poetin pijn te doen zijn we hem ferm aan het sponsoren Dus beste mensen denk hier maar even aan wanneer je de factuur betaalt, het is echt niet voor het goede doel (Rusland straffen), in tegendeel we zijn zowel de wapens aan het betalen die Russen gebruiken als ook de wapens die het westen tegen de Russen inzet.Gazprom boekt recordwinst van 41,6 miljard euro
Het enige positieve aan de huidige situatie is dat we onze afhankelijkheid van fossiele brandstoffen versneld afbouwen. Nog een geluk dat we Duitsland niet gevolgd zijn in hun afhankelijkheid van Russisch gas. Jezelf afhankelijk maken van een dictator is geen goed idee …
Laatst gewijzigd door anonymous9433 op 31 augustus 2022, 13:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Beter lezen, ik zeg dat de Russen dat als motivatie geven in hun propaganda. Het woord “genre” (duidt op geen letterlijke quote maar een omschrijving) heeft zijn betekenis …PinkPanther1970 schreef: ↑31 augustus 2022, 10:57Mag jij eens tonen waar ik gezegd heb dat de NAVO Rusland wou aanvallen...
De invasie is gestoeld op “een gevoel van dreiging” bij de Russen. En voor jou volstaat dat blijkbaar om zomaar die Russische propaganda te volgen en volstaat dat om een land binnen te vallen want “wat doet een dier in het nauw”?
Juist, legeroefeningen doen aan de grens, beloven van geen inval te doen en dan “vredestroepen” de grens oversturen …
PinkPanther1970 schreef: ↑30 augustus 2022, 10:22 Poetin is Oekraïne binnen getrokken omdat Biden tegen alle gemaakte afspraken in Oekraïne wou gebruiken om zijn wapens in Poetin's achtertuin te parkeren. Wat doet een dier dat in het nauw gedreven wordt?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Gazprom heeft meer dan 2500 miljard roebel oftwel meer dan 40 miljard euro winst gemaakt. Keert een dividend uit dat Rusland 20 miljard euro opbrengt. Deze oorlog is nog lang niet gedaan.
Dat vrees ik ook. Het is in ieder geval geen Blitzkrieg geworden zoals Rusland eerst dacht. Oekraïne is taaier dan gedacht ...Timoootjex schreef: ↑31 augustus 2022, 13:14 Gazprom heeft meer dan 2500 miljard roebel oftwel meer dan 40 miljard euro winst gemaakt. Keert een dividend uit dat Rusland 20 miljard euro opbrengt. Deze oorlog is nog lang niet gedaan.
En Poetin heeft de oorlog gestart, hijzelf zal ook wel bepalen wanneer die over is.
Één energie leverancier gaat kosten rekenen voor salderen bij terugdraaiende meter die dure winterstroom terug nemen. Of het wettelijk is???
Hier gaat navolging van komen bij andere leveranciers en gelijk hebben ze, in tijde van onstabiele energieprijzen.
Systeem bij digitale meters met terugleveringsvergoeding is eerlijker omdat inkoop en verkoop van stroom reëel op elkaar is afgestemd.
Het energiedelen werkt en zal voor iedereen ten goede komen, voor zij die de investering hebben gedaan en zij die om allerlei redenen geen PV kunnen leggen.
Hier gaat navolging van komen bij andere leveranciers en gelijk hebben ze, in tijde van onstabiele energieprijzen.
Systeem bij digitale meters met terugleveringsvergoeding is eerlijker omdat inkoop en verkoop van stroom reëel op elkaar is afgestemd.
Het energiedelen werkt en zal voor iedereen ten goede komen, voor zij die de investering hebben gedaan en zij die om allerlei redenen geen PV kunnen leggen.