jaarafrekening energie
Re: jaarafrekening energie
Mega ligt niet wakker van wat wettelijk is of niet wettelijk is ...odbc schreef: ↑31 augustus 2022, 13:29 Één energie leverancier gaat kosten rekenen voor salderen bij terugdraaiende meter die dure winterstroom terug nemen. Of het wettelijk is???
Hier gaat navolging van komen bij andere leveranciers en gelijk hebben ze, in tijde van onstabiele energieprijzen.
Systeem bij digitale meters met terugleveringsvergoeding is eerlijker omdat inkoop en verkoop van stroom reëel op elkaar is afgestemd.
Het energiedelen werkt en zal voor iedereen ten goede komen, voor zij die de investering hebben gedaan en zij die om allerlei redenen geen PV kunnen leggen.
Enkel diegenen die bij Mega zitten ...
Trouwens, ga naar de Raad van State of het Grondwettelijk Hof en je wint zo je rechtszaak tegen Mega. Niet iedereen heeft de kans al gehad om zijn oude terugdraaiende teller te laten vervangen door een digitale teller. Ongelijke behandeling dus ... alle Belgen zijn dus niet gelijk voor de wet.
Laatst gewijzigd door anonymous9433 op 31 augustus 2022, 14:49, 2 keer totaal gewijzigd.
Sinds wanneer is Mega een administratieve overheid?
De raad van state is in de verste verte niet bevoegd...
De Raad Van State is God niet (bijna, maar toch niet)
De raad van state is in de verste verte niet bevoegd...
De Raad Van State is God niet (bijna, maar toch niet)
Octa+ en Trevion doen het al ...
Is dat zo?Trouwens, ga naar de Raad van State en je wint zo je rechtszaak tegen Mega. Niet iedereen heeft de kans al gehad om zijn oude terugdraaiende teller te laten vervangen door een digitale teller. Ongelijke behandeling dus ...
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/08/31 ... elen-mega/
- Octa+ ken ik, is vooral in Brussel actief maar weinig of niet in Vlaanderen.J Lawieck schreef: ↑31 augustus 2022, 14:06Octa+ en Trevion doen het al ...
Is dat zo?Trouwens, ga naar de Raad van State en je wint zo je rechtszaak tegen Mega. Niet iedereen heeft de kans al gehad om zijn oude terugdraaiende teller te laten vervangen door een digitale teller. Ongelijke behandeling dus ...
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/08/31 ... elen-mega/
- Treviwie?
Het gaat dus om heel kleine spelers. Zie hieronder de marktaandelen volgens de CREG (ik vermoed dat beide leveranciers onder de noemer "andere" vallen):
Andere piste :
De reden dat Mega dergelijke kosten aanrekent is om zoveel mogelijke klanten te laten afvloeien om minder afhandeling te hebben bij een mogelijk faillissement?
DNB'S hebben geleerd van failliete VEL en willen zeker hun euro's zien en ook dat ze niet met die klanten moeten leuren voor andere leveranciers.
Mogelijk word dit stil gehouden?
Ik heb een vermoeden dat het die richting uitgaat.
Kan er naast zijn natuurlijk.
Neen, heb meestal gelijk.
De reden dat Mega dergelijke kosten aanrekent is om zoveel mogelijke klanten te laten afvloeien om minder afhandeling te hebben bij een mogelijk faillissement?
DNB'S hebben geleerd van failliete VEL en willen zeker hun euro's zien en ook dat ze niet met die klanten moeten leuren voor andere leveranciers.
Mogelijk word dit stil gehouden?
Ik heb een vermoeden dat het die richting uitgaat.
Kan er naast zijn natuurlijk.
Neen, heb meestal gelijk.
Toevallig ben ik klant bij Octa+ sinds februari. Ze staan geregeld als goedkoopste bij Vreg en Mijnenergie. Wel een beetje raar dat ze blijkbaar toch weinig klanten hebben. Mis ik iets?
VregTest en mijnenergie of aanbieders kloppen langs geen kanten.
Staat er zelfs bij op site.
Als ik simulatie maak op VregTest of bij Eneco, ja wereld van verschil.
Inderdaad. Ze kloppen langs geen kanten. Ik ben hier een middag bezig geweest met mijn verbruikscijfers achtereenvolgens in VREG en mijnenergie in te voeren en vervolgens te checken op de website van de aanbieders. Geen enkele keer kwam ik hetzelfde bedrag uit. Er zaten soms honderden euro's verschil tussen.
Ok, goed om weten.
Ik heb in ieder geval de voorwaarden van december 2021 gekregen voor mijn contract van februari 2022. Bij Eneco zien ze mij niet meer, ook al mochten ze de goedkoopste zijn. Van het bedrijf 'Engie' ben ik geen fan, maar hun diensten en prijzen zijn wel goed... Het is een kluwen, zoals zoveel zaken in den Belgique.
Ik heb in ieder geval de voorwaarden van december 2021 gekregen voor mijn contract van februari 2022. Bij Eneco zien ze mij niet meer, ook al mochten ze de goedkoopste zijn. Van het bedrijf 'Engie' ben ik geen fan, maar hun diensten en prijzen zijn wel goed... Het is een kluwen, zoals zoveel zaken in den Belgique.
Wat ook opvalt. Ik ben momenteel klant bij Luminus. Mijn contract loopt af op 1 januari. Ik ben benieuwd met welk voorstel ze gaan afkomen maar ondertussen heb ik al eens een simulatie gemaakt op hun website. Daar moet je aanvinken of je al klant bent of niet. Het voorstel dat je krijgt wanneer je "ik ben geen klant" aanvinkt ligt 600 euro goedkoper dan wanneer je "ik ben klant" aanvinkt . Voor de volledigheid, exact dezelfde verbruikscijfers werden ingevoerd.
Ik zal dus binnenkort eens een hartig gesprek voeren met de klantendienst en hopelijk zijn ze inschikkelijk om mij een niet-klant contract te geven anders is het ook bye bye Luminus.
Ondertussen heb ik uiteraard ook de prijzen van andere aanbieders uitgevogeld en die liggen in de buurt van het niet-klant voorstel van Luminus. Trouwe klanten worden dus blijkbaar graag gepluimd.
Ik zal dus binnenkort eens een hartig gesprek voeren met de klantendienst en hopelijk zijn ze inschikkelijk om mij een niet-klant contract te geven anders is het ook bye bye Luminus.
Ondertussen heb ik uiteraard ook de prijzen van andere aanbieders uitgevogeld en die liggen in de buurt van het niet-klant voorstel van Luminus. Trouwe klanten worden dus blijkbaar graag gepluimd.
@TikTak
Kan je niet op naam van ander familie lid een niet - klant contract nemen?
Kan je niet op naam van ander familie lid een niet - klant contract nemen?
Dat zou ook een mogelijkheid zijn.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer: