De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Is dat erg? Dan zijn er meer chips voor ons. De vraag naar chips is groot genoeg.
Dat is erg voor Nvidia, niet voor ons natuurlijk
We zijn nog altijd iets kleiner dan China en Rusland
We zijn nog altijd iets kleiner dan China en Rusland
De Bel20 staat op zijn laagste peil sinds november 2020.
Ja, dat is erg, wij hebben immers nauwelijks bedrijven die printplaten assembleren, dat gebeurt voor een groot stuk in China en Taiwan. Als ze daar geen Nvidia chips meer hebben kunnen ze ons ook geen elektronica leveren waar die chips op zitten. Mag duidelijk zijn dat de VS er op uit is om nog een conflict uit te lokken.
Taiwan is China niet. Dan kopen we onze elektronica maar ergens anders dan in China. We moeten afleren alles te importeren uit Rusland en China.
My bad, ik had het over ASML. Ik meende daar al iets over gelezen te hebben eind vorig jaar, maar wat ik terugvond dateert van 2 maanden geleden: U.S. wants Dutch to ban ASML from selling chip gear to China
Had inderdaad eind vorig jaar en begin dit jaar artikels gelezen over hoe ASML slachtoffer kon worden van US sancties tegen China.cpnx schreef: ↑1 september 2022, 13:29My bad, ik had het over ASML. Ik meende daar al iets over gelezen te hebben eind vorig jaar, maar wat ik terugvond dateert van 2 maanden geleden: U.S. wants Dutch to ban ASML from selling chip gear to China
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Normaal moest je weg zijn in mei en terugkomen in september
Ik denk net dat we een paar goede maanden zullen krijgen... (voor indices dan, bedoel ik)
Ik denk net dat we een paar goede maanden zullen krijgen... (voor indices dan, bedoel ik)
na zulke correctie koop ik net altijd éxtra indexen bij.
daalt het volgende maand nog? dan nog extra bijkopen...
daalt het volgende maand nog? dan nog extra bijkopen...
Ik lees net det we de slechtste beursweek sinds 1981 ofzo achter de rug hebben. Wachten tot alle lichten weer op groen staan is natuurlijk iets voor onervaren beleggers. Het VOORAL is in deze tijden van onzekerheid (hoge inflatie, recessie, nieuwe lockdown in china) dat je moet blijven investeren. Straks koop ik nog wat S&P500, dan is mijn salaris meteen weer goed besteed.EarthNvstr1 schreef: ↑1 september 2022, 14:08 Nu nog een zwarte zwaan en het kaartenhuisje zakt in elkaar.
Maar weg blijven van de beurs in september/oktober ?!?
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Helemaal juist !Een glazen bol hebben we niet .
Wat we wel met zekerheid weten ,dat we nu aan betere prijzen kopen dan vorig jaar deze tijd ...
Wat we wel met zekerheid weten ,dat we nu aan betere prijzen kopen dan vorig jaar deze tijd ...