'Beste' Belgische broker?
TIP
Re: 'Beste' Belgische broker?
Je moet beiden aangeven. De Flatexrekening is DE dus Duitsland. De effectenrekening is van Nederland - ik heb die idd. aangegeven met de login.spaarfreakje schreef: ↑26 augustus 2022, 20:49 Een vraagje ivm aangifteplicht degiro bij het CAP:
de IBAN/BIC van de geldrekening is duidelijk flatexDegiro DE21................
maar wat is de IBAN/BIC van de effectenrekening???
Is dat de inlog???? Er moet toch ook een IBAN/BIC van zijn. Waar te vinden?
Dank op voorhand.
De Belgische fiscus krijgt een CRS document ("FINANCIELE INLICHTINGEN VAN BUITENLANDSE OORSPRONG"= "Common reporting standard") van De Giro van die effectenrekening(NL) en van Flatex van de geldrekening(DE). Die rapporten kan ik zelf zien in eservices.minfin.fgov.be.
Allen,
Even een snelle vraag: stel ik wil voor 50k orders plaatsen tegen de huidige koers bij Bolero: gebruiken jullie dan de bid of ask koers om het aantal aandelen te berekenen dat jullie kopen?
Bv BID = €73,13 and ASK = 73.17
Het verschil is nu niet groot, maar stel dat dat wel zo is, op wat baseren jullie zich dan? De BID of ASK? Of maakt dat niet veel uit?
Even een snelle vraag: stel ik wil voor 50k orders plaatsen tegen de huidige koers bij Bolero: gebruiken jullie dan de bid of ask koers om het aantal aandelen te berekenen dat jullie kopen?
Bv BID = €73,13 and ASK = 73.17
Het verschil is nu niet groot, maar stel dat dat wel zo is, op wat baseren jullie zich dan? De BID of ASK? Of maakt dat niet veel uit?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Dat hangt af van hoe graag je de aandelen (allemaal of deels) wil.
En kijk naar het orderboek hoeveel aandelen aangeboden worden aan welke vraagprijs.
Ik werk altijd met limiet order en meestal is mijn limiet hoger dan de laagste vraagprijs omdat ik meestal zeker wil zijn dat de aankoop direct en volledig uitgevoerd kan worden. En bij verkoop omgekeerd.
Als je voor 50.000 dit aandeel wilt kopen zou ik een limietorder gebruiken. Zet het order bvb tussen de bid en de ask. Best order spreiden over paar dagen gelet op niet zo hoge handelsvolume. Uw limietkoers is wat je gaat betalen. Niet de bid of de ask.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik denk dat de screenshot van IWDA is en dat het over 50.000 EUR ipv aantal aandelen gaat. Mogelijks werd IWDA gewoon als voorbeeld genomen.
Daarnaast is je limietkoers niet per se wat je gaat betalen ...
Je betaalt altijd per definitie de Ask, by the way
Als je aandelen koopt, dat is het concept van de beurs
(er gebeurt gewoon niks zolang jouw Bid niet gelijk is aan iemand anders zijn ask)
Maar inderdaad, het hangt ervan af hoe graag je de aandelen wilt, ik zet meestal mijn prijs boven de bid, dan ben je er snel vanaf, en moet je niet dagen wachten tot je het aandeel krijgt...
Ik doe ook vaak gewoon market order, het maakt voor de meeste aandelen gewoon niks uit....
Als je aandelen koopt, dat is het concept van de beurs
(er gebeurt gewoon niks zolang jouw Bid niet gelijk is aan iemand anders zijn ask)
Maar inderdaad, het hangt ervan af hoe graag je de aandelen wilt, ik zet meestal mijn prijs boven de bid, dan ben je er snel vanaf, en moet je niet dagen wachten tot je het aandeel krijgt...
Ik doe ook vaak gewoon market order, het maakt voor de meeste aandelen gewoon niks uit....
-
- Hero Member
- Contacteer:
Volgens mij worden de effecten van iedereen op 1 grote effectenrekening geplaatst, waarvan de IBAN NL...... verborgen wordt. Vandaar inlog.JW1 schreef: ↑27 augustus 2022, 12:40Je moet beiden aangeven. De Flatexrekening is DE dus Duitsland. De effectenrekening is van Nederland - ik heb die idd. aangegeven met de login...spaarfreakje schreef: ↑26 augustus 2022, 20:49 Een vraagje ivm aangifteplicht degiro bij het CAP:
de IBAN/BIC van de geldrekening is duidelijk flatexDegiro DE21................
maar wat is de IBAN/BIC van de effectenrekening???
Is dat de inlog???? Er moet toch ook een IBAN/BIC van zijn. Waar te vinden?
Dank op voorhand.
Grote orders blijf ik dus liever bij Keytrade doen, want daar heb ik wel mijn eigen effectenrekening
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ook dat klopt uiteraard niet.
Maar goed ... ieder doet wat die wil en moet zelf maar nadenken en/of vragen stellen.
(edit: of in het geval van LW123: doorvragen)
Je moet dat toch maar eenmalig aangeven bij de CAP veronderstel ik.
Ik heb dat vorig jaar aangegeven maar wanneer ik nu daar ga kijken vind ik er niets van terug.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Enkele verbeteringen bij Keytrade:
Fondsensupermarkt is meer open dan ooit
Zo kunt u nu alle fondsen uit onze fondsensupermarkt volledig gratis aanschaffen. Met andere woorden, de instapkost die we tot voor kort vroegen, verdwijnt helemaal.
Ook mogelijke uitstapkost bij Keyplan verdwijnt
Gratis openen kon u al. Ook het beheer van Keyplan was al gratis. En nu schrappen we onze laatste ‘mogelijke’ kost. Waar uitstappen voor 5 jaar tot voor kort nog 9,95 Eur per fonds in uw Keyplan kostte, maken we dat nu ook volledig gratis.
...
Net geen 15 dollar voor orders tot 2500 dollar op Amerikaanse beurzen
Voor orders tot 2500 dollar op de Amerikaanse markten betaalt u 14,95 dollar. Dat is toch al gauw een kostenverlaging van 15 dollar en krijgt u dus in vergelijking met ons vorig tarief twee keer meer voor hetzelfde geld.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik lees in deze topic niets over Bux Zero, welke zijn van deze broker de voor-en nadelen om te beleggen in ETF 's vanuit België?