Besparen op verwarming, poll
Besparen op verwarming, poll
Zijn jullie van plan om de gewoonten die we al jaren hebben te veranderen komende winter ?
Laat er ons een poll over starten...
Laat er ons een poll over starten...
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Besparen op verwarming, poll
Ik ga meer hout stoken komende winter.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Gooi gerust een stokje in het kippenhok, zou ik zeggen, Earth*
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik verander niets, dat heb ik 5 jaar geleden gedaan toen ik de planning voor mijn nieuwe woning maakte: proberen maximaal onafhankelijk te zijn van de energieleveranciers. Dat is me aardig gelukt maar het kan nog beter.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
September zal de verwarming zeker nog niet opstaan. Zo lang mogelijk uitstellen.
Alle verlichting zo zuinig mogelijk.
Onnodige toestellen uittrekken.
Begin volgend jaar eens informeren achter zonnepanelen. Die premie van 1500€ halen we toch niet meer. Hopelijk verlengen ze die. Weet nog niet of het enkel plaatsing op het dak wordt, ook de platte daken of ook op de losstaande garage in de tuin. Volgende week staat ook de meteropname gepland, kort erop zullen we het verdict wel weten. Extra motivatie om zuinig aan te doen.
Alle verlichting zo zuinig mogelijk.
Onnodige toestellen uittrekken.
Begin volgend jaar eens informeren achter zonnepanelen. Die premie van 1500€ halen we toch niet meer. Hopelijk verlengen ze die. Weet nog niet of het enkel plaatsing op het dak wordt, ook de platte daken of ook op de losstaande garage in de tuin. Volgende week staat ook de meteropname gepland, kort erop zullen we het verdict wel weten. Extra motivatie om zuinig aan te doen.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Ik verander niets, want ik was al zuinig met mijn energie verbruik.
ZUINIG, niet gierig want ik wil wel comfortabel kunnen leven.
Vraagt soms wel een beetje moeite want verwarming zal hier net als vorig jaar voor het merendeel met de inbouwhaard gebeuren (jammer voor het milieu) als gas niet zo duur zou zijn zou deze veel minder branden.
ZUINIG, niet gierig want ik wil wel comfortabel kunnen leven.
Vraagt soms wel een beetje moeite want verwarming zal hier net als vorig jaar voor het merendeel met de inbouwhaard gebeuren (jammer voor het milieu) als gas niet zo duur zou zijn zou deze veel minder branden.
Vloerverwarming op gas gaat compleet uit deze winter.
Alleen verwarming via warmtepomp (is wel lucht iets minder comfortabel).
Verder was bij ons alles al op orde.
Zee goed geisoleerd huis, zuinig toestellen, douche wtw voor gasbesparing.
Ons gas zal van 4000 kw naar 300 kwh gaan vermoed ik.
Elektriciteit ong 400a600 kw naar boven afhanjelijk van de winter.
Alleen verwarming via warmtepomp (is wel lucht iets minder comfortabel).
Verder was bij ons alles al op orde.
Zee goed geisoleerd huis, zuinig toestellen, douche wtw voor gasbesparing.
Ons gas zal van 4000 kw naar 300 kwh gaan vermoed ik.
Elektriciteit ong 400a600 kw naar boven afhanjelijk van de winter.
Verwarming en warm water is hier gas. Vrijstande semi passieve woning. We boeten niet echt in op comfort het is in de winter 20.5c. Gezin van 4. Maar mss wat optimistisch, zal eerder 500kw gas zijn nog denk ik.
Idem hier, tevens een besparing op PMD zakken en geen oud papier verzameling meer, polyethyleen heeft eenzelfde hoge calorische waarde dan mazout, misschien wel iets meer roet Voor de bossen spijtig genoeg geen goeie zaak, al dat extra hout voor pellets en hout stook moet ergens vandaan komen maar het is tenminste wel duurzaam en klimaat neutraal
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ja, de letterzetter en de droogte zorgen voor massale boomsterfte in gans Europa, doe daar nog wat bosbranden bij, heide creatie en de verhoogde vraag naar hout, je ziet zo waar het naar toe gaat met de bossen.EarthNvstr1 schreef: ↑3 september 2022, 19:10 De volgende boom die aan't sterven is, dient zich al aan.
Zonnepanelen een dik jaar geleden laten plaatsen met 12 panelen.
Jammer dat ik toen nog niks wist wat er nu allemaal speelt anders had ik er het dubbele aangeschaft en ook een lucht/water warmtepomp omwille alle ruimtes vloerverwarming.
omwille andere keuzes die we gemaakt hadden geen budget meer voor dus eventjes uitzingen gelukkig 5 jaar geleden verhuisd naar een redelijk energiezuinig huis EPC 146 en HOB.
Als ik mijn jaarfactuur van ons vorig huis bekijk met de prijzen van nu zou ik rond de 10k zitten
Warmtepomp lucht/water zou toch ook geen goedkope optie zijn als ik zo'n beetje prijzen opzoek zit je al rap aan de 6k tot 10k adhv buffervat sanitair water.
Hopelijk beetje milde winter en volgend jaar maar ff bekijken of dit haalbare kaart is desnoods met een lening
M.
Jammer dat ik toen nog niks wist wat er nu allemaal speelt anders had ik er het dubbele aangeschaft en ook een lucht/water warmtepomp omwille alle ruimtes vloerverwarming.
omwille andere keuzes die we gemaakt hadden geen budget meer voor dus eventjes uitzingen gelukkig 5 jaar geleden verhuisd naar een redelijk energiezuinig huis EPC 146 en HOB.
Als ik mijn jaarfactuur van ons vorig huis bekijk met de prijzen van nu zou ik rond de 10k zitten
Warmtepomp lucht/water zou toch ook geen goedkope optie zijn als ik zo'n beetje prijzen opzoek zit je al rap aan de 6k tot 10k adhv buffervat sanitair water.
Hopelijk beetje milde winter en volgend jaar maar ff bekijken of dit haalbare kaart is desnoods met een lening
M.
Wat is eigenlijk het goedkoopste:
's ochtends de verwarming (op gas) een uurtje op zetten om de keuken te verwarmen tegen dat we beneden komen om te ontbijten alvorens te vertrekken naar het werk, of die keuken op te warmen met een elektrisch vuurtje met timer?
's ochtends de verwarming (op gas) een uurtje op zetten om de keuken te verwarmen tegen dat we beneden komen om te ontbijten alvorens te vertrekken naar het werk, of die keuken op te warmen met een elektrisch vuurtje met timer?