Easyvest
TIP
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Easyvest
https://www.easyvest.be/nl
Belgische Fintech vermogensbeheer.
https://www.easyvest.be/nl/approach
Eenvoudige 2-ETF port:
- Globale aandelen MSCI All Country World IM
- Europese staatsobligaties JPM Government Bond Index EMU
Asset allocatie ligt precies vast voor elk risicoprofiel
- Profiel 7 bv.: 68%/30%/2% (stocks/bonds/cash) - verwacht gemiddeld rendement 5,7% - lijkt mij realistisch
(wellicht 2% cash gewoon om het systeem pragmatisch te houden)
https://www.easyvest.be/nl/pricing
De beheersvergoeding is incl. transactiekosten, maar exclusief belgische belastingen (TOB,RV)
Minder dan 24.999€ => 1,00%/jr incl. BTW
Wordt aangerekend elke maand einde laatste werkdag telkens 1/12. Best dus inleggen in het begin van de maand.
Lijkt me toch niet slecht voor iemand die het beheer van zijn (klein) vermogen liefst wil uitbesteden, zonder poespas.
Je bepaalt je risicoprofiel en legt kapitaal in. Klaar.
Belgische Fintech vermogensbeheer.
https://www.easyvest.be/nl/approach
Eenvoudige 2-ETF port:
- Globale aandelen MSCI All Country World IM
- Europese staatsobligaties JPM Government Bond Index EMU
Asset allocatie ligt precies vast voor elk risicoprofiel
- Profiel 7 bv.: 68%/30%/2% (stocks/bonds/cash) - verwacht gemiddeld rendement 5,7% - lijkt mij realistisch
(wellicht 2% cash gewoon om het systeem pragmatisch te houden)
De beheersvergoeding is incl. transactiekosten, maar exclusief belgische belastingen (TOB,RV)
Wordt aangerekend elke maand einde laatste werkdag telkens 1/12. Best dus inleggen in het begin van de maand.
Lijkt me toch niet slecht voor iemand die het beheer van zijn (klein) vermogen liefst wil uitbesteden, zonder poespas.
Re: Easyvest
Waarom zou iemand 1% betalen bovenop de kosten van de ETF zelf om 2 ETF's te beheren ?
In 10 jaar als je 10000€ inlegt zit je met 1000 € extra kosten .
Als het gemiddelde rendement 5% is op je inleg is dit een verschil van meer dan 1300€ dus geen 10% maar 13%
Als het gemiddelde rendement 7 % is zit je zelfs met bijna 1500€ verschil op 10 jaar 15% die je dus weg geeft .
Dit om iets te doen die hooguit 1 uur per jaar tijd vergt .
Of dit interessant is hangt af hoeveel iemand verdient per uur maar niet veel mensen verdienen 130 € tot 150 € per uur .
En ik spreek maar over een inleg van 10000€ dit kan een veelvoud zijn hiervan .
Weet niet wat jij hieraan interessant vind , tenzij je een makelaar bent die commissie opstrijkt om dit te verkopen
dan zwijg ik
In 10 jaar als je 10000€ inlegt zit je met 1000 € extra kosten .
Als het gemiddelde rendement 5% is op je inleg is dit een verschil van meer dan 1300€ dus geen 10% maar 13%
Als het gemiddelde rendement 7 % is zit je zelfs met bijna 1500€ verschil op 10 jaar 15% die je dus weg geeft .
Dit om iets te doen die hooguit 1 uur per jaar tijd vergt .
Of dit interessant is hangt af hoeveel iemand verdient per uur maar niet veel mensen verdienen 130 € tot 150 € per uur .
En ik spreek maar over een inleg van 10000€ dit kan een veelvoud zijn hiervan .
Weet niet wat jij hieraan interessant vind , tenzij je een makelaar bent die commissie opstrijkt om dit te verkopen
dan zwijg ik
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- Superspaarder
- Sr. Member
- Contacteer:
1) Easyvest gebruikt geen makelaar.
2) Easyvest is tenminste interessant voor het pensioen (IPT, VAPZ, POZ en/of RIZIV). Easyvest is goedkoper dan andere producten.
Bogleheads portefeuille : Aandelen : IWDA (70%) + EMIM (15%) + ZPRS (15%) / Vaste rente : Tak 21 + LTS + Obligaties + Spaarrekening / Mix : PSP.
- Superspaarder
- Sr. Member
- Contacteer:
Easyvest is min of meer te vergeliken (1% beheerkosten met of zonder BTW) met Matti van Bolero of met Lucy van Fortis.EarthNvstr1 schreef: ↑3 september 2022, 22:42
Bogleheads portefeuille : Aandelen : IWDA (70%) + EMIM (15%) + ZPRS (15%) / Vaste rente : Tak 21 + LTS + Obligaties + Spaarrekening / Mix : PSP.
Zeker interessant voor wie nergens wil naar omkijken en dan lijkt 1% incl. transactiekosten me nog niet te gek.
Ik lees op hun site :
Bij een beleggingsrekening wordt het veilige deel belegd in een indexfonds (ETF tracker) dat de prestaties volgt van 300 obligaties uitgegeven door de 19 landen van de eurozone.
Dus ondanks het negatieve klimaat voor obligaties gaan ze op dit moment toch hierin beleggen ?
Tweede vraag, wat gaan ze ondanks het onzekere beursklimaat vandaag met bv €50.000 doen ? Gaan ze dit in één keer in de markt gooien of gaan ze dit gespreid beleggen ?
Ik lees op hun site :
Bij een beleggingsrekening wordt het veilige deel belegd in een indexfonds (ETF tracker) dat de prestaties volgt van 300 obligaties uitgegeven door de 19 landen van de eurozone.
Dus ondanks het negatieve klimaat voor obligaties gaan ze op dit moment toch hierin beleggen ?
Tweede vraag, wat gaan ze ondanks het onzekere beursklimaat vandaag met bv €50.000 doen ? Gaan ze dit in één keer in de markt gooien of gaan ze dit gespreid beleggen ?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Het gaat er hier nu net om dat dit volledig passief beheer is.
Als je actief beheer wil, dan moet je naar andere producten kijken.
Het gedeelte aandelen versus obligaties hangt af van de asset allocatie van je risico profiel.
Dit is een gangbare eenvoudige strategie die normaal gezien werkt op lange termijn.
Zie https://www.easyvest.be/nl/approach
Code: Selecteer alles
Risico Obligaties
1 90%
2 80%
3 70%
4 60%
5 50%
6 40%
7 30%
8 19%
9 9%
10 0%
Als je geen obligaties wil, dan kan je bv. risico profiel 10 nemen.
Maar klaag dan niet wanneer de obligatiefondsen terug stijgen.
Ik ga er idd. vanuit dat ze het bedrag dat je inlegt direct beleggen volgens je gekozen risicoprofiel.
Als je 50.000 EUR wil inleggen, dan kan je dat zelf in meerdere keren gespreid in de tijd doen, als je dat liever hebt.
Het JPMorgan Funds - EU Government Bond Fund C (acc) - EUR lijkt me wel interessant om gespreid in te stappen.EarthNvstr1 schreef: ↑4 september 2022, 10:28 Als je geen obligaties wil, dan kan je bv. risico profiel 10 nemen.
Maar klaag dan niet wanneer de obligatiefondsen terug stijgen.
Kosten zijn wel 0,4% + switchen 1% maar dat is dan weer voor het actieve beheer van het fonds. (tegenover een IAEG waar je met 0,16% kosten zit)
Laatst gewijzigd door karine op 4 september 2022, 11:45, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ook een belangrijke
bedrag bij easyvest om op te starten nl. 5000€
Het min. bedrag om maandelijks te beleggen is 500€, wat niet wil zeggen dat u verplicht bent 500€ over te schrijven in 1 keer, u kan dit bedrag opbouwen door meermaals een kleinere som over te schrijven , maar wij beleggen zelf maar vanaf 500€
bedrag bij easyvest om op te starten nl. 5000€
Het min. bedrag om maandelijks te beleggen is 500€, wat niet wil zeggen dat u verplicht bent 500€ over te schrijven in 1 keer, u kan dit bedrag opbouwen door meermaals een kleinere som over te schrijven , maar wij beleggen zelf maar vanaf 500€
Iemand trouwens een idee of je JPMorgan Funds - EU Government Bond Fund A (acc) - EUR in België kan aankopen want vindt het niet terug bij Saxo of DeGiro ?
P.S : daarnet even een mailtje gestuurd naar hen over €50.000 beleggen en nu al een reactie.
We adviseren om dergelijke bedragen gespreid te beleggen. Het min bedrag om in te stappen is 5.000 € , de vorige 45K zouden we dan gespreid over x aantal maanden beleggen.
P.S : daarnet even een mailtje gestuurd naar hen over €50.000 beleggen en nu al een reactie.
We adviseren om dergelijke bedragen gespreid te beleggen. Het min bedrag om in te stappen is 5.000 € , de vorige 45K zouden we dan gespreid over x aantal maanden beleggen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ja ze zijn best snel en moet zeggen ze houden van bellen
Een tevreden klant zo te horen.Timoootjex schreef: ↑4 september 2022, 11:54 Ja ze zijn best snel en moet zeggen ze houden van bellen
-
- Hero Member
- Contacteer:
Nog geen klant
Eerder ik stuur een mail en ze reageren de dag zelf nog, vind je niet vaak.
Eerder ik stuur een mail en ze reageren de dag zelf nog, vind je niet vaak.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Gaat dit nog over Easyvest ?
Waar heb je gevonden welke ETF ze gebruiken voor de obligaties ? Heb je ISIN ? Ze vermelden enkel een index.
Ik zou denken dat ze deze index proberen te volgen via het JPMorgan Funds - EU Government Bond Fund A (acc) - EUR.EarthNvstr1 schreef: ↑4 september 2022, 12:02Gaat dit nog over Easyvest ?
Waar heb je gevonden welke ETF ze gebruiken voor de obligaties ? Ze vermelden enkel een index.
Maar het is inderdaad geen zekerheid en dat gaan ze mij ook niet vertellen waarschijnlijk.
Ik denk trouwens dat het JPMorgan funds niet beschikbaar is voor particuliere beleggers.
Maar het leek me wel iets, een actief beheerde etf in obligaties.
Zelf ook nogal gemengde gevoelens over Easyvest. Ze maken een (zeer) goede indruk, en bieden een eenvoudig product aan, maar 1% jaarlijkse kosten is toch wel stevig. Bereken even welke impact dit heeft op je uiteindelijk rendement. Stel dat je 25.000 euro te beleggen hebt op 50 jaar. Aan 7% jaarlijks rendement levert dit ongeveer 740.000 euro op. Aan 6% maar 460.000 euro. Is het ogenschijnlijk gemak van dergelijke diensten je echt zoveel waard? En is het verschil in gemak dermate groot? Een doorlopende opdracht naar een klassieke broker en maandelijkse (markt)order, eventueel met de smartphone, kan in principe iedereen in minder dan een minuut.